  • 31. Data: 2010-02-18 09:54:16
    Temat: Re: [C++] Sprawdzenie nulla dla struktury
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
    news:hlhf2g$f70$1@news.onet.pl...

> [...]
    > teczkami i piórami po dwieście dolców mu wytłumaczy o co chodzi i dlaczego
    > tak dużo.
    >
    > <do programistow>
    > Rozumiem, że ktoś na jakimś etapie może nie znać śpiewająco referencji
    > języka i biblioteki. Ale jak nie odróżnia faktu skompilowania programu od
    > jego działania, głęboko 'wierzy w siebie', wytrenował manipulacyjne
    > zagrywki 'pewnie nie wiesz, skoro nie powiesz', klepie znaki specjalne bez
    > zrozumienia ale aż do skutku, to ja przepraszam. Mam nadzieję nie miec
    > tego kodu w maszynce do mięsa ani na OIOM jak mnie będą reanimować.

    Nic tak nie denerwuje jak jakiś patafian, któremu wydaje się, że już
    pozjadał wszystkie rozumy,
    i jest guru programowania, mówi najpierw, rozwiązanie tego problemu jest
    proste, a
    na pytanie ale jakie to rozwiązanie to słyszę sorry ale nie wiem, zajrzyj do
    książki.
    To po kiego grzyba się odzywasz, siedź cicho i daj się innym mądrzejszym
    wypowiedzieć.

  • 32. Data: 2010-02-18 10:07:38
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    Użytkownik "Łukasz 'Maly' Ostrowski" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Huh? Kto jest rzekomym specem od C++? Sprzątaczka firmowa? ;-)
    Sprzątaczka programuje tylko ... pralki :)
    Widzę

    > W czymkolwiek bez explicit inicjalizacji będą śmieci z memory
    > allokatora.

    > Unie w C#? Czy "inaczej" == "struktury NIE SĄ inicjowane domyślnymi
    > wartościami w C#"? Pogrąża sie Kolega powoli, acz stopniowo.

    Nie pogrążam tylko nie zakumałeś o czym mowa:

    struct TopStruct
    {
    int i;
    string komunikat;
    NestedStruct nested;
    }

    struct NestedStruct
    {
    InnerStruct inner;
    }

    jeżeli teraz wykonam taki kod

    TopStruct str = new TopStruct();
    to komunikat będzie nullem
    tak samo jak nested
    i będzie miało wartość 0

    Inaczej to wygląda w C++ gdzie po wywołaniu memseta na TopStruct zostaje
    odrazu wypełniona wartościami cała struktura
    TopStruct razem z jej zagnieżdżeniami. Może i tam są śmieci, ale jakieś
    wartości są.

  • 33. Data: 2010-02-18 10:09:23
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    --
    Pozdro,
    Maćko
    napisał w wiadomości news:hlj00r$4tn$1@solani.org...

    > Brawo misiu! Właśnie zrozumiałeś analogię!
    Dziękuję za klekotanie łapkami Stachu :)

  • 34. Data: 2010-02-18 11:54:28
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@U...pl>

    On Thu, 18 Feb 2010 11:07:38 +0100, GrzybSon wrote:
    > Nie pogrążam tylko nie zakumałeś o czym mowa:

    Zakumałem, CLR znam inside-out. Ty nie ;-).

    > struct TopStruct
    > {
    > int i;
    > string komunikat;
    > NestedStruct nested;
    > }
    >
    > struct NestedStruct
    > {
    > InnerStruct inner;
    > }
    >
    > jeżeli teraz wykonam taki kod
    >
    > TopStruct str = new TopStruct();
    > to komunikat będzie nullem
    Zgoda, bo to reference type.

    > tak samo jak nested
    Bzdura. Będzie zainicjowane i referencowalne.
    Value-type'y nie mają prawa przyjąć
    (referencyjnej) wartości null.

    Gdyby Inner/Nested było class'em - to tak, były
    by odpowiednie pola wynullowane.

    > i będzie miało wartość 0
    zgoda, bo to value type, i default(int) == 0.

  • 35. Data: 2010-02-18 12:34:46
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    > Zakumałem, CLR znam inside-out. Ty nie ;-).

    > Zgoda, bo to reference type.

    > Bzdura. Będzie zainicjowane i referencowalne.
    > Value-type'y nie mają prawa przyjąć
    > (referencyjnej) wartości null.

    Tu masz rację, co ciekawe inaczej inicjowane są structy pod zarządzalnym C++
    i C#.
    Pod zarządzalnym zachowują się tak jak napisałem czyli zagnieżdżone
    struktury są nullami domyślnie.

  • 36. Data: 2010-02-18 12:43:45
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@U...pl>

    On Thu, 18 Feb 2010 13:34:46 +0100, GrzybSon wrote:
    > Tu masz rację, co ciekawe inaczej inicjowane są structy pod zarządzalnym C++
    > i C#.
    > Pod zarządzalnym zachowują się tak jak napisałem czyli zagnieżdżone
    > struktury są nullami domyślnie.

    Tutaj pewnie znowu Kolegi znajomość C++/CLI jest średnia i
    coś pominąłeś, sprawdze jak będe w domu. Szczerze wątpie.
    CLR jest ten sam.

  • 37. Data: 2010-02-18 12:55:45
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    > Tutaj pewnie znowu Kolegi znajomość C++/CLI jest średnia i
    > coś pominąłeś, sprawdze jak będe w domu. Szczerze wątpie.
    > CLR jest ten sam.

    A proszę Cię bardzo, mam cały czas otwarte VS 2005.

  • 38. Data: 2010-02-18 13:15:07
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@U...pl>

    On Thu, 18 Feb 2010 13:55:45 +0100, GrzybSon wrote:
    > A proszę Cię bardzo, mam cały czas otwarte VS 2005.

    Czysty projekt C++/CLI, VS2008.

    using namespace System;

    ref struct InnerStruct
    {
    int innerI;
    };

    ref struct TopStruct
    {
    int i;
    InnerStruct innerStruct;
    };

    int main(array<System::String ^> ^args)
    {
    TopStruct top;
    return 0;
    }

    Zgodnie z oczekiwaniem, top jest non-null,
    top.innerStruct jest non-null,
    i i innerI są na 0.

    QED. :P.