  • 1. Data: 2013-03-03 19:31:32
    Temat: pomyłkowe wlanie 0,2l oleju do układu chłodzenia
    Od: Nix <v...@w...pl>

    Witam
    Niestety pewna znana mi blondynka na moją sugestię dolania
    oleju do silnika - miał być żóty korek- wlała ok.0,2L oleju silnikowego
    do zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia....

    No bo był żółty korek...

    Niby po przejechaniu ok. 400Km nie widać ani oleju w zbiorniczku,
    ani nic się z temperaturą złego nie dzieje, ale trzeba spuścić stary
    płyn, przeczyścić i wlać nowy ? Czy może z racji małej ilości oleju
    nic nie ruszać ?

    Auto to Auris 1,4 D4D a olej to Elf SXR 5W30 pełny syntetyk klasy A5/B5

    pzdr! Nix

  • 2. Data: 2013-03-03 20:01:21
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 marca 2013 19:31:32 UTC+1 użytkownik Nix napisał:
> [...]
    >
    > nic nie ruszać ?
    >

    > Auto to Auris 1,4 D4D a olej to Elf SXR 5W30 pełny syntetyk klasy A5/B5

    Nic nie ruszać.

  • 3. Data: 2013-03-03 20:26:50
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Nic nie ruszać.

    i czekac az szlag trafi gumowe weze. swietna rada.

  • 4. Data: 2013-03-03 20:32:58
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości

    > i czekac az szlag trafi gumowe weze. swietna rada.

    A skąd wiesz, że to są gumowe? Poza tym są węże gumowe odporne na paliwa i
    oleje. ;-)

  • 5. Data: 2013-03-03 20:41:19
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2013-03-03 20:32, nom pisze:

    > Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości

    > A skąd wiesz, że to są gumowe? Poza tym są węże gumowe odporne na paliwa
    > i oleje. ;-)

    Węże są gumowe to wiadomo, natomiast faktycznie powinny być odporne na
    oleje przynajmniej, bo paliwo np. PB95 to jest znacznie bardziej "żrąca"
    niż zwykły olej no nie ?

    Zostawiłbym to faktycznie, ale nie zatkają się z czasem małe kanaliki w
    samej chłodnicy ?

  • 6. Data: 2013-03-03 20:53:14
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Nix" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > olej no nie ?
    >
    > Zostawiłbym to faktycznie, ale nie zatkają się z czasem małe kanaliki w samej

    Przecież to jest pełen syntetyk! To jest balsam dla silnika.
    Nieważne gdzie go się wleje :]

    --
    Hinek

  • 7. Data: 2013-03-03 22:00:44
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 marca 2013 20:41:19 UTC+1 użytkownik Nix napisał:

> [...]
    >
    > niż zwykły olej no nie ?
    >

    > Zostawiłbym to faktycznie, ale nie zatkają się z czasem małe kanaliki w

    Czym się zatkają?

  • 8. Data: 2013-03-03 22:12:52
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2013-03-03 22:00, k...@g...com pisze:

    > Czym się zatkają?

    Wg mnie mogą się zatkać "glutem" który zrobi się za jakiś czas z
    wszelkich brudów i tej ilości oleju... sam olej przecież chyba się nie
    rozpuści w płynie, ani płyn w oleju?
    To jest jednak hipoteza tylko, a po prawdzie to nie chce mi się tego
    ruszać, ale trochę się obawiam...

  • 9. Data: 2013-03-03 22:45:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 03 Mar 2013 19:31:32 +0100, Nix napisał(a):

> [...]
    > nic nie ruszać ?
    >
    > Auto to Auris 1,4 D4D a olej to Elf SXR 5W30 pełny syntetyk klasy A5/B5

    W większości samochodów zbiorniczek wyrównawczy nie jest włączony w obieg
    płynu chłodzącego - jedynie korek w przypadku podciśnienia albo dużego
    nadciśnienia wyrównuje ciśnienie ze zbiorniczkiem wyównawczym. W dodatku
    zasysając płyn od spodu.

    Prawdopodobnie olej nadal znajduje się tylko na powierzchni, tylko w
    zbiorniczku wyrównawczym (który mieści z 0.5l-1l).

    Najlepiej wylej wszystko ze zbiorcznika (pewnie ma osobny spust) i
    uzupełnij płynem do chłodnic.

    Nawet jak jakieś minimalne ilości przeniknęły do układu chłodzenia, to nie
    zaszkodzą.

    Natomiast pierwszy mechanik który zobaczy "oka rosołowe" w płynie
    chłodniczym będzie chciał Ci rozbierać blok/głowicę i szukać pęknięcia.
    To samo pomyśli ktoś kto kiedyś będzie chciał tu auto kupić.

  • 10. Data: 2013-03-03 22:55:19
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Węże są gumowe to wiadomo, natomiast faktycznie powinny być odporne na
    > oleje przynajmniej, bo paliwo np. PB95 to jest znacznie bardziej "żrąca"
    > niż zwykły olej no nie ?

    powinny. ale co z tego skoro nawet paski rozrzadu nie sa z olejoodpornej
    gumy, a co dopiero jakies smieszne, malo znaczace weze wodne.