  • 1. Data: 2012-03-28 15:12:18
    Temat: Blokowanie wjazdu do garażu, było:Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: Robson <r...@...pl>

    Mam takie pytanie. Droga oznaczona znakiem "droga wewnętrzna", z jednej
    strony rząd wjazdów do garaży z drugiej chodnik.
    Co mogę zrobić, jeśli ktoś zaparkował mi samochód pod samymi drzwiami
    garażowymi, uniemożliwiając mi nawet ich otwarcie? Straż miejska? Policja?

  • 2. Data: 2012-03-28 15:19:09
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Robson nabazgrał(a):

> [...]
    > Co mogę zrobić, jeśli ktoś zaparkował mi samochód pod samymi drzwiami
    > garażowymi, uniemożliwiając mi nawet ich otwarcie? Straż miejska? Policja?

    Kto szybciej odbierze zgłoszenie i będzie mu się chciało jechać :)

  • 3. Data: 2012-03-28 15:27:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Mar, 15:12, Robson <r...@...pl> wrote:
> [...]
    > Co mogę zrobić, jeśli ktoś zaparkował mi samochód pod samymi drzwiami
    > garażowymi, uniemożliwiając mi nawet ich otwarcie? Straż miejska? Policja?

    nic ;) - sprawa z pow.cywilnego...

    trzeba zmienic oznakowanie (zarzadca terenu), np. postawic zakaz
    postoju albo tablce "strefa ruchu", wtedy moga interweniowac...

    WS

  • 4. Data: 2012-03-28 15:32:48
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Co mogę zrobić, jeśli ktoś zaparkował mi samochód pod samymi drzwiami
    > garażowymi, uniemożliwiając mi nawet ich otwarcie? Straż miejska? Policja?

    spuścić powietrze z kół. To "zaboli" najbardziej

  • 5. Data: 2012-03-28 15:35:52
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2012-03-28 15:19, Chris pisze:
    > Robson nabazgrał(a):

    > Kto szybciej odbierze zgłoszenie i będzie mu się chciało jechać :)

    A czy mogę w takim wypadku wcisnąć się na siłę do garażu, bo widzę, że
    się np. pali? Blacharka na pewno ucierpi...

  • 6. Data: 2012-03-28 16:27:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robson" napisał w wiadomości grup

    >A czy mogę w takim wypadku wcisnąć się na siłę do garażu, bo widzę,
    >że się np. pali? Blacharka na pewno ucierpi...

    Jest stosowny zapis w KC, ze mozesz powodowac szkody chroniac drozsze
    dobro.

    Ale jesli zamierzasz porysowac nowego mercedesa zeby uratowac z pozaru
    20-letniego malucha - to raczej nie ma zastosowania :-)

    J.

  • 7. Data: 2012-03-28 16:43:16
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-28 15:12, Robson pisze:
> [...]
    > Co mogę zrobić, jeśli ktoś zaparkował mi samochód pod samymi drzwiami
    > garażowymi, uniemożliwiając mi nawet ich otwarcie? Straż miejska? Policja?

    Możesz wystąpić z powództwa cywilnego do SR. Policja i SM nie mają
    uprawnień w zakresie kontroli lub ruchu na prywatnym terenie. Z
    zastrzeżeniem że to nie zagraża bezpieczeństwu.

    A poważnie jak to się wydarzyło raz - to napisz odpowiednie pismo o za
    wycieraczkę. A jak to następuje nagminnie to rób dokumentację
    fotograficzną i opisową. Zbierzesz dokumentacje i powództwo do sądu o
    odszkodowanie.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 8. Data: 2012-03-28 17:01:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Mar, 16:43, The_EaGle <g...@d...pl> wrote:

    > A jak to następuje nagminnie to rób dokumentację
    > fotograficzną i opisową. Zbierzesz dokumentacje i powództwo do sądu o
    > odszkodowanie.

    Tylko u nas nie ameryka, 1 M$ nie dostanie ;)
    Trzeba np. uzasadnic strate a to juz nie tak prosto... np. rachunki za
    taxi..., czyli najpierw trzeba troche zainwestowac w to...

    WS

  • 9. Data: 2012-03-28 18:43:03
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2012-03-28 16:43, The_EaGle pisze:

> [...]
    > wycieraczkę. A jak to następuje nagminnie to rób dokumentację
    > fotograficzną i opisową. Zbierzesz dokumentacje i powództwo do sądu o

    ta... zwłaszcza jak co chwile jest to inny gamoń. Do autora wątku wystąp
    o zmianę oznakowania na "Strefa ruchu".
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 10. Data: 2012-03-28 23:10:13
    Od: Doktor <d...@p...onet.pl>

    Był 28 March 2012 (Wednesday), gdy o godzinie 18:43 *Marcin Jan*
    zasugerował(a):

    > ta... zwłaszcza jak co chwile jest to inny gamoń. Do autora wątku wystąp
    > o zmianę oznakowania na "Strefa ruchu".

    Jedynym rozwiązaniem jest naklejka "karny kutas" naklejana na szybie każdemu
    gamoniowi. I piszę to śmiertelnie poważnie.

    Przerabiałem taką sytuację, jak Twoja przez rok czasu. Przez rok czasu byłem
    kulturalny, wkładając za wycieraczkę karteczki z tekstem w stylu "Zablokował
    Pan/Pani wjazd do mojego garażu. Proszę tu nie parkować.". Zero efektu.

    Parę razy zdarzyło się również, że trafiłem akurat na parkującą osobę. W
    połowie przypadków padało przepraszam, a w połowie... dostawałem an wejściu
    przysłowiową zjebkę. Na moje grzeczne "Przepraszam, zablokowała Pani/Pan..."
    delkwentka (co ciekawe, w większości właśnie kobiety) wyskakiwała na mnie
    np. z mordą w stylu: "To gdzie ja mam parkować jak tu nie ma parkingów!" lub
    "Takiego chamstwa jak w tym mieście to ja w całej Polsce nie spotkałam!".

    Po roku mi się znudziło bycie kulturalnym i kupiłem pakiet naklejek.

    Przez pół roku rozkleiłem z 20 i... problem się skończył.

    Wiem, że brzmi to być moze nieco nieprawdopodobnie ale to prawda. Apelowanie
    do przyzwoitości do bezmózgów i buraków po prostu nie działa. Na nich
    działają jedynie chamskie metody.

    I to jest w sumie fenomen, że wystarczy nakleić taką naklejkę kilku
    kolesiom, a działa to niejako globalnie. Osobiście podejrzewam, że po
    osiedlu rozeszła się fama, że źle parkującym naklejane sa karne kutasy i
    ludzie to sobie przekazują, więc nawet jak kto nowy przyjedzie gdzieś w
    odwiedziny, to minutę później już wybiega by przestawić samochód.

    Smutne ale prawdziwe. Polecam.

    --
    Doktor

    Skrypty do 40tude Dialog: http://krzaczory.pl/usenet/?id=10