  • 1. Data: 2013-03-03 17:06:26
    Temat: Co tak hałasuje...
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    dwa dni temu żona zgłaszała mi problemy z Sieną 1.2, która
    podczas jazdy zaczęła dziwnie hałasować przy prędkości powyżej 60 km/h.
    Przejechałem się więc żeby posłuchać, ale niczego nie usłyszałem.

    Dzisiaj za to po 15 minutach jazdy problem powtórzył się już przy
    50 km/h (chociaż hałas był mniejszy). Brzmi to jak huczenie
    dobiegające z bliżej nieokreślonego miejsca, raczej z dołu / przodu.
    Nie zależy od dodawania gazu. Od innych rzeczy - nie zdążyłem sprawdzić.
    Ale nagrał się kawałek filmu:
    http://youtu.be/j4bqF1oh25k
    Jak słychać na filmiku (0:12, czyli 15:47:11) może nagle przestać
    hałasować - tutaj po lekkim przyhamowaniu. Próba kontynuacji jazdy
    powoduje znaczny wzrost natężenia hałasu (co zmusza do zatrzymania się).

    Co to może być? Obawiam się, że jak pójdę do warsztatu, nie będę miał
    jak zademonstrować problemu.

    P.

  • 2. Data: 2013-03-03 18:55:07
    Temat: Re: Co tak hałasuje...
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Jak słychać na filmiku (0:12, czyli 15:47:11) może nagle przestać
    > hałasować - tutaj po lekkim przyhamowaniu.

    klocek, lozysko, szczeka z tylu... chyba logiczne ze jesli podczas
    hamowania przestaje, to trzeba szukac przy kole?

  • 3. Data: 2013-03-04 12:14:29
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-03 17:06, Piotrne pisze:
> [...]
    > powoduje znaczny wzrost natężenia hałasu (co zmusza do zatrzymania się).
    >
    > Co to może być? Obawiam się, że jak pójdę do warsztatu, nie będę miał

    może poluzowany zacisk (czy jak to tam się nazywa) trzymający klocki?

    Lukasz

  • 4. Data: 2013-03-04 18:14:20
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-03-04 12:14, ddddddd pisze:

    > może poluzowany zacisk (czy jak to tam się nazywa) trzymający klocki?

    Dziękuję za odpowiedzi. Przejadę się do warsztatu i to zasugeruję.
    Kiedyś już podobne (ale znacznie cichsze) hałasy miałem, niestety
    nie udało się ich zademonstrować mechanikowi z warsztatu
    (tzn. zostawiłem autko, on pojeździł i niczego nie usłyszał).

    P.

  • 5. Data: 2013-03-04 20:53:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 03 Mar 2013 17:06:26 +0100, Piotrne napisał(a):

    > Co to może być? Obawiam się, że jak pójdę do warsztatu, nie będę miał
    > jak zademonstrować problemu.

    Tak jak pisano - coś przy kole.
    Jeżeli jest wyraźnie związane z lekkim hamowaniem, to obstawiałbym jednak
    hamulce (chociaż łożysko też nie jest wykluczone).

    Żeby sprawdzić czy chodzi o przód czy tył, możesz spróbować lekko
    przyhamować ręcznym - jak również będzie ustępować, to dzieje się to z
    tyłu.
    Jak nie będzie wpływu ręcznego, ale po użyciu zasadniczego dźwięk się
    zmieni, to dzieje się to z przodu.