  • 1. Data: 2010-05-30 19:03:31
    Temat: Bramofon DECT/dzwonienie tylko
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Witajcie

    Poszukuje bramofonu opartego na DECT tak, by zalogowany do stacji bazowej
    potrafil po nacisnieciu przycisku zadzwonic na zaprogramowany numer
    sluchawki. Nie potrzebuje zupelnie prowadzenia rozmów.

    Rozwiazanie moze byc:
    - zupelnie komercyjne gotowe
    - kit do zlozenia
    - aplikacja tylko

    Najchetniej tanie, bo chcialbym tego wiecej.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-30 19:16:53
    Temat: Re: Bramofon DECT/dzwonienie tylko
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-05-30 21:03, niusy.pl napisał/a:
> [...]
    > - kit do zlozenia
    > - aplikacja tylko
    >
    > Najchetniej tanie, bo chcialbym tego wiecej.

    Jedno z rozwiązań komercyjnych (nie bardzo tanie):
    http://gigaset.pressoffice.pl/?more=2058821126

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-05-30 19:45:27
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm>

    > Jedno z rozwiązań komercyjnych (nie bardzo tanie):
    > http://gigaset.pressoffice.pl/?more=2058821126

    No ale właśnie ja nie potrzebuję zupełnie możliwości rozmawiania z osobą
    przy bramie ani otwierania jej. Chodzi mi tylko o to, że ktoś naciska
    przycisk dzwonka i jedna ze słuchawek dzwoni. Podejrzewam, że chipy DECTowe
    nie są specjalnie drogie i odpowiednio potraktowane zdolne są do
    realizowania tego, co chcę. I pewnie ktoś amatorsko takie zastosowania
    ćwiczył. Ale nie wiem gdzie szukać...

  • 4. Data: 2010-05-30 19:54:17
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-05-30 21:45, niusy.pl napisał/a:

> [...]
    > DECTowe nie są specjalnie drogie i odpowiednio potraktowane zdolne są do
    > realizowania tego, co chcę. I pewnie ktoś amatorsko takie zastosowania

    Wiem, czytałem co napisałeś, jednak ja znam tylko to rozwiązanie
    spełniające Twoje wymagania (z dużym naddatkiem) i je podałem ;-)

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2010-05-31 06:02:22
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm>

    > Wiem, czytałem co napisałeś, jednak ja znam tylko to rozwiązanie
    > spełniające Twoje wymagania (z dużym naddatkiem) i je podałem ;-)

    Dzięki. Oczywiście też wchodzi w grę tyle, że wolałbym coś tańszego a
    niekoniecznie gotowego.

    Kto w ogóle produkuje chipy do DECT ???

  • 6. Data: 2010-05-31 06:04:32
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    > Kto w ogóle produkuje chipy do DECT ???

    Heh, ledwie zapytałem a wyszukałem. Choćby Atmel

  • 7. Data: 2010-05-31 14:04:23
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Uzytkownik "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

> [...]
    > - kit do zlozenia
    > - aplikacja tylko
    >
    > Najchetniej tanie, bo chcialbym tego wiecej.

    Wchodzi jeszcze w gre centralka z wejsciami do bramofonu, która obsluguje
    DECT

  • 8. Data: 2010-05-31 16:43:27
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-05-30 21:03, niusy.pl pisze:
> [...]
    > bazowej potrafil po nacisnieciu przycisku zadzwonic na zaprogramowany
    > numer sluchawki. Nie potrzebuje zupelnie prowadzenia rozmów.

    Zastanawiam się, czy słuchawkę da się zalogować do kilku stacji
    bazowych. Bo rozumiem, że chciałbyś z tej słuchawki jeszcze dzwonić
    normalnie.
    Jeśli się da to na każdej stacji bazowej masz guzik do szukania
    słuchawki, może w tę stronę się da?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 9. Data: 2010-05-31 17:10:52
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-05-31 18:43, Andrzej W. napisał/a:

> [...]
    > normalnie.
    > Jeśli się da to na każdej stacji bazowej masz guzik do szukania

    Większość popularnych słuchawek DECT da się zarejestrować w 4 bazach,
    ale w danej chwili aktywne jest połączenie z jedną bazą. Aby przełączyć
    na inna należy "pogrzebać" w menu słuchawki. Czyli jesli słuchawka
    bedzie zalogowana w bazie centralki i w bazie telefonu to w jednej
    chwili działa albo jedno albo drugie - w tym przypadku takie działanie
    było by bardzo uciążliwe w użytkowaniu.

    --
    Cz.

  • 10. Data: 2010-05-31 21:14:32
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się, czy słuchawkę da się zalogować do kilku stacji bazowych.
    > Bo rozumiem, że chciałbyś z tej słuchawki jeszcze dzwonić normalnie.

    Ale ... z której słuchawki ? Mam stację bazową do której zalogowanych jest
    kilka słuchawek. Oprócz nich zalogowane są bramofony. Jak pisałem zupełnie
    nie potrzebuję by te bramofony były zdolne do prowadzenia rozmów. Chodzi mi
    wyłącznie o to, by w reakcji na naciśnięcie przycisku dzwoniły do wybranej
    słuchawki. Osoba, która ma w ręku tę słuchawkę będzie wiedziała, że do
    sklepu przyszedł klient, którego trzeba obsłużyć. Jako, że ma w ręku zwykłą
    słuchawkę to może sobie dzwonić gdzie bądź. Jedna stacja bazowa wystarcza by
    zapewnić prowadzenie rozmów i odbieranie dzwonków ze sklepu.

    > Jeśli się da to na każdej stacji bazowej masz guzik do szukania słuchawki,
    > może w tę stronę się da?

    Się teraz zastanawiam czy czasem nie wykorzystać jakiejś słuchawki, którą da
    się ustawić w tryb dzwonienia pod jeden numer. Bo gotowe bramofony mają
    jakieś kosmiczne ceny np 1200zł oferując funkcjonalności takie jak
    rozmawianie, otwieranie rygla czy nie wiem co tam jeszcze, których ja w
    ogóle nie potrzebuję. Najchętniej jednak zbudowałbym dedykowany układ do
    tego celu tylko nie jestem pewien, że chcę z tym walczyć od zera, czyli
    przydałby się jakiś przykład podobnego rozwiązania. To nawet kwestia
    przygotowania druku pod tego chipa, który realizuje DECT...