  • 1. Data: 2010-05-30 20:58:49
    Temat: Gniazdo USB-A z czujnikiem włożenia?
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam,

    Czy są gniazda USB ze stykiem sygnalizującym włożenie wtyczki?
    Gdzie tego można szukać?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-05-30 21:02:43
    Temat: Re: Gniazdo USB-A z czujnikiem włożenia?
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2010-05-30 22:58, Andrzej W. pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy są gniazda USB ze stykiem sygnalizującym włożenie wtyczki?
    > Gdzie tego można szukać?

    Nie widziałem takich gniazd. Ale może wystarczy sprawdzać obecność 5V na Vbus?

  • 3. Data: 2010-05-30 21:26:05
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-05-30 23:02, Elektrolot pisze:

    > Nie widziałem takich gniazd. Ale może wystarczy sprawdzać obecność 5V na
    > Vbus?

    USB-A czyli to ja daję Vbus, chcę wiedzieć czy odbiornik jest
    podłączony. Urządzenie bateryjne i nie chcę na marne przetwornicy
    trzymać włączonej.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-05-30 21:35:13
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Andrzej W. pisze:

    > USB-A czyli to ja daję Vbus, chcę wiedzieć czy odbiornik jest
    > podłączony. Urządzenie bateryjne i nie chcę na marne przetwornicy
    > trzymać włączonej.

    Zerknij do specyfikacji bo z tego co pamietam to usb ma cos takiego jak
    usypianie.

  • 5. Data: 2010-05-30 21:39:52
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-05-30 23:35, zenek pisze:

    > Zerknij do specyfikacji bo z tego co pamietam to usb ma cos takiego jak
    > usypianie.

    Ale ja ze swojej strony daje tylko zasilenie, nie daję hosta.
    Zresztą nawet jak bym dał hosta i uśpił klienta to +5V musiał bym trzymać.

    Ja chcę po prostu wyłączyć +5V jeśli do gniazdku nie ma włożonej wtyczki.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-05-30 21:49:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Andrzej,

    Sunday, May 30, 2010, 11:39:52 PM, you wrote:

    > Ale ja ze swojej strony daje tylko zasilenie, nie daję hosta.
    > Zresztą nawet jak bym dał hosta i uśpił klienta to +5V musiał bym trzymać.
    > Ja chcę po prostu wyłączyć +5V jeśli do gniazdku nie ma włożonej wtyczki.

    Jak wyłączysz +5V to jak potem wykryjesz włożenie wtyczki?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2010-05-30 21:49:47
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Andrzej W. pisze:

    > Ale ja ze swojej strony daje tylko zasilenie, nie daję hosta.
    > Zresztą nawet jak bym dał hosta i uśpił klienta to +5V musiał bym trzymać.
    >
    > Ja chcę po prostu wyłączyć +5V jeśli do gniazdku nie ma włożonej wtyczki.

    Wybacz ale zarowno Host jak i Device ma wszystko dokladnie opisane w
    specyfikacji i jesli urzadzenie jest zgodne to zasilanie dopiero wtedy
    jest zalaczone jak jest wlaczony odbiornik.

  • 8. Data: 2010-05-30 22:58:57
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Ale ja ze swojej strony daje tylko zasilenie, nie daję hosta.
    > Zresztą nawet jak bym dał hosta i uśpił klienta to +5V musiał bym trzymać.
    > Ja chcę po prostu wyłączyć +5V jeśli do gniazdku nie ma włożonej wtyczki.

    A jak ktoś włoży kabel USB, albo "przedłużacz"?? USB realizuje
    wykrywanie urządzenia poprzez sprawdzanie obecności rezystora 1,5kOhm
    między Vbus a D+ albo D- (zależy od szybkości transmisji). Możesz
    włączać co pewien czas to napięcie, sprawdzać, czy pojawia się coś na D+
    lub D- i wyłączać, jeśli brak jest urządzenia...
    Pytanie na ile ma to być uniwersalne urządzenie... ale jeśli ma to
    działać z jednym konkretnym urządzeniem USB, to może sprawdź, czy ktoś w
    tym urządzeniu nie połączył osłony wtyku z pinem GND (właściwie to nie
    powinien, ale kto wie?)... jeśli tak - zwarcie tych sygnałów w gnieździe
    sygnalizowałoby Ci podłączenie tego urządzenia...

    Konop

  • 9. Data: 2010-05-30 23:02:02
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Wybacz ale zarowno Host jak i Device ma wszystko dokladnie opisane w
    > specyfikacji i jesli urzadzenie jest zgodne to zasilanie dopiero wtedy
    > jest zalaczone jak jest wlaczony odbiornik.

    A jesteś tego pewien??!! :P...
    Bo z tego, co mi wiadomo, to w USB napięcie jest cały czas. Urządzenie
    może pobrać "bez pytania" do 100mA i tyle... Generalnie ciężko byłoby
    wykrywać obecność urządzenia, jeśli to nie miałoby zasilania, a miałoby
    się jakoś zgłaszać do hosta ;)...

    Konop

  • 10. Data: 2010-05-31 09:28:07
    Od: "MiSTER" <1...@w...pl>

> [...]
    > powinien, ale kto wie?)... jeśli tak - zwarcie tych sygnałów w gnieździe
    > sygnalizowałoby Ci podłączenie tego urządzenia...

    Dokładnie jak kolega opisał.
    Normalnie host wystawia stan SE0 (na wyjsciu obie linie ściągane do gnd
    przez pulldowny 15k) podłączenie urządzenia jest sygnalizowane stanem J(K)
    przez podłączenie pullupa 1.5k na linii D+, D-.

    Pozdrawiam
    MiSter