  • 1. Data: 2007-07-06 10:39:35
    Temat: Telwizja internetowa
    Od: "brzy" <b...@w...pl>

    Witam
    Mam w planie zalożenie portalu z telewizja internetową live promującą jedno
    z miasta Polski.
    Problem w tym że nie jestem specjalistą w technologii przesyłu danych i nie
    wiem jakie łacze bedzie potrzebne aby 1000 osób mogło oglądać telewizję
    jakości 350 kbps jednocześnie.
    Pytalem rózne firmy zajmujące sie kolokacją i odpowiedz była zawsze taka
    sama
    1000 * 350 kbps == 35 000 zł miesiecznie za lacze
    czy jest jakas mozliwośc zeby odniżyc te koszty.
    Gdy zapytalem w firmach o rozwiazania multicast to w odpowiedzi dostalem
    "Jestemy w stanie dostarczyc rozwiazanie w technologi multicast ale calosc
    internetu dziala w unicastcie.

    Cene obnizyc mozemy poprzez zmniejszenie ilosci jednoczesnych polaczen"

    A ja naprawde licze ze bedzie 1000 widzow lub wiecej. :/

    Mogłby mi ktos doradzić jak to rozwiązać? bo 35 0000 zł miesiecznie za samo
    lacze jednak troche przewyższa moj budżet.

    Pozdrawiam
    TB

  • 2. Data: 2007-07-06 10:43:21
    Temat: Re: Telwizja internetowa
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    brzy pisze:
> [...]
    > sama
    > 1000 * 350 kbps == 35 000 zł miesiecznie za lacze
    gorsza jakosc = mniejsze zapotrzebowanie na pasmo = mniej lacza =
    nizsza cena

    druga sprawa skad pewnosc ze 1000 os. jednoczenie bedzie tam zagladac

  • 3. Data: 2007-07-06 11:37:21
    Od: "brzy" <b...@w...pl>

    Ma to byc telewizja promująca Wrocław.
    Jest to poważy projekt i napewno bedzie dużo widzów bo materiały będza
    ciekawe. A chociaż na początku nie byłoby tylu widzów to wolę sie
    zabezpieczyc na przyszłość zeby sie pozneij nie rozczarować.

  • 4. Data: 2007-07-06 11:42:46
    Od: Mariusz Wołek <m...@l...nospam.pl>

    Użytkownik "brzy" <b...@w...pl> napisał w wiadomości news:f6l9hj$c9g$1@news.wp.pl...
> [...]
    > ciekawe. A chociaż na początku nie byłoby tylu widzów to wolę sie
    > zabezpieczyc na przyszłość zeby sie pozneij nie rozczarować.

    Lepiej na początku założyc że będzie mniej (max 20)i rozszerzać łącze bo inaczej to
    sie na początku rozczarujesz

    MaW

  • 5. Data: 2007-07-06 11:46:59
    Od: sqniC <s...@N...irc.pl>

    > Mogłby mi ktos doradzić jak to rozwiązać? bo 35 0000 zł miesiecznie za samo
    > lacze jednak troche przewyższa moj budżet.
    >
    > Pozdrawiam
    > TB

    Poszukac kolokacji poza granicami naszego pieknego kraju ?:)
    Albo podpisac umowe nie wg przepustowosc lacza a wg. wykozystanego
    transferu.
    Pozatym cena 100 zl / 1 Mbit nawet z kolokacja przy wolumienie 350 Mbit
    to imho bardzo drogo.
    Moze przy takim przedsiewzieciu zainwestowac we wlasna infrastrukture
    telekomunikacyjna i wesprzec sie czesciowo na sieciach manowo-akademickich?

    p.
    seba

  • 6. Data: 2007-07-06 12:29:17
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    brzy wrote:

> [...]
    > ciekawe. A chociaż na początku nie byłoby tylu widzów to wolę sie
    > zabezpieczyc na przyszłość zeby sie pozneij nie rozczarować.

    Odezwij sie na priv'a mozna pokombinowac, podeprzec sie rozwiazaniami
    typu AC-IX, PL-IX, ale nie licz ze ktos Ci pozwoli pchnac 350mbit
    ruchu do swojej sieci po 5 zl/mbit ;)

    Takie rzeczy to Panie tylko w Erze.

    Moj mail:
    M...@-...pl

  • 7. Data: 2007-07-06 17:41:31
    Od: "loksim" <l...@w...onet.pl>

    > A ja naprawde licze ze bedzie 1000 widzow lub wiecej. :/

    jesli puscisz tam hbo, to moze bedzie tyle

    loksim

  • 8. Data: 2007-07-06 22:29:50
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 6 Jul 2007 13:37:21 +0200 I had a dream that brzy <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    >ciekawe. A chociaż na początku nie byłoby tylu widzów to wolę sie
    >zabezpieczyc na przyszłość zeby sie pozneij nie rozczarować.

    Wiesz, poważny projekt, powinien mieć poważny budżet.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 9. Data: 2007-07-07 20:23:13
    Od: T <t...@i...invalid>

    brzy pisze:

> [...]
    > jako?ci 350 kbps jednocze?nie.
    > Pytalem rózne firmy zajmuj?ce sie kolokacj? i odpowiedz by?a zawsze taka
    > sama
    > 1000 * 350 kbps == 35 000 z? miesiecznie za lacze
    > czy jest jakas mozliwo?c zeby odni?yc te koszty.
    > Gdy zapytalem w firmach o rozwiazania multicast to w odpowiedzi dostalem
    > "Jestemy w stanie dostarczyc rozwiazanie w technologi multicast ale calosc
    > internetu dziala w unicastcie.
    >
    > Cene obnizyc mozemy poprzez zmniejszenie ilosci jednoczesnych polaczen"
    >
    > A ja naprawde licze ze bedzie 1000 widzow lub wiecej. :/

    Nadawaj z zagranicy. Po za tym szczerze watpię, żebyś miał 1000
    jednoczesnych widzów, a po co płacić za łącze wykorzystane np. z 5%?
    Rozejrzyj się za zagraniczną ofertą która pozwoli Ci na zwiększanie
    wykupionej przepustowości w ramach potrzeb. A najlepiej by chyba dla
    Ciebie było, gdybyś rozliczał się via wygenerowany ruch.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 10. Data: 2007-07-11 15:32:48
    Od: "Jakub K." <j...@a...plnospa>

    brzy pisze:
> [...]
    >
    > Mogłby mi ktos doradzić jak to rozwiązać? bo 35 0000 zł miesiecznie za samo
    > lacze jednak troche przewyższa moj budżet.

    1) 1000 na start to raczej dla YouTube Clone trzeba by było planować
    /start!/
    2) Przyjrzyj się także maszynie, która będzie musiała to obsłużyć. Na
    pewno "zwykły" PCet powie Ci po chwili "odejdź i nie wracaj".

    Jeszcze raz przeanalizuj sytuację, bo imho (i nie tylko imho, z tego co
    widzę w tym wątku), nie podszedłeś do zagadnienia zbyt dobrze.

    Jakub 'jezik/nemesis' Kolasa

    `Given enough eyeballs, all bugs are shallow'
    Linus' Law, Eric Raymond
    e-mail
    jezik+at+arker.pl
    j+at+openweb.org.pl