  • 1. Data: 2010-02-17 11:00:28
    Temat: [C++] Sprawdzenie nulla dla struktury
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    {
    char * txt;
    }

    Kodzik, który skrobnąłem:

    TopStruct * top;

    while ( (top = GetStructs()) != NULL)
    {
    // ...
    if (top->param != NULL) // compiler error c2678 binary '!=' : no
    operator found which takes a left hand operand of type
    {
    // do something
    }
    }

    Jak sprawdzić czy "param" nie jest NULLem?

    Kodzik jest pisany w niezarządzalnym VC++ 2005.

    --
    Regards,
    Maćko

    --
    Pozdro,
    Maćko

  • 2. Data: 2010-02-17 11:12:18
    Temat: Re: [C++] Sprawdzenie nulla dla struktury
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    GrzybSon pisze:
> [...]
    > operator found which takes a left hand operand of type
    >
    > Jak sprawdzić czy "param" nie jest NULLem?
    >
    > Kodzik jest pisany w niezarządzalnym VC++ 2005.

    Czytałeś w życiu jakąs ksiazkę o C? Sam ten koszmar napisałes czy od kogoś?
    A co do używania "union", nie zyczę Ci żeby unie ci paluchy urwały, bo i
    tak urwą.

  • 3. Data: 2010-02-17 11:29:02
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > Czytałeś w życiu jakąs ksiazkę o C? Sam ten koszmar napisałes czy od
    > kogoś?
    > A co do używania "union", nie zyczę Ci żeby unie ci paluchy urwały, bo i
    > tak urwą.

    Słuchaj ja nie piszę wogóle w C++ tylko w C# i nie zamierzam teraz
    uzewnętrzniać się czemu jest taki kod, w C++
    a nie inny - poprostu moim zadaniem jest zrobić zarządzalnego wrapera.

    A to sprawdzanie jest mi po to potrzebne ponieważ tworzę sobie zarządzalną
    strukturę dla każdej niezarządzalnej struktury w C++.

  • 4. Data: 2010-02-17 11:34:32
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    GrzybSon pisze:
    > Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > Słuchaj ja nie piszę wogóle w C++ tylko w C# i nie zamierzam teraz
    > uzewnętrzniać się czemu jest taki kod, w C++
    To daj to komuś kto umie chociaż początki i umie czytać komunikaty
    kompilatora (coś kiepsko kupuję tę rzekomą znajomość C#).

    Inaczej czarno widze ten twój wrapper.

  • 5. Data: 2010-02-17 11:41:23
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    > To daj to komuś kto umie chociaż początki i umie czytać komunikaty
    > kompilatora (coś kiepsko kupuję tę rzekomą znajomość C#).
    >
    > Inaczej czarno widze ten twój wrapper.

    Jak będę szefem w firmie, w której pracuję to napewno zrobię tak jak mówisz,
    a narazie mam takie ograniczenia i tyle. Jak nie znasz odpowiedzi na moje
    pytanie to poprostu nie odpisuj, bo takich bzdur nie chce mi się czytać.

  • 6. Data: 2010-02-17 12:01:18
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    GrzybSon pisze:

> [...]
    > pytanie to poprostu nie odpisuj, bo takich bzdur nie chce mi się czytać.

    Jak już będziesz wiedział czym sie rozni wskaznik od struktury to pisz,
    bo ksiazki tu nie bede przedrukowywal.

    I nie mow szefowi że ani jednej kartki nie czytales o C.

  • 7. Data: 2010-02-17 12:13:45
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    > Jak już będziesz wiedział czym sie rozni wskaznik od struktury to pisz, bo
    > ksiazki tu nie bede przedrukowywal.

    Ani nikt Ci nie każe książki przepisywać. Widocznie jesteś takim samym
    lamerem w C++ jak ja,
    z tą różnicą, że ja się do tego potrafie przyznać.

    > I nie mow szefowi że ani jednej kartki nie czytales o C.

    A Ty lepiej doczytaj tą książkę do końca.

  • 8. Data: 2010-02-17 12:45:28
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    GrzybSon pisze:
> [...]

    > lamerem w C++ jak ja,
    > z tą różnicą, że ja się do tego potrafie przyznać.

    > A Ty lepiej doczytaj tą książkę do końca.

    Otworz jakiś kawałek sursow w C, tak ze 200 linii wystarczy.
    http://git.kernel.org/?p=linux/kernel/git/torvalds/l
    inux-2.6.git;a=blob_plain;f=drivers/char/generic_ser
    ial.c;hb=b9df794258de24d10b0616634d4c30d8b6e9d381

    To bedzie twoj pierwszy w zyciu widok na sursy w C, wiec gratuluje
    przezycia. Mozesz sobie postawic flaszke.

    Jak zobaczysz taki robaczek podobny do sloneczka, to wlasnie jest
    wskaznik, o ile slyszales takie slowo.

    I mi nie pie...l, kazdy programista ktory rzeczywiscie programowal
    zawodowo w jakims jezyku, nowego jezyka w zarysie uczy sie w 3 godziny.

  • 9. Data: 2010-02-17 13:15:12
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 13:45:28 +0100, Jacek Czerwinski napisał(a):

> [...]
    >
    > I mi nie pie...l, kazdy programista ktory rzeczywiscie programowal
    > zawodowo w jakims jezyku, nowego jezyka w zarysie uczy sie w 3 godziny.

    W 3h? Przesadziles, no chyba, ze "w 3h".

  • 10. Data: 2010-02-17 13:21:41
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    > Otworz jakiś kawałek sursow w C, tak ze 200 linii wystarczy.
    > http://git.kernel.org/?p=linux/kernel/git/torvalds/l
    inux-2.6.git;a=blob_plain;f=drivers/char/generic_ser
    ial.c;hb=b9df794258de24d10b0616634d4c30d8b6e9d381

    Twoja znajomość googla jest lepsza niż C :)

> [...]
    >
    > I mi nie pie...l, kazdy programista ktory rzeczywiscie programowal
    > zawodowo w jakims jezyku, nowego jezyka w zarysie uczy sie w 3 godziny.

    No widać, że więcej nad C nie spędziłeś :)

    Ty to jesteś świetnym teoretykiem, który chyba tylko pisze kod tylko na
    kartce.
    Doczekam sie na prawidłową odpowiedź od Ciebie czy dalej będziesz mnie
    zasypywał linkami z googla?