  • 1. Data: 2007-07-05 08:42:08
    Temat: Blokada klasy 83.x przez APEWS.ORG
    Od: "AdRam" <a...@d...pl>

    O innych, mniej ważnych problemach polskiego (i nie tylko) internetu się tu
    dyskutuje - a ten problem jakoś bez echa przechodzi? Przecież potencjalnie
    kilka milionów użytkowników (w momencie eskalacji z 3 na 4) użytkowników
    zostanie pozbawionych możliwości wysłania poczty do sporej ilości serwerów
    na świecie. A i teraz jest to przecież nie mała liczba. Co o tym myślicie?!?
    Jest to świetny pretekst do zerwania umów terminowych - jak ktoś ma
    alternatywę innego dostawcy. Bo reakcja abuse@ jest żadna, na infolini panie
    nie widzą problemu "skoro na WP.PL da się wysłac pocztę" itp...

    A.

  • 2. Data: 2007-07-05 09:24:07
    Temat: Re: Blokada klasy 83.x przez APEWS.ORG
    Od: wer <b...@n...pl>

    AdRam wrote:
> [...]
    > alternatywę innego dostawcy. Bo reakcja abuse@ jest żadna, na infolini
    > panie nie widzą problemu "skoro na WP.PL da się wysłac pocztę" itp...

    A masz zagwarantowane w umowie, że poczta dotrze do wszystkich serwerów
    pocztowych na świecie? IHMO takie zerwanie umowy ciężko będzie
    uzasadnić, a w sądzie sprawa będzie trudna. Adwokaci zgarną tyle kasy,
    że będzie można zestawić na rok ATM 155Mb/s za to.

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 3. Data: 2007-07-05 09:43:58
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 10:42:08 +0200, AdRam napisał(a):

> [...]
    > alternatywę innego dostawcy. Bo reakcja abuse@ jest żadna, na infolini panie
    > nie widzą problemu "skoro na WP.PL da się wysłac pocztę" itp...

    Nie tylko ta klasa jest wylistowana i aż tak źle to jeszcze nie jest:
    8...@a...homeunix.com

  • 4. Data: 2007-07-05 10:12:52
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    AdRam pisze:
> [...]
    > alternatywę innego dostawcy. Bo reakcja abuse@ jest żadna, na infolini
    > panie nie widzą problemu "skoro na WP.PL da się wysłac pocztę" itp...

    Co by nie mówić TP ciężko pracowała na taki stan rzeczy. Jak widać
    odnieśli "sukces".

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 5. Data: 2007-07-05 10:52:00
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 12:12:52 +0200, Waldemar Fras' napisał(a):

    > Co by nie mówić TP ciężko pracowała (...)

    i dalej ciężko pracuje, żeby tego nie stracić ;)

  • 6. Data: 2007-07-05 11:19:33
    Od: "AdRam" <a...@d...pl>

    > A masz zagwarantowane w umowie, że poczta dotrze do wszystkich serwerów
    > pocztowych na świecie? IHMO takie zerwanie umowy ciężko będzie uzasadnić,
    > a w sądzie sprawa będzie trudna.
    Nie, nie mam tego w umowie. Tak jak i tego, że ktoś nie lubi tepsy i tnie ją
    u siebie. Ale w tym przypadku jest to ewidentne zaniedbanie TPSA, można było
    temu zapobiec, było wielokrotnie wysyłane ostrzeżenie - i nie dało to nic.
    Poza tym, jak nowa ustawa wejdzie - to będzie można udowodnić naszemu
    operatorowi że nie zapobiegł temu ze względu na możliwe utracenie korzyści -
    a to już kary bedą surowe.

    A.

  • 7. Data: 2007-07-05 11:38:40
    Od: markooff <g...@n...free>

    AdRam wrote:
> [...]
    > użytkowników zostanie pozbawionych możliwości wysłania poczty do sporej
    > ilości serwerów na świecie. A i teraz jest to przecież nie mała liczba.
    Niecaly rok temu spotykalem sie, podobnie, z wycieciem calej puli
    adresow zacyznajacych sie na 83.xx na czesci serwerow uslugowych w
    stanach . Na moje monity do administratorow w tej sprawie odpowiez byla
    jedna - "jest to potencjalnie niebezpieczna strefa numeracyjna "... :)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-07-05 12:09:17
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski pisze:

    > i dalej ciężko pracuje, żeby tego nie stracić ;)

    Powinniśmy się na nich wzorować w wytrwałości:D (tylko w innych
    aspektach działań).

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 9. Data: 2007-07-05 16:04:59
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik markooff napisał:

> [...]
    > moje monity do administratorow w tej sprawie odpowiez byla jedna - "jest
    > to potencjalnie niebezpieczna strefa numeracyjna "... :)

    Bo te ćwoki w usiech nie zauważyły, że 83.0.0.0/11 RIPE z byłych bogonów
    wyciągnął.

    --
    TOM TS635-RIPE
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,

  • 10. Data: 2007-07-15 22:01:22
    Od: Adam Wiktoryn <r...@e...pl>

    AdRam napisał(a):
> [...]
    > użytkowników zostanie pozbawionych możliwości wysłania poczty do sporej
    > ilości serwerów na świecie. A i teraz jest to przecież nie mała liczba.
    trendmicro.com w swojej liscie tez wycielo, pozbawiajac mnie np
    mozliwosci skladania zamowien emailem u dostawcy. w odowiedzi na prosbe
    o usuniecie odpisali ze z end-userami nie rozmawiaja i mam sie zwrocic
    do tpsa ;-)
    a co na to tepsa, wiadomo...

    pzdr
    aw