  • 1. Data: 2014-02-25 17:49:19
    Temat: Brak zasięgu - wzmacniacz gsm ???
    Od: TomcioPaluch <t...@w...pl>

    Witam
    Znajomy poszukuje jakiegoś wzmacniacza gsm itp bo w ogole w domu nie ma
    zasiegu. tzn jak stanie odpowiednio to jest, ale jest ogolnie tragedia.
    Ma zamiar kupic jakis wzmacniacz gsm.
    Ma dom ok 250 metrow.
    Czy takie wzmacniacze cos daja ? Jak sie je instaluje i ile to kosztuje ??

  • 2. Data: 2014-02-26 11:04:39
    Temat: Re: Brak zasięgu - wzmacniacz gsm ???
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    TomcioPaluch wydumał(a) w news:leihih$v5u$1@node2.news.atman.pl :
> [...]
    > Ma dom ok 250 metrow.
    > Czy takie wzmacniacze cos daja ? Jak sie je instaluje i ile to kosztuje ??

    https://sklep.delta.poznan.pl/repeatery-gsm_c722_cc0
    .html

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 3. Data: 2014-02-26 12:40:48
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    MichaelData(R) nabazgrał(a):

    > TomcioPaluch wydumał(a) w news:leihih$v5u$1@node2.news.atman.pl :
    > https://sklep.delta.poznan.pl/repeatery-gsm_c722_cc0
    .html

    O ile jest operatorem GSM bo zwykły śmiertelnik LEGALNIE nie może tego
    zainstalować i używać :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2014-02-26 13:47:17
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Chris wydumał(a) w news:lekjs1$1cn$1@node2.news.atman.pl :
    > MichaelData(R) nabazgrał(a):
    .html
    > O ile jest operatorem GSM bo zwykły śmiertelnik LEGALNIE nie może tego
    > zainstalować i używać :)

    W domu na swojej posesji może (nikt się nie będzie czepiał). W miejscach
    publicznych nie. Pozostaje znacznie droższa opcja aby operator (nie każdy
    operator ma taką opcję) mu zamontował swoje urządzenie.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 5. Data: 2014-02-26 14:49:31
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-25 17:49, TomcioPaluch pisze:
> [...]
    > Ma dom ok 250 metrow.
    > Czy takie wzmacniacze cos daja ? Jak sie je instaluje i ile to

    Dają. U znajomego z jednej kreski, która na dodatek często znikała
    zrobił się fullzasięg.

    Tanie nie jest, ale po szczegóły to najlepiej do netu - wpisać w Google
    - Repeater GSM, i przebierać w ofertach.

  • 6. Data: 2014-02-26 16:05:21
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    MichaelData(R) nabazgrał(a):

> [...]
    > publicznych nie. Pozostaje znacznie droższa opcja aby operator (nie każdy
    > operator ma taką opcję) mu zamontował swoje urządzenie.

    Nie masz racji choć to głupota:

    Od chwili wejścia w życie przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z
    dnia 19 sierpnia 2011 r. (Dz. U. Nr 188 poz. 1122), dotyczącego listy
    urządzeń radiowych, które mogą być używane bez pozwolenia radiowego, tylko
    przedsiębiorcy telekomunikacyjni posiadający ogólnopolską rezerwację
    częstotliwości mogą używać wzmacniaczy sygnału GSM.

    Jeśli indywidualny użytkownik (osoba fizyczna lub firma) chciałby wzmocnić
    sygnał sieci komórkowej w miejscu korzystania z telefonu, to powinien
    zwrócić się do operatora swojej sieci o zainstalowanie takiego urządzenia.
    Prawidłowe działanie wzmacniaczy sygnału zależy bowiem nie tylko od ich
    parametrów technicznych, ale również od miejsca i sposobu ich
    zainstalowania, użytej anteny oraz konfiguracji z działającymi stacjami
    bazowymi telefonii komórkowej.
    Wprowadzenie przez Ministra Infrastruktury zakazu samodzielnego instalowania
    repeaterów przez prywatne osoby czy firmy podyktowane było coraz częściej
    wpływającymi skargami od operatorów, ale także od indywidualnych posiadaczy
    telefonów komórkowych, na występowanie zakłóceń powodowanych przez
    wzmacniacze sygnału.

    Pracujący ,,nielegalnie" wzmacniacz GSM zakłóca skutecznie obszar o promieniu
    1000 metrów, a z uwagi na fakt, że najczęściej posiada antenę ze znacznym
    zyskiem energetycznym, niejednokrotnie montowaną na dachu budynku, może
    osiągać dużo większe zasięgi zakłóceniowe, dochodzące nawet do 2400 metrów.

    Podkreślić należy, iż zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne, każdy, kto
    bez wymaganego pozwolenia używa urządzenia radiowego nadawczego lub
    nadawczo-odbiorczego, podlega karze grzywny w wysokości do 1000 złotych.
    Jeżeli osoba taka działa w sposób uporczywy, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2014-02-26 16:06:46
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Trybun nabazgrał(a):

    > Dają. U znajomego z jednej kreski, która na dodatek często znikała zrobił
    > się fullzasięg.

    Potwierdzam że to działa, kolega też miał lipny zasięgo i po instalacji
    jakiegoś Edimaxa (coś taniego) ma zasięg na fulla.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2014-02-26 16:12:48
    Od: Baryłka <b...@n...pl>

    W dniu 2014-02-26 16:06, Chris pisze:
    > Trybun nabazgrał(a):

    > Potwierdzam że to działa, kolega też miał lipny zasięgo i po instalacji
    > jakiegoś Edimaxa (coś taniego) ma zasięg na fulla.

    A ile kosztuje założenie przez operatora ?

  • 9. Data: 2014-02-26 23:15:46
    Od: "MichaelData" <s...@o...com>

    "Chris" wydumał(a) w wiadomości ID news:lekvri$ej2$1@node2.news.atman.pl

    > Nie masz racji choć to głupota:

    Podobnie jak z CB radio. Głupota to nie jest (tak do końca) w miejscach gdzie
    nasycenie sygnału jest bardzo małe, źle dobrana antena potrafi sąsiadom zakłócić
    zasięg "na zewnątrz budynku". Zresztą, poniżej to zacytowałeś. Generalnie, jeśli
    dostaniesz (chyba) zezwolenie z PAR a urządzenia posiadają homologację (właśnie
    takie wskazałem) ryzyko wystąpnienia zakłóceń jest małe.

    [...]
> [...]
    > osoba taka działa w sposób uporczywy, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    > wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 10. Data: 2014-02-27 10:08:29
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Baryłka nabazgrał(a):

    > A ile kosztuje założenie przez operatora ?

    Nie stać cię ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl