  • 1. Data: 2013-03-03 20:41:47
    Temat: Bezpieczeństwo w BMW7... znowu chciało mnie zabić - ktoś wie co jest grane ?
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    Jest sobie BMW E38, v12 5.4 litra z DSC II

    Nie jest to totalnie pełne ESP co w reno czy gdzieś indziej bo 100%
    pełne to było DSC III, precyzyjnie od wersji 5.3 - ale są to jakieś
    mocne wersje rozwojowe BOSCH'a które co po chwila chcą mnie zabić...

    Czy to jest normalne zachowanie systemów bezpieczeństwa w BMW ?
    bo to że tam jest wrzucony celowy uślizg kół jak się z ronda wyjeżdża
    czy coś to wiem, ale mam coraz większe przekonanie że ilość BMW
    po słupach - co po chwila - to efekt błędnego działania software (już
    pomijam bardzo słabo zestrojone zawieszenia - sportowe wrażenia - ale
    brak efektywności i osiągów)

    Historyjka:

    Byliśmy w 3 auta (BMW7,R75,VelSatis) więc mam kilka punktów widzenia ze
    środka i z zewnątrz.

    Najpierw jak sytuacja wyglądała od środka:

    Jestem na poboczu, chciałem nawrócić żwawiej - na raz - bo co chwila
    auta jechały, wyłączyłem DSC (normalnie naciskając, nie 10 sekund).
    Gaz ruszam, poślizgnęło koła - śliskie i błotniste pobocze, jeszcze
    chwileczkę trzymam gaz tylko się orientuje że coś nie tak z tym gazem
    aż tyle go nie naciskałem, puszczam gaz i noga wędruje w stronę hamulca,
    a wrażenie jakby tego gazu było coraz więcej słyszę latające kawałki
    pobocza że coś wyrywam, jedno koło zaczyna chwytać asfalt, moja noga już
    blisko hamulca. Noga już na hamulcu, słyszę jak silnik zaczyna być
    duszony - teraz dziobie już wszystko z każdej strony, koła już na
    asfalcie pchają auto w stronę murku, ja nie mogę tego zdusić hamulcami
    pcha mnie to z prędkością jakieś 6km/h, auto się obróciło o jakieś 80
    stopni i jest pchane w murek.
    Przednie koła zablokowane, tyle w poślizgu, delikatnie skręca,
    odpuściłem na ułamek sekundy to go trochę obróciło/rzuciło tyłem, ale
    też rozpędziło,
    uderzenie przednim kołem w krawężnik - pomogło obrócić i zwolniło auto
    do jakiś ~2km/h. Tył cały czas w poślizgu ledwo się mieszczę z tym murkiem
    jeszcze jedno uderzenie kołem (tylnym) - uff.. udało się jakoś
    "nawrócić" jestem w 2 stronę bezpiecznie ustawiony spokój po ~4 sekundach.
    Ustawiłem kierownicę prosto, a auto cały czas jest pchane cały czas
    wszystko dziobie dookoła, oki myślę starczy tego jeszcze poczekałem z 5
    sekund
    i wrzuciłem N - wszystko przeszło tak momentalnie.

    Widok z zewnątrz:
    Dużo gazu, auto zaczyna się ślizgać zarzuciło tyłem, po chwili zwalnia i
    zaczyna wyrywać pobocze i rozrzucać je na kilkanaście metrów,
    przód zblokowany auto się obraca i rozrzuca cała ziemię z pobocza po
    całej drodze. koła "dziwnie się kręcą", tył cały czas rozrzuca rzeczy
    przyklejone do opon. bardzo mocne uderzenie przednimi w krawężnik bokiem
    po chwili tyłem, po czym widać jak auto jest pchane
    na zablokowanych przednich kołach. Całość koło 10 sekund. I pytania czy
    opony w ogóle zostały.

    Efekt, 25 metrów opon na asfalcie (ostatnie ~12 celowo żeby zobaczyć czy
    naciśnięcie hamulca na prostej kierownicy go zdusi)
    i rozrzucona ziemia i kamyki z pobocza...

    Czy ktoś miał taki cyrk żeby się siłował hamulcem z silnikiem ?
    i to jeszcze DSC było **wyłączone**, został chyba kawałek ASR który co
    prawda ma opcję (poczytałem PDF'y jak to zrobili) dodania
    gazu (tylko modele V12 i mocniejszy V8 w którejś opcji) jak tył jest w
    poślizgu, ale to na śnieg - jak odejmiesz gaz to on doda po
    wykryciu poślizgu, ale tu z 40% mocy miałem i było to mocniejsze niż
    hamulce, którym pewnie ABS przeszkadzał w zduszaniu silnika...
    Przeszło od razu po wrzuceniu N.

    obrazek:
    http://s24.postimage.org/b7u8wku9x/bmw7v12_poslizg.p
    ng

  • 2. Data: 2013-03-03 21:25:57
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    On 03.03.2013 20:41, _Michał wrote:
    > obrazek:
    > http://s24.postimage.org/b7u8wku9x/bmw7v12_poslizg.p
    ng

    Urzekla mnie ta infografika. Powinienes ja wrzucic bez opisu i by
    wystarczylo.

  • 3. Data: 2013-03-03 21:33:20
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 3/3/2013 9:25 PM, neoniusz wrote:
    ng

    > Urzekla mnie ta infografika. Powinienes ja wrzucic bez opisu i by
    > wystarczylo.

    zajebista też mi się podoba ;) 8minut w 15 letnim PSP7

    tylko niej nie wynika że auto jak szalone "trzymało"
    gaz w jakiś 50% do dechy, do czasu wrzucenia N.

  • 4. Data: 2013-03-03 21:34:57
    Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>

    Po przeczytaniu tekstu zacząłem się cieszyć, że używam auta,
    które robi to co ja chcę. Nie ma własnego zdania na temat
    wykonywanych manewrów. Może w pewnej chwili trzeba powiedzieć
    nadmiernej elektronice dość?

    Szymon

  • 5. Data: 2013-03-03 22:23:19
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-03 20:41, _Michał pisze:
> [...]
    >

    > Czy to jest normalne zachowanie systemów bezpieczeństwa w BMW ?
    > bo to że tam jest wrzucony celowy uślizg kół jak się z ronda wyjeżdża

    jak obroty nie spadają to z czymś tam był problem (nie pamiętam z czym),
    ale jak ci się ślizga bez powodu to weź że kup interfejs, podłącz się i
    zobacz czy są błędy czujników ABS. Ja u siebie wymieniłem już przedni i
    tylny i początkowe objawy zawsze są takie że nie wyłączy ABSu od razu, a
    np. nagle hamuje ci tylko lewe koło, abs załącza się mimo dobrej
    przyczepności wydłużając drogę hamowania w nieskończoność. Niestety
    sporadyczny błąd czujnika nie wyłącza całkowicie układu, jedyna
    możliwość to wyjąć bezpiecznik, podłączyć kompa, sprawdzić który czujnik
    i jak najszybciej wymienić.

    Lukasz

  • 6. Data: 2013-03-03 22:38:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 03 Mar 2013 20:41:47 +0100, _Michał napisał(a):

    > pcha mnie to z prędkością jakieś 6km/h, auto się obróciło o jakieś 80
    > stopni i jest pchane w murek.

    Tzn. nie ogarnąłeś auta jadącego 6km/h? :)

    Jeżeli w tej legendzie ma być ziarno prawdy to zablokowałeś gaz - albo
    nogą, albo dywanikiem.
    Natomiast zazwyczaj jak ktoś próbuje przyszpanować i mu nie wyjdzie to ma
    równie długą, rzewną i pełną szczegółów opowieść ;-)
    "systemów" bym do tego nie mieszał

  • 7. Data: 2013-03-03 22:40:38
    Od: tá´Ź

    _Michał wrote:

    > Czy ktoś miał taki cyrk żeby się siłował hamulcem z silnikiem ?

    Mi to wygląda bardziej na rozjebaną elektroniczną przepustnicę, o ile tam
    taka jest (takie są), a pewnie tak. Ew. jakiś czujnik z nią związany.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 8. Data: 2013-03-04 21:32:49
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-03-03 22:40, t? pisze:
    > Mi to wygląda bardziej na rozjebaną elektroniczną przepustnicę, o ile tam

    No właśnie, może mu się wysrała?:)

    Pozdr.

  • 9. Data: 2013-03-04 23:55:41
    Od: tá´Ź

    DoQ wrote:

    > No właśnie, może mu się wysrała?:)

    No jak rozjebana to i się wysrała, logiczne. ;)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2013-03-05 08:34:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    04 Mar 2013 22:55:41 GMT, tᴏ

    > No jak rozjebana to i się wysrała, logiczne. ;)

    Ale ze strachu przed rozjebaniem, czy jak?

    --
    Pozdor Myjk