  • 11. Data: 2012-03-28 23:17:28
    Temat: Re: Blokowanie wjazdu do garażu, było:Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: Doktor <d...@p...onet.pl>

    Był 28 March 2012 (Wednesday), gdy o godzinie 18:43 *Marcin Jan*
    zasugerował(a):

    > ta... zwłaszcza jak co chwile jest to inny gamoń. Do autora wątku wystąp
    > o zmianę oznakowania na "Strefa ruchu".

    Jedynym rozwiązaniem jest naklejka "karny kutas" naklejana na szybie każdemu
    gamoniowi. I piszę to śmiertelnie poważnie.

    Przerabiałem taką sytuację, jak Robson przez rok czasu. Przez rok czasu
    byłem kulturalny, wkładając za wycieraczkę karteczki z tekstem w stylu
    "Zablokował Pan/Pani wjazd do mojego garażu. Proszę tu nie parkować.". Zero
    efektu.

    Parę razy zdarzyło się również, że trafiłem akurat na parkującą osobę. W
    połowie przypadków padało przepraszam, a w połowie... dostawałem an wejściu
    przysłowiową zjebkę. Na moje grzeczne "Przepraszam, zablokowała Pani/Pan..."
    delkwentka (co ciekawe, w większości właśnie kobiety) wyskakiwała na mnie
    np. z mordą w stylu: "To gdzie ja mam parkować jak tu nie ma parkingów!" lub
    "Takiego chamstwa jak w tym mieście to ja w całej Polsce nie spotkałam!".

    Po roku mi się znudziło bycie kulturalnym i kupiłem pakiet naklejek.

    Przez pół roku rozkleiłem z 20 i... problem się skończył.

    Wiem, że brzmi to być moze nieco nieprawdopodobnie ale to prawda. Apelowanie
    do przyzwoitości do bezmózgów i buraków po prostu nie działa. Na nich
    działają jedynie chamskie metody.

    I to jest w sumie fenomen, że wystarczy nakleić taką naklejkę kilku
    kolesiom, a działa to niejako globalnie. Osobiście podejrzewam, że po
    osiedlu rozeszła się fama, że źle parkującym naklejane sa karne kutasy i
    ludzie to sobie przekazują, więc nawet jak kto nowy przyjedzie gdzieś w
    odwiedziny, to minutę później już wybiega by przestawić samochód.

    Smutne ale prawdziwe. Polecam.

    --
    Doktor

    Skrypty do 40tude Dialog: http://krzaczory.pl/usenet/?id=10

  • 12. Data: 2012-03-28 23:32:00
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Robson <r...@...pl> napisał(a):

    > Mam takie pytanie. Droga oznaczona znakiem "droga wewnętrzna", z jednej
    > strony rząd wjazdów do garaży z drugiej chodnik.
    > Co mogę zrobić, jeśli ktoś zaparkował mi samochód pod samymi drzwiami
    > garażowymi, uniemożliwiając mi nawet ich otwarcie? Straż miejska? Policja?

    Weź sprawy we własne ręce. Na kołach są takie małe dzyndzle. Normalnie to się
    nimi wpuszcza do koła powietrze ( mozna i azot). Da się nimi bez problemu w
    drugą stronę zadziałać i przywrócić stan pierwotny atmosfery jaki był przed
    napompowaniem kół w blokującym samochodzie. Tylko spuszczaj do pary. Jedno to
    sobie zmieni z dwoma się zesra.

  • 13. Data: 2012-03-29 00:25:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 21:17:28 +0000 (UTC), Doktor napisał(a):
> [...]
    > do przyzwoitości do bezmózgów i buraków po prostu nie działa. Na nich

    A nie otworzyli w poblizu dodatkowego parkingu ?
    Bo jakos nie podejrzewam zeby od kutasa przybylo miejsc do parkowania.

    No chyba ze ten kutas to taki na pol szyby, trudnozdzieralny i usuwanie
    trwa pol godziny.

    J.

  • 14. Data: 2012-03-29 00:42:10
    Od: Doktor <d...@p...onet.pl>

    Był 29 March 2012 (Thursday), gdy o godzinie 0:25 *J.F.* zasugerował(a):

    > A nie otworzyli w poblizu dodatkowego parkingu ?
    > Bo jakos nie podejrzewam zeby od kutasa przybylo miejsc do parkowania.

    Nie otworzyli, nic się nie zmieniło.

    > No chyba ze ten kutas to taki na pol szyby, trudnozdzieralny i usuwanie
    > trwa pol godziny.

    Nie sądzę, żeby problem ze zdzieraniem tej naklejki był tu decydującym
    czynnikiem. To raczej świadomość, że każdy, kto przechodził obok i widział
    naklejkę prawdopodobnie pomyślał, że właściciel tego auta to zwykły burak.

    To trochę tak, jakbyś zwrócił w kinie uwagę kolesiowi, który beka, rozmawia
    przez telefon i wcina chipsy, że jest za głośno. Przejąłby się? Wątpię.

    Ale gdybyś powiesił mu nad głową transparent o treści "tu siedzi burak", to
    raczej daję sobie głowę uciąć, że nie dosiedziałby na tym miejscu do końca
    seansu. Kwestię, czy zdarłby transparent, czy dałby Ci w tubę, pomijam. ;)

  • 15. Data: 2012-03-29 09:16:38
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > przed
    > napompowaniem kół w blokującym samochodzie. Tylko spuszczaj do pary. Jedno

    Swietny pomoysl na to, zeby auto tarasowalo wjazd nie przez kika godzin
    tylko przez tydzien.

    sz.

  • 16. Data: 2012-03-29 09:53:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Jedynym rozwiązaniem jest naklejka "karny kutas" naklejana na szybie
    > każdemu
    > gamoniowi. I piszę to śmiertelnie poważnie.

    Choć osobiście popieram tę akcję to jednocześnie ostrzegam, że w Katowicach
    już przynajmniej jeden przypadek skończył się wygranym procesem o niszczenie
    mienia. Facet zgłosił sprawę na policję, a że na osiedlu był monitoring to
    nie było problemu z dowodem. Z tym, że tamten nie blokował garażu, ale
    parkował krzywo tak, że blokował dwa miejsca. W przypadku garażu można
    wystąpić z kontr-pozwem o utrudnianie korzystania z własności, więc może
    burak z naklejką o tym pomyśli zanim pójdzie na policję.

    Natomiast ze spuszczaniem powietrza jest już znacznie gorzej bo jeśli ktoś
    przez to się spóźni na poród, albo na ważne biznesowe spotkanie i będzie
    miał dobrego prawnika to może Cię puścić z torbami. Oczywiście zakładając,
    że jest tam monitoring, więc lepiej pozostać przy naklejkach :-)

    Aha był jeszcze jeden przypadek na śląsku (ale nie pamiętam miasta) w zeszłe
    wakacje. Jakiś facet specjalnie źle parkował i sam ustawiał się kawałek
    dalej z kamerą i czekał na naklejkę, albo spuszczenie powietrza, a później
    leciał z dowodem na komendę.

    To tak tylko ku przestrodze, ale akcję karnych kutasów i tak popieram i mam
    nadzieję, że kiedyś sądy będą orzekać, że większą szkodą jest nieprawidłowe
    parkowanie niż naklejenie naklejki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2012-03-29 10:17:07
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Choć osobiście popieram tę akcję to jednocześnie ostrzegam, że w
    > Katowicach już przynajmniej jeden przypadek skończył się wygranym procesem
    > o niszczenie mienia.

    O niszczenie mienia p.t. naklejka na szybie ? :) Cos pierdolicie kolego albo
    wklej to orzeczenie sadu, choc przynajmniej jakis link do artykulu.

    sz.

  • 18. Data: 2012-03-29 12:13:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości grup

    > O niszczenie mienia p.t. naklejka na szybie ? :) Cos pierdolicie kolego
    > albo wklej to orzeczenie sadu, choc przynajmniej jakis link do artykulu.

    Nie mam orzeczenia i nie potrafię go na szybko wygooglać. Wtedy to się
    jeszcze nie nazywało "karny kutas za parkowanie" i nie miało obrazków tylko
    napis, więc brak mi słów kluczowych. To była naklejka składająca się z wielu
    małych nacięć nie dało się tego odkleić jednym ruchem ręki.

    Tu masz coś co znalazłem na szybko - analiza prawna naklejania naklejek:

    http://www.wykop.pl/ramka/904705/czy-naklejanie-karn
    ych-kut-jest-zgodne-z-prawem/

    cytat:

    Warto również rozważyć prawno-karny aspekt powyższego zagadnienia. Zgodnie z
    art. 288 Kodeksu karnego uszkodzenie rzeczy zachodzi gdy sprawca ,,cudzą
    rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do użytku".

    [ciach]

    Regulacja w tym zakresie znajdzie zastosowanie jeżeli korzystanie z pojazdu
    będzie niemożliwe (np. umieszczenie naklejki na szybie pojazdu ,,w polu
    widzenia kierowcy", umieszczenie naklejki na szklanej części lusterka,
    światłach pojazdu, duże rozmiary naklejki). Definicja ta natomiast nie
    znajdzie zastosowania gdy naklejka zostanie umieszczona w innym miejscu (np.
    na bocznej szybie samochodu).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2012-03-29 12:16:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-29 10:17, szufla pisze:
> [...]
    >
    > O niszczenie mienia p.t. naklejka na szybie ? :) Cos pierdolicie kolego albo wklej
    to orzeczenie sadu, choc przynajmniej jakis link do artykulu.

    Może to nie była naklejka na szybę tylko gwóźdź przez drzwi?

  • 20. Data: 2012-03-29 12:18:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-29 12:13, Ergie pisze:

> [...]
    naklejki). Definicja ta natomiast nie znajdzie zastosowania gdy naklejka zostanie
    umieszczona w innym miejscu (np. na bocznej szybie samochodu).

    Już lecę z pozwem przeciw SM - uczynili pojazd niezdatnym do użytku za pomocą blokady
    ;)