  • 1. Data: 2016-03-22 01:04:14
    Temat: Brakuje 25W - co robić?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,
    pytanie o zamianę zasilaczy do laptopa, mam dwa:

    oryginalny, konający, trzeba kombinować, żeby podawał zasilanie,
    parametry: 19V 4,74A 90W

    Czy mogę powyższy zasilacz zastąpić nowym, sprawnym zasilaczem o następujących
    danych:
    18,5V 3,5A 65W ?

    Oba sa tej samej firmy, oba mają taki sam wtyk o tym samym układzie +/-.
    Mogę użyć tego słabszego, czy lepiej nie ryzykować?
    Laptop to stary HP Pavilion DV6000.

    Majka

  • 2. Data: 2016-03-22 04:55:05
    Temat: Re: Brakuje 25W - co robić?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2016-03-22 01:04, Majka pisze:
> [...]
    >
    > Oba sa tej samej firmy, oba mają taki sam wtyk o tym samym układzie +/-.
    > Mogę użyć tego słabszego, czy lepiej nie ryzykować?

    Ja bym nie ryzykował. W najlepszym wypadku komputer się nie uruchomi, w
    gorszym komputer się uruchomi, ale będzie pracował niestabilnie i to
    może w konsekwencji spowodować jego późniejsze uszkodzenie. W najgorszym
    wypadku spali się zasilacz.

    Skoro stary zasilacz miał większą moc i pobierał prąd o wyższym
    natężeniu to znaczy, że miał zapas mocy (np. dla urządzeń podłączanych
    przez USB, które potrzebują dodatkowej mocy - np. dyski twarde) . Być
    może komputer brał właśnie 65W a te pozostałe 25W było w rezerwie.

    Już lepiej zaopatrzyć się w taki:

    <http://www.mediaexpert.pl/zasilacze-do-notebookow/z
    asilacz-whitenergy-07957-90-w,id-520203>

    White Energy to niezła firma. Zamienniki do konkretnych modeli są
    przeważnie droższe, no i pasują tylko do konkretnych modeli.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2016-03-22 16:00:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Majka pisze tak:

    > oryginalny, konający, trzeba kombinować, żeby podawał zasilanie,
    > parametry: 19V 4,74A 90W

    Co to znaczy że trzeba kombinować? to że nie łączy wtyczka, gniazdko
    czy przełamany kabel to nie znaczy że zasialacz umarł. Może wystarczy
    uciąć kabel i dosztukować nowy.

    > Czy mogę powyższy zasilacz zastąpić nowym, sprawnym zasilaczem o
    > następujących danych: 18,5V 3,5A 65W ?

    Możesz ale w ten sposób, że przez noc ładujesz wyłączony laptop do pełna
    i dopiero włączasz. Bo w czasie ładowania baterii laptop
    pobiera 4A a potem juz tylko około 1.5A

    > Oba sa tej samej firmy, oba mają taki sam wtyk o tym samym
    > układzie +/-. Mogę użyć tego słabszego, czy lepiej nie ryzykować?
    > Laptop to stary HP Pavilion DV6000.

    Na allegro zasilaczy jak mrówków.

    http://allegro.pl/nowy-zasilacz-hp-pavilion-dv6000-d
    v6500-dv6700-h9k-i4867944591.html
    http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=base-re
    levance-ele-1-5-0229&search_scope=&string=zasilacz%2
    0HP%20Pavilion%20DV6000

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2016-03-22 18:13:28
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

> [...]
    > parametry: 19V 4,74A 90W

    > Czy mogę powyższy zasilacz zastąpić nowym, sprawnym zasilaczem o

    Istotniejsze jest, co jest na laptopie napisane, a nie na zasilaczu.
    Wtedy będziesz mieć odpowiedź czy wystarczy.

    --
    Wiktor S.

  • 5. Data: 2016-03-22 19:13:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-22 o 01:04, Majka pisze:
    > Witam,
    > pytanie o zamianę zasilaczy do laptopa, mam dwa:
    >
    > oryginalny, konający, trzeba kombinować, żeby podawał zasilanie,
    > parametry: 19V 4,74A 90W

    Kabelek? Można kupić za 12zł i sprytnie wymienić. Postokroć lepsza opcja
    niż zakup chinczyka.

> [...]
    > Oba sa tej samej firmy, oba mają taki sam wtyk o tym samym układzie +/-.
    > Mogę użyć tego słabszego, czy lepiej nie ryzykować?

    Możesz, środkowa "igła" we wtyczce informuje laptop o typie zasilacza, i
    ten dostosowuje pobór prądu. 65W spokojnie starcza do pracy. Może
    zabraknąć jak masz w laptopie jakieś wypaśne karty grafiki i włączysz grę.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-03-22 19:19:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-22 o 19:13, Irokez pisze:

    > Możesz, środkowa "igła" we wtyczce informuje laptop o typie zasilacza, i
    > ten dostosowuje pobór prądu. 65W spokojnie starcza do pracy. Może
    > zabraknąć jak masz w laptopie jakieś wypaśne karty grafiki i włączysz grę.

    Chyba się rozpędziłem... te zasilacze chyba nie mają trzeciego pinu.
    W każdym razie 65W starczy przy braku dodatkowej mocnej karty grafiki
    GeForce na pokładzie.

    Podobnej klasy laptop Dell protestował mi jedynie jak podłączałem
    zasilacz 65W do jego stacji dokującej, bo twierdził, że nie będzie w
    stanie zasilić tego co w tej stacji jest :)

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2016-03-22 20:58:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > W każdym razie 65W starczy przy braku dodatkowej mocnej karty grafiki GeForce
    > na pokładzie.

    To po co producent dał taki zasilacz, skoro słabszy wytrzyma obciążenie. Wymiana
    przewodu nie jest też taka łatwa - większość zasilaczy jest klejona.

  • 8. Data: 2016-03-22 21:31:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-22 o 20:58, qwerty pisze:
> [...]
    >
    > To po co producent dał taki zasilacz, skoro słabszy wytrzyma obciążenie.
    > Wymiana przewodu nie jest też taka łatwa - większość zasilaczy jest

    A skąd mogę wiedzieć? Może to jakiś wypasiony model?

    Do Della D631 z Turionem 64 x2 TL-50 i grafiką AMD cośtam mam zasilacz
    65W. Jeśli jest jeszcze stacja dokująca to 90W.
    Niech poda dokłądny model to się sprawdzi

    Tutaj przykładowy DV6000 z zasilaczem 65W:
    http://support.hp.com/us-en/product/hp-pavilion-dv60
    00-entertainment-notebook-pc-series/1842153/document
    /c00757958/

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2016-03-23 11:14:00
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 marca 2016 16:00:49 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > Co to znaczy że trzeba kombinować? to że nie łączy wtyczka, gniazdko
    > czy przełamany kabel to nie znaczy że zasialacz umarł. Może wystarczy
    > uciąć kabel i dosztukować nowy.

    Kombinować trzeba z ułożeniem kabelka wychodzacego z zasilacza wchodzącego do
    laptopa. Obracać nim, przesuwać, poruszać - jest przerwany, i to prawdopodobnie w
    kilku miejscach.
    Wlutowanie nowego nie wchodzi w grę:
    - zasilacz jest nierozbieralny (klejony czy zgrzewany, brak jakiejkolwiek śrubki
    - nie mam lutownicy
    - nie potrafię lutować - nigdy tego nie robiłam

    > Możesz ale w ten sposób, że przez noc ładujesz wyłączony laptop do pełna
    > i dopiero włączasz. Bo w czasie ładowania baterii laptop
    > pobiera 4A a potem juz tylko około 1.5A

    To już coś. Dziękuję za podpowiedź.

    > Na allegro zasilaczy jak mrówków.

    Widziałam. Około 40/50 zł, plus wysyłka.
    Ale widziałam też ile kosztuje taki HP jak mam - jest o 50 zł droższy od nowego
    zasilacza. I dlatego nie chcę ładować sie w koszty zasilacza do starego komputera, w
    którym coraz więcej rzeczy nie działa (nie ma dźwięku, nie działa napęd CD, całość
    żenująco powolna).

    Majka

  • 10. Data: 2016-03-23 11:16:03
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 22 marca 2016 18:13:30 UTC+1 użytkownik Wiktor S. napisał:

    > Istotniejsze jest, co jest na laptopie napisane, a nie na zasilaczu.
    > Wtedy będziesz mieć odpowiedź czy wystarczy.

    Szukałam, nie ma tych wartości na obudowie komputera.
    Za to ciekawostkę odkryłam: na ekranie jest napis że mam P Pavilion dv6000, a pod
    spodem na obudowie że posiadam jednak HP Pavilion dv6700.

    Majka