  • 1. Data: 2015-09-29 13:55:04
    Temat: [OT] Tumanisci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    RoManie - cos dla Ciebie

    http://nauka.newsweek.pl/studia-w-japonii-tokio-zamy
    ka-kierunki-humanistyczne,artykuly,371145,1.html

    "Na polecenie ministerstwa edukacji japońskie uniwersytety wygaszają
    kierunki humanistyczne i społeczne. Powód? Zdaniem rządu w Tokio
    absolwenci takich studiów nie będą potrzebni na rynku pracy"

    No no - moze byc ciekawie.

    A u nas psychologia chyba nadal oblezona ... czyzby praca byla ?

    J.

  • 2. Data: 2015-09-29 14:05:16
    Temat: Re: [OT] Tumanisci
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    > No no - moze byc ciekawie.
    > A u nas psychologia chyba nadal oblezona ... czyzby praca byla ?

    Psychologowie potrzebni do rozmów kwalifikacyjnych. Poza tym - ludzie
    nie odróżniają magistra psychologii od lekarza medycyny -
    psychiatry...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-09-29 17:03:32
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    odpowiedź jest prosta, to europejscy debile!

    ja tam cenię sobie kontakt z humanistami, zawsze od nich coś zyskuję...

    w przeciwieństwie do tej kur... wyżej... i jego zapedalonych kolesi...

  • 4. Data: 2015-09-29 17:04:57
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    bo jakby tak przyglądnąć się strefie z góry, to opanowana przez kierunki
    wyzwolone i globalne...

  • 5. Data: 2015-09-29 19:48:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-29 13:55, J.F. wrote:
    > "Na polecenie ministerstwa edukacji japońskie uniwersytety wygaszają
    > kierunki humanistyczne i społeczne.

    Nie da rady u nas. Gdzie by się podziało te całe towarzystwo które
    zamiast "ośrodków naukowych" widzi tylko "uczelnie"? Nie tak dawno była
    cała kampania w mediach kiedy to profesorowie tumanistyki wypłakiwali w
    gazetach oczy że tumanista jest niezwykle cenny na rynku bo zna
    angielski, jest elastyczny i w ogóle i nikt go nie chce. Ale zapraszają.
    Nie dziwie się wcale, brak studentów oznacza że po chwili mcdonalds
    zatruni wielu doktorów historii sztuki. Lobby nie pozwoli, zostaje jak
    teraz.

    A problem sięga głebiej, stada tumanistów obsadziły stanowiska decyzyjne
    w sprawie edukacji niższego szczebla, w związku z czym przyszły student
    nie ma za wielkich szans na politechnikach. Jesteśmy juz na straconej
    pozycji od 10 lat. Kraj konsumentów i prawników się szykuje.

    > A u nas psychologia chyba nadal oblezona ... czyzby praca byla ?

    Obawiam się, po rozmowach ze studentami, że poziom zycia tak się
    podniósł że wybiera się kierunek bo fajny a nie bo przydatny. Ponadto
    jednak zostać inżynierem jako syn prawnika to podobno w środowisku
    prawniczym obciach jak się dowiedziałem od jednego ze studentów.

  • 6. Data: 2015-09-29 20:06:07
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > Psychologowie potrzebni do rozmów kwalifikacyjnych. Poza tym - ludzie
    > nie odróżniają magistra psychologii od lekarza medycyny -
    > psychiatry...
    Prawda, ale jedni i drudzy bardzo potrzebni, nie mają chyba nic
    wspólnego z humanistami, szczególnie chyba tymi z artykułu stricte
    "japońskimi".

  • 7. Data: 2015-09-29 20:29:07
    Od: Mario <M...@...pl>

    ka-kierunki-humanistyczne,artykuly,371145,1.html

    > Psychologowie potrzebni do rozmów kwalifikacyjnych. Poza tym - ludzie
    > nie odróżniają magistra psychologii od lekarza medycyny -
    > psychiatry...

    Skąd opinia, że nie rozróżniają? Raczej nie spotykam takich ludzi. Inna
    sprawa, że zarówno psycholog jak i psychiatra może być psychoterapeutą,
    więc na tym polu mogą nie być rozróżnialni.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2015-09-29 20:31:32
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > "Na polecenie ministerstwa edukacji japońskie uniwersytety wygaszają
    > kierunki humanistyczne i społeczne. Powód? Zdaniem rządu w Tokio
    > absolwenci takich studiów nie będą potrzebni na rynku pracy"

    W banku preferują pracownika po uniwersyteckim kierunku matematycznym. W
    firmie zatrudniają księgowego po politechnicznym kierunku. Poza tym
    techniczne wykształcenie jest przydatne wszędzie, bez względu na państwo,
    ustruj...

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.

  • 9. Data: 2015-09-29 20:53:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-09-29 o 20:29, Mario pisze:

    > Skąd opinia, że nie rozróżniają? Raczej nie spotykam takich ludzi. Inna
    > sprawa, że zarówno psycholog jak i psychiatra może być psychoterapeutą,
    > więc na tym polu mogą nie być rozróżnialni.

    No cóż, kiedyś na studiach słyszałem o prostym rozróżnieniu:
    psycholog leczy słowem, psychiatra zaś lekami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2015-09-29 20:55:38
    Od: Jawi <g...@p...fm>

> [...]
    > Nie dziwie się wcale, brak studentów oznacza że po chwili mcdonalds
    > zatruni wielu doktorów historii sztuki. Lobby nie pozwoli, zostaje jak
    Wielu takich humanistów tłumaczy później wszelkiej maści dokumentację
    techniczne i są one jakie są.
    Problem nie w tym, że humanistów się chce czy nie chce. Ale wartość
    każdego zawodu powinna być weryfikowana poprzez popyt na rynku pracy. I
    mamy nadzieje doczekać właśnie takiego czasu. Bez sztucznego
    utrzymywania kierunków, modnych, łatwych i przyjemnych.
    Natomiast problem, który Japonię w omawianym tu artykule dotknął, to
    konserwatywne podejście chyba do bezrobocia. Tam bezrobotny jest
    szczególnie drogi dla państwa. Zasiłki są stosunkowo wysokie,
    bezrobotnym artystą/humanistą być, to nie jest takie złe. Skoro nie da
    się zniechęcić przyszłych studentów do kierunków "nieproduktywnych" po
    dobroci, to się zapowiada likwidację tych kierunków.
    Odważny krok.

> [...]
    > nie ma za wielkich szans na politechnikach. Jesteśmy juz na straconej
    > pozycji od 10 lat. Kraj konsumentów i prawników się szykuje.
    Ale ci prawnicy muszą z czegoś żyć, czyli nie jest tak źle, popyt na
    usługi jest.
    Czy jest tak źle czy nie, nie wiem.
    Od roku 1944 (wliczając rząd na wygnaniu) mieliśmy 7! (siedmiu!), nie
    silnia 7 :) ministrów edukacji po politechnikach, czy ogólnie
    specjalistów w naukach ścisłych.
    Biorąc pod uwagę, czego dzisiaj potrzeba, to zdecydowanie chyba mało.
    Kadencja co niektórych trwała rok.