  • 1. Data: 2007-07-04 12:52:04
    Temat: Polpak
    Od: Rafal <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam łącze polpak 1M
    od jakiegoś czasu nie mogę z tego łącza dostać sie na strony Microsoft
    tylko te strony (troche dziwne)
    a w zasadzie to bardzo długo sie otwieraja i na timeout wywala
    ew. jak wchodze na windowsupdate tio sie moze ze 2 strony otwieraja i
    dalej kicha

    z innych łączy czy to dsl czy neostrada, czy netia nie ma problemu

    jak korzystam np. z w3cache to idzie skorzystać

    co to może być za przyczyna

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2007-07-04 13:34:25
    Temat: Re: Polpak
    Od: m...@a...com (Maciej Bogucki)

    Rafal napisał(a):
> [...]
    >
    > z innych łączy czy to dsl czy neostrada, czy netia nie ma problemu
    >
    > jak korzystam np. z w3cache to idzie skorzystać

    A czy wogole z DNS dostajesz adres IP dla windowsupdate.microsoft.com?
    Stawialbym na problemy z DNS(probmel z tinydns lub Cisco PIX jesli uzywasz).

    Pozdrawiam
    Maciej Bogucki
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 3. Data: 2007-07-04 13:38:55
    Od: w...@v...pl (Sylwester Badełek - Verall sp. j.)

    Witam
[...]

    Ja też mam polpaka i u mnie wszystko w porządku
    To będzie problem z DNS-ami, sprawdź konfigurację

    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 4. Data: 2007-07-04 20:03:03
    Od: Gabriel <g...@b...waw.pl>

    Sylwester Badełek - Verall sp. j. napisał(a):
> [...]
    > Rafał
    >
    > Ja też mam polpaka i u mnie wszystko w porządku
    > To będzie problem z DNS-ami, sprawdź konfigurację

    A ja korzystam z Neostrady i jest obiaw identyczny jak u
    kolegi Rafała. Na strony microsoftu dostać mogę się *tylko* przez serwer
    proxy. Bezpośrednio nie daje rady. Więc jeśli przez serwer proxy
    przechodzi to DNSy muszą być ok.

    --
    Gabriel

  • 5. Data: 2007-07-05 08:37:41
    Od: K <b...@a...chroni.przed.spamem.z.neostrady>

    Gabriel pisze:
> [...]
    > kolegi Rafała. Na strony microsoftu dostać mogę się *tylko* przez serwer
    > proxy. Bezpośrednio nie daje rady. Więc jeśli przez serwer proxy

    sugerujesz ze w squidzie (proxy) nie ma mozliwosci zdefiniowania innych
    dns ? sprawdzales w ogole inne dnsy ?

  • 6. Data: 2007-07-05 09:40:59
    Od: Gabriel <g...@b...waw.pl>

    K napisał(a):
    > Gabriel pisze:
    > sugerujesz ze w squidzie (proxy) nie ma mozliwosci zdefiniowania innych
    > dns ? sprawdzales w ogole inne dnsy ?
    Cóż. Mamy mój ulubiony serwer DNSy tpsy 194.204.159.1
    Korzystam z niego w domu (Neostrada) - www.microsoft.com nie wchodzi.
    Korzystam z niego w pracy (DSL tpsa) - www.microsoft.com *wchodzi*

    Wnioskując z tego czego doświadczam nie jestem w stanie stworzyć
    teorii, która moje problemy będzie uzasadniać problemami z DNSem.

    No chyba, że złośliwcy tak ustawili DNSa, aby odpowiedzi na zapytania
    z klasy adresów, z której dostaje adres mój modem prowadziły
    mnie w krzaki. Ale w takie teorie to ja nie wierzę :P

    --
    Gabriel

  • 7. Data: 2007-07-05 09:52:14
    Od: m...@a...com (Maciej Bogucki)

    Gabriel napisał(a):
> [...]
    > z klasy adresów, z której dostaje adres mój modem prowadziły
    > mnie w krzaki. Ale w takie teorie to ja nie wierzę :P

    W takim razie na poczatek proponuje dig'iem(host'em) potwierdzic lub
    obalic ta teorie. Dopiero wtedy podsluchac ruch sieciowy np. tcpdump'em
    i wyciagnac odpowednie wnioski.

    Pozdrawiam
    Maciej Bogucki
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 8. Data: 2007-07-05 11:58:04
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

    Maciej Bogucki pisze:

    > W takim razie na poczatek proponuje dig'iem(host'em) potwierdzic lub
    > obalic ta teorie. Dopiero wtedy podsluchac ruch sieciowy np. tcpdump'em
    > i wyciagnac odpowednie wnioski.
    Po prostu:
    host www.microsoft.com 194.204.159.1

  • 9. Data: 2007-07-06 04:52:27
    Od: p...@3...pl (Lukasz Biegaj)

    Gabriel <g...@b...waw.pl> wrote:
    > Cóż. Mamy mój ulubiony serwer DNSy tpsy 194.204.159.1
    > Korzystam z niego w domu (Neostrada) - www.microsoft.com nie wchodzi.
    > Korzystam z niego w pracy (DSL tpsa) - www.microsoft.com *wchodzi*

    Legnica, Dolnoslaskie:

    == Neostrada:

    lukaszb@pio:~$ host www.microsoft.com dns.tpnet.pl
    Using domain server:
    Name: dns.tpnet.pl
    Address: 194.204.159.1#53
    Aliases:

    www.microsoft.com is an alias for toggle.www.ms.akadns.net.
    [...]

    == InternetDSL:

    pio@gucio:~$ host www.microsoft.com dns.tpnet.pl
[...]

    ==

    Takie same odpowiedzi z dns2.tpnet.pl i dns4.tpnet.pl.

    --
    Lukasz Biegaj http://pio.i64.pl/
    p...@3...pl - usun trojki

  • 10. Data: 2007-07-06 07:13:39
    Od: m...@a...com (Maciej Bogucki)

    > www.microsoft.com is an alias for toggle.www.ms.akadns.net.
    > [...]
    >
    > ==
    >
    > Takie same odpowiedzi z dns2.tpnet.pl i dns4.tpnet.pl.

    Aaaa... microsoft.com stoi na akamai. Juz kiedys to bylo opisywane na
    grupach. Poszukaj w google "akamai windowsupdate dns problem" i powinno
    sie cos znalezc.

    Pozdrawiam
    Maciej Bogucki
    --