  • 21. Data: 2015-11-29 23:49:56
    Temat: Re: Budki znikają - rozwój....
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle ACMM-033 napisał w niedziela, 29 listopada 2015
    23:34:

    > W sensie, że dla nadzoru, cały czas zajęty miał być jeden z kanałów
    > B w ISDN. Co miało przełożyć się na koszta tegoż. Jeśli to z czymś
    > pomyliłem, to nawet niezbyt kojarzę, z czym...

    Nawet jeżeli nie, to czy budki należały do kogoś innego niż
    sieć? Bo jeżeli nie, to o jakich kosztach mowa, skoro koszty
    (przynajmniej koszty sieci - bo nadzoru i zarządzania już
    niekoniecznie) muszą być ponoszone bez względu na to, czy te budki są,
    czy ich nie ma?

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 22. Data: 2015-11-30 11:15:30
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 23:49:57 UTC+1 użytkownik Jan Stożek napisał:
    > Nawet jeżeli nie, to czy budki należały do kogoś innego niż
    > sieć?

    Była kiedyś taka spółka - TP Publitel. Ale czy oni byli właścicielami automatów
    publicznych i ponosili koszty z nimi związane, to nie wiem.

    Pozdr.,
    js

  • 23. Data: 2015-11-30 12:22:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jan Stożek" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nawet jeżeli nie, to czy budki należały do kogoś innego niż
    > sieć? Bo jeżeli nie, to o jakich kosztach mowa, skoro koszty

    ZTCP tak, właściwie chyba każda część Tepsy przerodziła się w jakąś
    spółkę-córkę, część od aparatów publicznych, to Publitel, część nadawczą
    Emitel, obecnie już bez przedrostka TP, właśnie kogoś niecały miesiąc temu
    wchłonęli
    http://www.emitel.pl/aktualnosci/aktualnosc-pojedync
    za/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=60&cHash=a3aa79de408c3b10
    ca403a28a22c8ac8
    Od central jeszcze inna część... a tak w ogóle... to ja już się pogubiłem,
    kto kogo gdzie i jak... :P
    Przez co, jeśli było stałe zajęcie jednego z kanałów B do nadzoru, to by
    przez miesiąc musieli ucykać coś kole 4 kPLN, coby się pokryło.

    > (przynajmniej koszty sieci - bo nadzoru i zarządzania już
    > niekoniecznie) muszą być ponoszone bez względu na to, czy te budki są,
    > czy ich nie ma?

    Ja już się w tych zawiłościach pogubiłem, poplątałem, za pracy tamże w
    zasadzie jedna firma była i było wiadomo kto gdzie itd., a dziś, każdy
    okruszek rządzi się sam... Ja chcę na swoją centralę... (której już nie
    ma...)

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 24. Data: 2015-11-30 12:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Skórzewski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Stożek napisał:

    >Była kiedyś taka spółka - TP Publitel. Ale czy oni byli właścicielami
    >automatów publicznych i ponosili koszty z nimi związane, to nie wiem.

    Byc moze TPsa zachowala sie profilaktycznie i przyszlosciowo i zadbala
    o dochody biezace oraz przyszla likwidacje nierentownego interesu.

    Czy postarala sie przy tym naliczyc Publitelowi mozliwie wysokie
    koszty ? Hm ... UKE by to chyba sprawdzil ?

    J.

  • 25. Data: 2015-11-30 21:01:48
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 23:34:21 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:

    > W sensie, że dla nadzoru, cały czas zajęty miał być jeden z kanałów B w
    > ISDN. Co miało przełożyć się na koszta tegoż. Jeśli to z czymś pomyliłem, to
    > nawet niezbyt kojarzę, z czym...

    Tak przekombinowałeś, że lepiej będzie jak szybko zapomnisz, to co Ci się kojarzy :)

    Ircys

  • 26. Data: 2015-12-01 02:34:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Tak przekombinowałeś, że lepiej będzie jak szybko zapomnisz, to co Ci się
    > kojarzy :)

    Chyba masz rację, mógłbym w archiwum poszukać, ale jakoś na razie nie mam
    weny. To cóż, "zapominamy"... znaczy się ja zapominam.

    --

    PS :))

  • 27. Data: 2015-12-01 09:53:55
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 12:22:57 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    > wchłonęli
    > http://www.emitel.pl/aktualnosci/aktualnosc-pojedync
    za/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=60&cHash=a3aa79de408c3b10

    To akurat szczwany ruch, mający na celu przejęcie Emitela przez zewnętrznego
    inwestora. Wcześniej w ten sam sposób ze spółką Romford Investments "połączył się"
    Info-TV-Operator.
    Generalnie węszę tu Solorza. :)

    Pozdr.,
    js

  • 28. Data: 2015-12-03 04:25:53
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Tue, 1 Dec 2015 02:34:01 +0100
    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote:

    > Chyba masz rację, mógłbym w archiwum poszukać, ale jakoś na razie nie mam
    > weny. To cóż, "zapominamy"... znaczy się ja zapominam.

    Też to słyszałem jakieś 10 lat temu, że automaty na ISDN ("jajka") cały czas
    zajmowały jeden kanał B do centrum nadzoru. Z drugiej strony wydaje się to mało
    prawdopodobne, bo przecież po drugiej stronie musiała by być jakaś zdumiewająca
    liczba wyposażeń zdolnych utrzymać połączenia od wszystkich automatów. Więc pewnie
    plotka.

    P.

  • 29. Data: 2015-12-03 10:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości
    On Tue, 1 Dec 2015 02:34:01 +0100
    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote:

> [...]
    >stronie musiała by być jakaś >zdumiewająca liczba wyposażeń zdolnych
    >utrzymać połączenia od wszystkich automatów. Więc pewnie plotka.

    Kazda linia ISDN musi miec po drugiej stronie "wyposazenie" zdolne
    strumien danych utrzymac, bo on leci caly czas.
    Dopiero na komutacji kanalow moze by pewien niedomiar. Ale poniewaz to
    jest robione w ukladach scalonych, to moze i nie ma.

    J.

  • 30. Data: 2015-12-03 13:05:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...
    > Też to słyszałem jakieś 10 lat temu, że automaty na ISDN ("jajka") cały
    > czas zajmowały jeden kanał B do centrum nadzoru.

    I o to mi właśnie chodziło.
    Nawet była dyskusja - zastanawianie się, czemu nie wykorzystano do tego
    kanału D, który byłby chyba nawet bezpłatny, a jego przepływność i tak
    powinna wystarczyć. Rozbijaliśmy się nad tym, ze koszt zajęcia kanału B
    byłby spory, a D żaden.

    > Z drugiej strony wydaje się to mało prawdopodobne, bo przecież po drugiej
    > stronie musiała by być
    > jakaś zdumiewająca liczba wyposażeń zdolnych utrzymać połączenia od
    > wszystkich automatów.

    Tego chyba nie ruszaliśmy, ale załóżmy, że z tym byśmy się obeszli. Skoro
    modemowcy mogli korzystać z ISDN, to przsecież można to było zwykłym PPP,
    czy jakim TCP/IP, etc. itd., szybciej i mozna by zestawiać sesję jedynie na
    czas wymiany danych, nawet w tle dla klienta korzystającego akurat z
    automatu. Z pewnością wyszło by taniej.

    > Więc pewnie plotka.

    Oby. Niestety, nie miałem już jak tego zweryfikować.