  • 21. Data: 2017-11-28 08:39:40
    Temat: Re: Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Nov 2017 20:52:19 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W na tyle wysokiej temperaturze, ze widac nie jest to grozne, bo
    > inaczej wszyscy by stali przy srednim mrozie :-)

    Widać, że ci nigdy diesel nie zamarzl. Nie na tym to polega, że się
    stoi ale że jechać można max 40km/h po prostej a pod górkę nie
    podjedziesz. Silnik sie krztusi i nie ma mocy przy dodawaniu gazu.
    Osobiście nie miałem przypadku z tych zamarzajacych modeli, żeby
    zgasł na amen.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2017-11-28 11:41:24
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 26 listopada 2017 10:39:36 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:
> [...]
    niższa. Ona sama dosyc dobrze izoluje więc jak bak pełny to centrum zbiornika ma
    szanse byc nadal ciekłe.

    > Widzialem gdzieś test paliwa na youtubie. Wlewali diesla do akwariów,
    > dośc duzych i obserwowali przy -40. Robiło się mętne w całej objętosci
    > po paru h. Jestem ciekaw mechanizmu ponieważ z "wytrącaniem parafiny"
    > dzielnie walczył znajmy taksówkarz na osiedlu. Co było o tyle
    > interesujące że ja tez miałem diesla, tankowalem na tej samej stacji i
    > najzwyczajniej wsiadałem i odpalalem na dwa obroty rozrusznika przy -25.
    > Wydawalo mi się że do paliwa dodaje się masę chemii od dziesiątków lat
    > która temu zapobiega.

    Plastikowy PET czy szklana szyba jednak troche opoznia wymiane ciepla.
    Moze w metalowym baku szybkosc zamarzania robi roznice?

    Może. Nie mam pojęcia. Moja foka z dieslem przy -27 odpalila. Nie wnikalem nigdy w
    temat diesla na mrozie.

  • 23. Data: 2017-11-28 18:36:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Widać, że ci nigdy diesel nie zamarzl.

    Nie zamarz, bo zimy byly umiarkowane, a ja daleko od Suwalk mieszkam
    :-)

> [...]
    >przy dodawaniu gazu. Osobiście nie miałem przypadku z tych
    >zamarzajacych modeli, żeby zgasł na amen.

    Znajomi cos mowili, ze stanac potrafi.
    A grupowicze radzili, zeby postawic w ogrzewanym garazu i rozmrozic
    :-)

    Tak czy inaczej - ON metnieje przy calkiem umiarkowanych mrozach,
    I nawet dodatek depresatora nie pomaga.
    Widac to zmętnienie to za mało.

    J.

  • 24. Data: 2017-11-28 20:54:03
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "J.F." wrote in message news:5a1d9ebb$0$5153$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie zamarz, bo zimy byly umiarkowane, a ja daleko od Suwalk mieszkam :-)

    > Znajomi cos mowili, ze stanac potrafi.
    > A grupowicze radzili, zeby postawic w ogrzewanym garazu i rozmrozic :-)

    Potrafi. Na początku lat 90-tych wyjeżdżałem z Krynicy Górskiej przy -26
    st.C (auto kilka dni stało na mrozie). Odpaliłem bez problemu, zostawiłem na
    kilkanaście minut chodzące auto, pożyczyłem jeszcze prądu jakiemuś
    właścicielowi Poloneza, który obok nie mógł odpalić, a problem wystąpił,
    kiedy chciałem ruszyć. Jak depnąłem gaz, silnik zabulgotał i zdechł. Odpalał
    na holu, ale przy próbie dodania gazu zdychał. Na stacji benzynowej - ropa
    do -9... Ale użyczyli gniazdka, pogrzałem trochę termowentylatorem filtr
    paliwa i zbiornik, odpaliłem z holu, wjechałem pod górę jadąc na dwójce i
    trzymając gaz w podłodzę i dopiero za szczytem odetchnąłem, ale zatrzymać
    się, żeby umyć ręce odważyłem się dopiero po kilkudziesięciu kilometrach...

    --
    Axel

  • 25. Data: 2017-11-29 08:20:04
    Od: p...@g...com

[...]

    wyglada na ograniczony przeplyw na filtrze, typowy scenariusz to zamarzanie
    mieszaniny wodno-olejowej (w golfie IV mozna bylo spuscic ten syf z filtra przed zima
    ale w Pasku B7 nie widze takiej mozliwosci wiec trzeba wymienic filtr)

  • 26. Data: 2017-11-29 11:46:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >zamarzanie mieszaniny wodno-olejowej (w golfie IV mozna bylo spuscic
    >ten syf z filtra przed zima ale w Pasku B7 nie widze takiej

    Nasze rafinerie podaja parametr "temperatura zablokowania zimnego
    filtra".

    A woda zamarza w 0 C, nie trzeba jej -25 :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-11-29 13:56:00
    Od: p...@g...com

    --Nasze rafinerie podaja parametr "temperatura zablokowania zimnego
    filtra".A woda zamarza w 0 C, nie trzeba jej -25 :-)

    hint:
    mieszaniny wodno-olejowej
    tam nie ma krystalicznie czystej wody wiec przy -25C moze gestniec ew. zamarzac

  • 28. Data: 2017-11-29 14:02:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemekj napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >hint:
    >mieszaniny wodno-olejowej
    >tam nie ma krystalicznie czystej wody wiec przy -25C moze gestniec

    Woda sie zasadniczo z ON nie miesza, wiec jest mieszanina.

    Ale w czasach biopaliw, uszlachetniaczy, dodatkow - kto wie, moze i z
    niektorymi skladnikami sie miesza, i potem wychodzi plyn
    niskozamarzajacy.
    Bardziej bym o to podejrzewal benzyne z etanolem niz ON.

    Tak czy inaczej - z ON wytrąca sie parafina.

    J.

  • 29. Data: 2017-11-29 15:05:39
    Od: p...@g...com

    --Woda sie zasadniczo z ON nie miesza, wiec jest mieszanina.

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/102041-kontrolka
    _wody_filtrze_paliwa.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1458662.html

    --Tak czy inaczej - z ON wytrąca sie parafina

    tu raczej niewiele uzytkownik moze zrobic:

    15.04. bis 30.09.: CFPP: max. 0 °C (Shell Diesel FuelSave max. -2 °C)
    01.10. bis 15.11.: CFPP: max. -10 °C (Shell Diesel FuelSave max. -13 °C)
    16.11. bis 28.02.: CFPP: max. -20 °C (Shell Diesel FuelSave max. -22 °C)
    01.03. bis 14.04.: CFPP: max. -10 °C (Shell Diesel FuelSave max. -13 °C)

    najlepiej wypada Aral/BP Ultimate Diesel CFPP -24 °C / -30 °C

  • 30. Data: 2017-11-29 15:30:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    Patrze na to co napisalem i sam z siebie sie smieje :-)

    >http://www.forum.alfaholicy.org/156/102041-kontrolk
    a_wody_filtrze_paliwa.html
    >https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1458662.html

    Chodzi o to, ze skoro woda z ON sie nie miesza, chyba poprawniej
    nalezaloby napisac "roztwarza", to woda pozostaje wodą.
    I zamarza w temperaturze 0 C.

    Nawet jak sie troche po Walbrzychu przejedzie, to ciagle mamy kropelki
    wody w ON, zima kropelki zamarzna, i ponizej zera mamy taka kaszkę
    lodową w ON.

> [...]
    > max. -13 °C)
    > 16.11. bis 28.02.: CFPP: max. -20 °C (Shell Diesel FuelSave

    A jak zapakujesz do lodowki, to sie okaze, ze mętnieje gdzies przy -15
    .
    Widac zmętnienie to za mało.

    No i troche mnie dziwi co koledzy pisza o tym przytykaniu w trasie,
    IMO - silnik goracy, filtr jednak cieplejszy niz otoczenie, pompa
    pompuje ON w kólko - IMO w baku tez powinno byc troche cieplej.

    >najlepiej wypada Aral/BP Ultimate Diesel CFPP -24 °C / -30 °C
    Są jeszcze ON arktyczne, ale Statoil juz sie z kraju wyniosl.

    Ale -24, a nawet -30, to nie jest cos nadzwyczajnego w Suwalkach -
    ciekawe co tam sprzedają, i co ma zrobic ktos, kto tam jedzie na
    urlop, a nie mieszka i tankuje :-)

    J.