  • 1. Data: 2005-06-29 21:13:52
    Temat: Bledne dane na top100.pl?
    Od: "koniu" <n...@e...here.so.dont.spam>

    Wydaje mi sie ze od jakiegos czasu top100.pl podaje jakies dziwne wyniki. Z
    tego co widze to na przyklad Onet.pl ma 10,9tys delegowanych domen - podczas
    gdy top100.pl podaje 9,6tys. Sprawa nie jest nowa bo juz 10,5tys mial na
    poczatku czerwca!

    Czy nie o ilosc delegacji chodzi w tych statystykach?

  • 2. Data: 2005-06-29 21:18:41
    Temat: Re: Bledne dane na top100.pl?
    Od: "koniu" <n...@e...here.so.dont.spam>

    Użytkownik "koniu" <n...@e...here.so.dont.spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > mial na poczatku czerwca!
    >
    > Czy nie o ilosc delegacji chodzi w tych statystykach?

    No i widze ze oprocz 10,9tys na nms1.onet.pl jest jeszcze 200domen na
    dns.onet.pl - czyli w sumie 11,1tys domen.

  • 3. Data: 2005-06-30 13:56:47
    Od: " Borek" <b...@N...gazeta.pl>

    koniu <n...@e...here.so.dont.spam> napisał(a):

    > Wydaje mi sie ze od jakiegos czasu top100.pl podaje jakies dziwne wyniki.

    Dziwne zachowanie top100 można zaobserwować już od jakiegoś czasu, podawane
    przez nich dane niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Sam od dawna
    korzystam ze statystykdomen.pl - choć niby obie strony badają trochę co innego.

    Zresztą, fakt że top100 jest dosyć mocno związane z home.pl (wystarczy
    sprawdzic whois) samo w sobie powoduje u mnie dystans i brak zaufania co do
    obiektywizmu wyników ;-)
    Pozdro
    Borek

  • 4. Data: 2005-06-30 14:31:55
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Thu, 30 Jun 2005 13:56:47 +0000 (UTC), Borek
    <b...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Zresztą, fakt że top100 jest dosyć mocno związane z home.pl (wystarczy
    > sprawdzic whois) samo w sobie powoduje u mnie dystans i brak zaufania co do
    > obiektywizmu wyników ;-)

    A statystykidomen.pl wcale nie leżą w NetArcie?

    r.
    _____________
    robert rędziak K11 jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net

  • 5. Data: 2005-06-30 15:01:57
    Od: " Borek" <b...@N...gazeta.pl>

    Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)
    <s...@s...plukwa.net> napisał(a):

    > A statystykidomen.pl wcale nie leżą w NetArcie?

    No "leżą" a "należą" to pewna różnica.
    Co do top100:

    ABONENT
    firma - home.pl sp.j.
    ulica - Plac Rodła 9
    miasto - 70-419 Szczecin

  • 6. Data: 2005-06-30 15:45:35
    Od: "Marek Panek" <mpanekNOSPAM!@lh.pl>

    > No "leżą" a "należą" to pewna różnica.

    leżą i należą.

  • 7. Data: 2005-06-30 17:03:57
    Od: "koniu" <n...@e...here.so.dont.spam>

    > leżą i należą.

    Ale o co sie spieracie. Co ma do rzeczy kto robi statystyki? Wazne zeby byly
    rzetelne.

    Znalazlem kolejny przekret - wg. top100.pl firma domeny.org
    (http://top100.pl/domeny.org.htm) ma na serwerze dns.nano.pl 4460
    delegowanych domen - natomiast wg. danych z NASK
    (ftp://ftp.nask.pl/pub/hostcount/pl.output.gz) tych domen jest ponad 6700.
    Jak wyjasnic roznice brakujacych 2300 domen?! Poza tym jak wyjasnic ze tylko
    dla home.pl ilosc domen wg. top100.pl jest wieksza niz ilosc podawana przez
    NASK? Firma home.pl przygotowywuje top100.pl pod siebie, oszukujac
    wszystkich internautow :(

    Czytalem ostatnio posty na webhostingtalk.pl
    (http://www.webhostingtalk.pl/hosting-about1420.html
    ) z ktorych wynika ze
    dane na statystykidomen.pl sa weryfikowane przez czolowke rynku: NetArt
    (nazwa.pl), DomainMaker (domainmaker.pl), Consulting Service
    (rejestracjadomen.pl), AZ.pl (az.pl), Cybernetix (domeny.org).

    Jak widze w przypadku top100.pl chyba tak nie jest dlatego pewnie autorzy
    moga sobie pozwalac na szachermacher danymi.

  • 8. Data: 2005-06-30 17:06:21
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <da18vm$iib$1@nemesis.news.tpi.pl> koniu napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak widze w przypadku top100.pl chyba tak nie jest dlatego pewnie autorzy
    > moga sobie pozwalac na szachermacher danymi.

    Sorry ale jak czytam twojego posta to mnie mdli ! Myślisz, że taka
    duża firma jak homenet będzie się bawiła w chwyty firemek, którym yahoo
    dzwoni do serwerowni ? Przeczytaj sobie zasady indeksowania domen, zweryfikuj
    twoje przeliczenia (najlepiej przedstaw je w jakiejś czytelnej formie) a potem
    rzucaj oskarżenia !

    TP

  • 9. Data: 2005-06-30 17:42:04
    Od: "Mariusz" <m...@n...gorzow.org>

    Witam

    > Ale o co sie spieracie. Co ma do rzeczy kto robi statystyki? Wazne zeby
    byly
    > rzetelne.

    Jak to co ma, pare postow wyzej uwazasz ze ma wiele to ze top100 jest w
    home.pl a teraz juz nic nie ma
    że te drugie statystyki sa w netarcie?
    Jakos sam sobie zaprzeczasz i jakos Tobie nie wierze, bo sie mieszasz sam w
    zeznaniach.

> [...]
    przez
    > NASK? Firma home.pl przygotowywuje top100.pl pod siebie, oszukujac

    Poczytaj sobie czlowieku jak to wogole dziala i co biora jedne statystyki
    pod uwage a co drugie.
    One nie działają identycznie. A ty toczysz piane mam wrażenie w obronie
    Netartu ze sa ciągle numer 2
    na rynku.

> [...]
    > (nazwa.pl), DomainMaker (domainmaker.pl), Consulting Service
    > (rejestracjadomen.pl), AZ.pl (az.pl), Cybernetix (domeny.org).

    No i juz jak widze dalej skresliles home.pl z "czolowych na rynku"
    Podales link do strony i tam tez masz odpowiedz jak roznie dzialaja te
    serwisy
    ale widac nie chcialo sie czytac tylko toczyc piane.
    Z Twojego linku cytat
    "top100 podaje liczbe domen utrzymywanych na serwerach DNS providerow,
    a statystykidomen.pl podaje liczbe zarejestrowanych domen przez partnerow
    NASK
    (te domeny moga byc utrzymywane zupelnie gdzie indziej).
    Czyli tak z grubsza mowiac - na top100 patrzysz przy wyborze hostingu,
    na statystykidomen.pl przy wyborze rejestratora domeny.
    "
    > Jak widze w przypadku top100.pl chyba tak nie jest dlatego pewnie autorzy
    > moga sobie pozwalac na szachermacher danymi.

    Raczej widac ze jestes zupelnym ignorantem tego co ludzie do Ciebie wyzej
    pisali
    dalej brniesz w slepa uliczke.

    Zrozum w koncu z netart pokazuje np. statystyki delegowanych domen a nie tam
    gdzie sa one utrzymywane.
    Czyli jak sobie zarejestruje domene przez netart ale serwis umieszcze na
    home.pl razem z obsluga
    domeny. To statystyka netartu zaliczy domene dla siebie i statystyka top100
    zaliczy domene dla siebie.
    Poniewaz oba serwisy bazuja na innych danych bazowych.
    Z oby statystyk wynika jedno, home.pl numer 1 w serwisach www a netart w
    rejestracji domen.

    Pamietaj też, że oba serwisy podaja suche fakty, ktore sa wiarygodne dla
    każdej z nich
    ale to sa tylko fakty.

    M.

  • 10. Data: 2005-06-30 18:15:00
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    koniu <n...@e...here.so.dont.spam> wrote:
    > Firma home.pl przygotowywuje top100.pl
    > pod siebie, oszukujac wszystkich internautow :(

    To dosyc mocne slowa, uwazaj, bo Cie jeszcze ktos pozwie. Ja bym pozwał.

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl