  • 1. Data: 2014-11-19 11:10:49
    Temat: Borygo "mieszalne"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    Co sądzić o takim tworze, które widziałem w Tesco? Na etykiecie pisze że
    można je mieszać z innymi płynami do chłodnic... Wygląda to na jakiś
    marketingowy szwindel, ale Boryszew to przecie poważna firma, notowana
    nawet na giełdzie. Pytam z tego powodu że kupiłem auto w Niemczech i nie
    mam pojęcia jaki płyn jest w jego układzie chłodniczym, a tu jest
    potrzeba jego uzupełnienia. Czy czymś ryzykuję gdy doleję tego
    "mieszalnego Borygo"? Dolewka nie będzie jakaś duża - co najwyżej 200gram.

  • 2. Data: 2014-11-19 11:18:45
    Temat: Re: Borygo "mieszalne"
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 19.11.2014 11:10, Trybun wrote:
> [...]
    > potrzeba jego uzupełnienia. Czy czymś ryzykuję gdy doleję tego
    > "mieszalnego Borygo"? Dolewka nie będzie jakaś duża - co najwyżej 200gram.

    Spokojnie mozesz mieszac. Nic sie nie stanie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2014-11-19 11:27:03
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 19 listopada 2014 11:17:52 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Spokojnie mozesz mieszac. Nic sie nie stanie.

    No wiesz, sa plyny, na ktorych jest napisane, zeby pod zadnym pozorem
    z niczym innym ich nie mieszac. Pytanie, czy "mieszalny" jest kompatybilny
    z kazdym "niemieszalnym"?

    Pozdrawiam
    MK

  • 4. Data: 2014-11-19 11:29:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > potrzeba jego uzupełnienia. Czy czymś ryzykuję gdy doleję tego
    > "mieszalnego Borygo"? Dolewka nie będzie jakaś duża - co najwyżej

    A to nie jest tak, że wystarczy sprawdzić kolor i dolać tego samego? Różowy
    do różowego a niebieski do niebieskiego? Tak mi kiedyś mechanik tłumaczył
    gdy musiałem dolać i nie wiedziałem co.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-11-19 11:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun i...@j...ru ...

> [...]
    > chłodniczym, a tu jest potrzeba jego uzupełnienia. Czy czymś ryzykuję
    > gdy doleję tego "mieszalnego Borygo"? Dolewka nie będzie jakaś duża -

    Brakuje ci 200g do maksymalnego poziomu czy do minimalnego?
    Bo brak 200g to ogolnie nie ma znacenia.

  • 6. Data: 2014-11-19 12:04:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Nov 2014 11:29:11 +0100, Ergie napisał(a):

    > A to nie jest tak, że wystarczy sprawdzić kolor i dolać tego samego? Różowy
    > do różowego a niebieski do niebieskiego? Tak mi kiedyś mechanik tłumaczył
    > gdy musiałem dolać i nie wiedziałem co.

    Tez tak uwazam. Ewentualnie spuscic wszystko w diably i zalac na nowo.
    Przeciez to nie jest jakis duzy koszt.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2014-11-19 12:31:17
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-19 o 11:18, Marek pisze:

    > Spokojnie mozesz mieszac. Nic sie nie stanie.

    Ale to ze względu na to że wszystkie można mieszać ze sobą czy tylko na
    to że to Borygo z Tesco jest mieszalne?

  • 8. Data: 2014-11-19 12:31:51
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-19 o 11:29, Ergie pisze:
> [...]
    > Różowy do różowego a niebieski do niebieskiego? Tak mi kiedyś mechanik
    > tłumaczył gdy musiałem dolać i nie wiedziałem co.

    To akurat wiem na 100% - nie kolor świadczy o rodzaju i kompatybilności
    chłodziwa.

  • 9. Data: 2014-11-19 12:33:24
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-19 o 12:04, Maciek pisze:

    > Tez tak uwazam. Ewentualnie spuscic wszystko w diably i zalac na nowo.
    > Przeciez to nie jest jakis duzy koszt.

    I tak od samego początku planowałem. Mały silniczek, a więc koszt
    praktycznie żaden.. Jednak dowiedziałem się że w nietypowym aucie to
    trzeba wręcz specjalisty i wprawy aby w układzie nie pozostało powietrze
    ( m.in. w nagrzewnicy).

  • 10. Data: 2014-11-19 12:34:56
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-19 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun i...@j...ru ...

    > Brakuje ci 200g do maksymalnego poziomu czy do minimalnego?
    > Bo brak 200g to ogolnie nie ma znacenia.
    Do minimalnego. Gdy auto kupowałem (1.5 roku temu) to poziom był na
    połowie skali, teraz dochodzi do minimum na skali zbiornika
    wyrównawczego. Mały silniczek, niewielka chłodnica, a więc myślę że
    niedobór to właśnie jakieś 200g.