  • 11. Data: 2012-03-26 13:51:33
    Temat: Re: Benzyna po 12 złotych?
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-03-26 09:28, ikaros30 pisze:
    > http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Benzyna-po-12-
    zl-I-to-jeszcze-w,wid,14361327,wiadomosc.html?ticaid
    =1e289
    > To chyba jakiś żart, ale przecież nie Prima Aprilis.

    Fakt ... o przepraszam Fuckt.
    I wszystko jasne.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 12. Data: 2012-03-26 13:57:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-26 11:58, Krzysztof 45 pisze:
    > Nie dodałem że chodzi mi o różnicę w przeciętnym wynagrodzeniu niemca i polaka na
    tle wzrostu cen w Niemczech 60% i w Polsce 100%.

    Właśnie takie zestawnienie: wzrostu płac w Polsce i Niemczech oraz wzrostu cen w tych
    dwu krajach
    w ciągu dekady pokazuje, kto realnie się bogaci (chodzi o trend!), a kto nie. Sprawdź
    koniecznie...

  • 13. Data: 2012-03-26 14:18:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w wiadomości
    zl-I-to-jeszcze-w,wid,14361327,wiadomosc.html?ticaid
    =1e289
    >Fakt ... o przepraszam Fuckt.
    >I wszystko jasne.

    Nie badz taki pewny - i Fuctowi moze sie zdarzyc napisac prawde.
    Ropa juz raz byla po 150$ i rosla stromo, tylko ja swiatowy kryzys
    zatrzymal.

    Teraz moze siegnac 200$, a $ juz nie jest po 2 zl :-(

    Inna sprawa ze "dzieki" wysokim podatkom nawet taki 70% wzrost cen
    ropy nie oznacza 12zl, ale ledwo 8.

    Tylko ze tu dobijamy do sasiedniego watku - po ile musi byc paliwo,
    zebys powiedzial "nie, dziekuje, za drogo - nie kupie.
    I pojade autobusem/tramwajem/pociagiem/rowerem lub nie pojade wcale"
    ... ewentualnie
    "tobie to sie smarkaczu w glowie poprzewracalo - ja w twoim wieku to
    piechota chodzilem do szkoly"

    J.

  • 14. Data: 2012-03-26 14:34:45
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Monday, 26 March 2012 13:57:01 UTC+2, Jakub Witkowski wrote:
> [...]
    > z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

    ale

> [...]
    tych dwu krajach
    > w ciągu dekady pokazuje, kto realnie się bogaci (chodzi o trend!), a kto nie.

    Może nie płace, ale PKB na głowę, więc w miarę podobne:
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=gdp+per+capita+
    germany+1990-2012
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=gdp+per+capita+
    poland+1990-2012

    Niemcy od 1990 do dziś mają wzrost *2 my mamy *9. Więc nie jest źle.

    AdamK

  • 15. Data: 2012-03-26 14:52:04
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-03-26 10:29, AA pisze:

    > przeciętne wynagrodzenie w lutym 2012: 3586,75 PLN
    > przeciętne wynagrodzenie w 1999r: 1706,74 PLN
    >
    > czyli nominalnie przeciętny Polak zarabia dziś 2.1 raza więcej, niż wtedy.

    Ze statystykami o zarobkach to daj spokój.
    Chyba 60% obywateli zarabia poniżej 2500 zł (niech mnie ktoś poprawi)
    Dlatego to jest jedna wielka bujda te 3586zł ROZWARSTWIENIE!

  • 16. Data: 2012-03-26 15:27:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Ze statystykami o zarobkach to daj spokój.
    >Chyba 60% obywateli zarabia poniżej 2500 zł (niech mnie ktoś poprawi)
    >Dlatego to jest jedna wielka bujda te 3586zł ROZWARSTWIENIE!

    Taki urok sredniej - jeden prezes z zarobkami np 100 tys zl moze
    znaczaco podniesc srednia w swoim zakladzie. Dlatego Amerykanie podaja
    mediane, ale z kolei na rodzine a nie na osobe i znow nikt nic nie wie
    :-)

    No i to pewnie jest placa brutto, a na reke znacznie mniej.

    Tym niemniej w 1999r tez tak bylo, wiec co - tylko prezesom sie
    zarobki podniosly ?

    J.

  • 17. Data: 2012-03-26 15:31:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.03.2012 14:52, z pisze:

    > Ze statystykami o zarobkach to daj spokój.
    > Chyba 60% obywateli zarabia poniżej 2500 zł (niech mnie ktoś poprawi)
    > Dlatego to jest jedna wielka bujda te 3586zł ROZWARSTWIENIE!

    Ale to jest brutto - czyli tyle, ile na ciebie wydaje pracodawca.

    Po drodze "trochę" zżera rząd i spółka - i zostaje właśnie jakieś 2500.

  • 18. Data: 2012-03-26 15:32:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" napisał w wiadomości

    >Może nie płace, ale PKB na głowę, więc w miarę podobne:

    Nie, to nie jest podobnie. Przyjedzie Niemiec, kupi fabryke, PKB
    wzroslo ... ale czy ludziom placi wiecej ?

> [...]
    +poland+1990-2012
    >Niemcy od 1990 do dziś mają wzrost *2 my mamy *9. Więc nie jest źle.

    W 1990 tosmy mieli w gospodarce ciagle socjalizm, gleboki kryzys sie
    zaczynal, i to nie jest dobry punkt do porownan.

    J.

  • 19. Data: 2012-03-26 15:58:18
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Monday, 26 March 2012 15:32:38 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    >
    > W 1990 tosmy mieli w gospodarce ciagle socjalizm, gleboki kryzys sie
    > zaczynal, i to nie jest dobry punkt do porownan.

    No, socjalizm już mieliśmy za sobą. Niemcy w NRDówku mieli dokładnie identyczny
    burdel, jak nie gorszy.

    AdamK

  • 20. Data: 2012-03-26 16:29:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" napisał w wiadomości grup
    +germany+1990-2012
    +poland+1990-2012

    >No, socjalizm już mieliśmy za sobą.

    Od strony wladzy owszem, ale "srodki produkcji" ciagle mialo panstwo,
    i dopiero stopniowo wyprzedawalo.

    >Niemcy w NRDówku mieli dokładnie identyczny burdel, jak nie gorszy.

    Ale oni mieli bogatego wujka. No i ten wykres obejmuje pewnie cale
    Niemcy, a nie tylko NRD.

    J.