  • 1. Data: 2015-09-29 14:50:08
    Temat: Brak fragmentu cyfry w wyświetlaczu nixie
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Uruchamiam właśnie swój zegar nixie, wykorzystujący sześć
    multipleksowanych lamp IN-14. Zauważyłem specyficzną przypadłość - cyfry
    2 i 3 nie wyświetlają się w całości. Czasem brakuje elementów cyfry z
    lewej stronie, niekiedy zarówno u góry jak i u dołu, innym razem tylko w
    jednym miejscy. Zupełnie tak, jakby końcówka katody nie chciała się
    podświetlić.

    O czym to może świadczyć? Czy to oznaka zużycia lamp (pochodziły z
    wylutu)? A może to wina multipleksowania, gdyż elektroda potrzebuje
    więcej czasu, żeby się w pełni rozświetlić? Jeśli to ta druga kwestia,
    to niestety zmniejszyć częstotliwość - nie pomogło, a migotanie stało
    się zauważalne...

  • 2. Data: 2015-09-29 15:13:58
    Temat: Re: Brak fragmentu cyfry w wyświetlaczu nixie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >tylko w
    >jednym miejscy. Zupełnie tak, jakby końcówka katody nie chciała się

    Rozumiem, ze to nie zaslanianie ?
    Sprobuj troche powiekszyc prad/napiecie.

    A moze to wplyw sasiednich elektrod ? Napiecie na nich nie takie ...

> [...]
    >kwestia,
    >to niestety zmniejszyć częstotliwość - nie pomogło, a migotanie stało

    Zawsze mozesz sprobowac czas jednej cyfry 0.1-0.2s, a powtarzanie co
    1-2s.

    oko/mozg powinno zapamietac obraz, a miganie ... tak ma byc :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-09-29 15:32:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

> [...]

    > więcej czasu, żeby się w pełni rozświetlić? Jeśli to ta druga kwestia,
    > to niestety zmniejszyć częstotliwość - nie pomogło, a migotanie stało

    Zwiększ trochę napięcie zasilania, zmniejsz wartość rezystorów
    szeregowych, ograniczających prąd.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2015-09-29 15:57:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Zwiększ trochę napięcie zasilania, zmniejsz wartość rezystorów
    > szeregowych, ograniczających prąd.

    O jaką wartość mogę je bezpiecznie zmniejszyć? W tej chwili jest 33k.