  • 11. Data: 2016-02-03 13:20:28
    Temat: Re: Bateria vs zasilacz
    Od: t...@h...com

    On Wednesday, February 3, 2016 at 7:52:56 AM UTC+1, J.F. wrote:
    > Dnia Tue, 2 Feb 2016 21:41:01 -0800 (PST), t...@h...com
    >
    > W tym przypadku rada jest w miare dobra.
    >
    > J.
    Cenie sobie Twoja opinie ale spodziewlem się bardziej cieplej a nie takiej
    lakonicznej. Moja rada jest bardzo dobra, rewelacyjna, mało, wrecz genialna.
    Umozliwia budowę zasilaczy stabilizowanych i budowę nowych na rozne napięcia.
    Jal dotad takich na rynku nie widzialem i nie zdziwie się, gdy niebawem się
    ukaza.

    Pzdrofka
    Tornad

  • 12. Data: 2016-02-03 14:55:02
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-03 o 13:20, t...@h...com pisze:

    > Cenie sobie Twoja opinie ale spodziewlem się bardziej cieplej a nie takiej
    > lakonicznej.

    Jakiś niedopieszczony jesteś.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2016-02-03 14:56:57
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-02 o 23:45, Zexon pisze:
    > Mam pewne urządzenie zasilane baterią 9V.
    > Używam ten sprzęt nie częściej niż dwa razy do roku przez 5 minut.
    > Moje pytanie jest czy nic się nie stanie, jeżeli zamiast baterii użyje
    > mały zasilacz 12V?

    Niezależnie od tego czy zastosujesz zasilacz 12 V czy zasilacz 15V z
    diodami, to najpierw przeczytaj sobie niedawny wątek:
    "czy 9V z baterii to co innego niz 9V z zasilacza "

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2016-02-03 15:15:09
    Od: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>

    t...@h...com wrote:

    > Cenie sobie Twoja opinie ale spodziewlem si? bardziej cieplej a nie takiej
    > lakonicznej. Moja rada jest bardzo dobra, rewelacyjna, ma?o, wrecz genialna.
    > Umozliwia budow? zasilaczy stabilizowanych i budow? nowych na rozne napi?cia.
    > Jal dotad takich na rynku nie widzialem i nie zdziwie si?, gdy niebawem si?
    > ukaza.

    Co do rewelacyjnosci: spadek napiecia na diodach to klasyka.
    W latach 80-tych byly robione zasilacze ze "stabilizacja" na
    lancuszku diod (mam dwa takie). Teraz tego nie widze i
    latwo zgadnac dlaczego: parametry marne (nieobciazony
    zasilacz nominalnie 9V na woltomierzu daje 12V), a koszt
    spory. Dokladniej 13 diod do stabilizacji, 4 w mostku prostowniczym,
    kondensatro i transformator, razem 19 elementow, a prosty
    zasilacz impulsowy ma 20 elementow (2 tranzystory, dwie diody
    prostownicze, transoptor, zenerke, transformator i pare
    opornikow i kondensatorow) i wiekszosc parametrow jest
    lepsza.

    Autor pytania pewnie nie ma diod w szyfladzie i latwiej
    mu kupic zasilacz 9V. A elektronik w pewnie ma pod
    reka 7809.

    --
    Waldek Hebisch

  • 15. Data: 2016-02-03 17:49:23
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <t...@h...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Z amiast tego można w szereg wstawić diode zenera tyle, ze znaleźć taka na
    >3 V
    > nie bedzie latwo. A zwykle diody zapewne poniewieraja się po szufladzie
    > wiec
    > je korzystnie zużyjesz.

    Rany... zamiast się tyle z tym pierdolić, dajesz 7509, kondziołki po bokach
    i jadziesz. 12 wpuszczasz, 9 wychodzi, to wszystko.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 16. Data: 2016-02-03 17:53:26
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiś niedopieszczony jesteś.

    Zdecydowanie. Jedna z cech zespołu Aspergera. Wbrew pozorom mają to nie
    tylko dzieci.
    Pragnę zauważyć, że my w ogóle (piszę w imieniu tych, co się zgadzają) nie
    jesteśmy od dopieszczania kogokolwiek. Jesteśmy od tranzystorów, oporników,
    diod, cyfry, analogu, itd. Ja także nie liczę na dopieszczanie, a prędzej
    konstruktywne uwagi, choćby mocno krytyczne.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 17. Data: 2016-02-03 18:27:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Waldek Hebisch" <h...@a...uni.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:n8t21d$gjj$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > Autor pytania pewnie nie ma diod w szyfladzie i latwiej
    > mu kupic zasilacz 9V. A elektronik w pewnie ma pod
    > reka 7809.

    Z pewnością, w najgorszym razie metrem do Wawrzyszewa podskoczy i obije się
    o płot giełdy Wolumen. I koszt takiego cuda, to mostek "Greca", kondziołek
    filtrujący, 7509, czy 7809, ew. jakiś LDO, po kondziołku na we i wy scalaka,
    jak do radia, warto też po 10nF na każdej z diod mostka, liczymy:

    4 diody
    1 scalak
    1 kondzioł
    2 kondziołki
    4 kondziołki nano

    w najgorszym razie 12 części. A jak mostek będzie "scalony", to części robi
    się 9, jeśli odpadną kondziołki nano, to już mamy ich 5. Warto się męczyć
    zestawianiem 20 części, w miejsce 5?
    (tak, wiem, że nie zawsze da się prościej)
    Oczywiście, trafo nie liczę...
    Znajomemu robiłem dokładnie takie coś, zasilacz 9V, bez obciążenia rósł do
    12, co teoretycznie mogło być przyczyną kłopotów. Po wstawieniu 7509 i dwóch
    kondziołków na we i wy, złożyłem zasilacz i idealnie trzymał 9V, zarówno na
    biegu jałowym, jak i pod wymaganym obciążeniem. I tym sposobem tania
    chińszczyzna nabrała żądanych parametrów. A tak to właśnie diodami wytracane
    było.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 18. Data: 2016-02-03 18:55:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisal ze nie zna sie na elektronice. Na allegro w przedziale 4-10 zlotych trzy
    pierdyliony zasilaczy 9V. Zaawsze podziwialem ludzi co szklem chca dupe obetrzec.

  • 19. Data: 2016-02-04 00:25:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Napisal ze nie zna sie na elektronice. Na allegro w przedziale 4-10
    > zlotych trzy pierdyliony zasilaczy 9V. Zaawsze podziwialem ludzi co szklem
    > chca dupe obetrzec.

    Ech, panie, pamiętam, jak byłem na rehabilitacji i był tam gość, co to jak
    go usłyszałeś, nie było mądrzejszego od niego. Ale wystarczyło, że
    zahaczyłeś go o jakiś niuans, to "Ja się na tym nie znam".
    Wiesz, ja swojej mamie w końcu bym wytłumaczył, jak działa tyrystor,
    opornik, jak się liczy moc pobieraną przez urządzenie, i tak dalej. Pewnie
    by było bardzo trudno i trzeba by się wykazać anielską cierpliwością, ale w
    końcu dało by radę. Tego gościa nic nie przekonało, choć był proszony, aby
    po prostu zajrzał choćby do wikipedii, czy do biblioteki poszedł. Ale wisz,
    wydawać się mogło, że ulotkę gdzieś podłapał, przeczytał i szpanował
    "wiedzą". Nie przeczytał nic głębszego i nie było nawet podstawy, którą
    można było mu tłumaczyć, nic, do czego by się odnieść. Wyobraź sobie, za
    darmo chcesz komuś wyjaśnić jakiś pokomplikoiwany temat, co to normalnie byś
    kasę za to wziął, a tu nic ze strony gościa, poza mantrą "ja się na tym nie
    znam". Ale zaraz znów miałeś szansę usłyszeć, jak komuś coś tłumaczy, jak w
    przysłowiu "Uczył Marcin Marcina..."
    Nauczyciel, zanim zacznie piertentegodolić o całkach, najpierw wymaga, aby
    znać tabliczkę mnożenia. Aby umieć 4 podstawowe działania. Aby mieć jakieś
    pojęcie, co to jest potęga, pierwiastek, wykładnik, jaka jest kolejność
    działań... Wyobraź teraz osobę, która bez tych podstaw zabiera się od razu
    za całki, różniczki, liczenie macierzy wielopoziomowych (o ile takie
    istnieją, nie wiem), itd., do czego to doprowadzi? Można po chamsku zadać
    pytanie "zgadnij". Tylko po co, skoro i tak wiadomo...?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.