  • 1. Data: 2010-02-10 11:09:18
    Temat: chrząszcz 0.0.6
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    Witam wszystkich,

    Wyporządziłem trochę "chrząszcza", dostępna jest wersja 0.0.6,
    zapraszam:

    http://www.software.pawelbiernacki.net/chrzaszcz/ind
    ex_pl.html

    Jest w nim jedno moim zdaniem udatne rozwiązanie techniczne - a
    mianowicie wbudowany serwer HTTP. Myślałem, że napiszę swój menedżer
    okienek, ale ze względu na zalety hipertekstów (linki!) zdecydowałem,
    że serwer HTTP będzie oszczędniejszym, a poza tym bardziej "uniksowym"
    z ducha rozwiązaniem.

    Po odpaleniu jest małe GUI (napisane pod gtkmm), trzeba wybrać "New",
    Utworzenie gry trochę trwa.

    Pozdrowienia,
    Paweł Biernacki

  • 2. Data: 2010-02-10 17:29:13
    Temat: Re: chrząszcz 0.0.6
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 03:09:18 -0800 (PST), xuesheng napisał(a):
> [...]
    > okienek, ale ze względu na zalety hipertekstów (linki!) zdecydowałem,
    > że serwer HTTP będzie oszczędniejszym, a poza tym bardziej "uniksowym"

    Bynajmniej nie krytykując Twojego rozwiązaniach chciałem zwrócić
    uwagę, że bardziej uniksowe byłoby, gdybyś skorzystał z jakiegoś
    *istniejącego* serwera HTTP; bliższe filozofii Unixa jest składanie
    z gotowych, samodzielnych klocków.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 3. Data: 2010-02-10 18:19:27
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    On 10 Lut, 19:29, "Waldek M." <w...@l...localdomain> wrote:
    > Dnia Wed, 10 Feb 2010 03:09:18 -0800 (PST), xuesheng napisał(a):

    [...]
> [...]
    > uwagę, że bardziej uniksowe byłoby, gdybyś skorzystał z jakiegoś
    > *istniejącego* serwera HTTP; bliższe filozofii Unixa jest składanie

    Dokładnie tak samo ją rozumiemy! ;) Dzięki HTTP zrzuciłem część pracy
    na przeglądarkę, więc moja gra nie musi zawierać jakichś wewnętrznych
    okienek. Oczywiście jeszcze lepiej byłoby, gdyby i sam serwer HTTP był
    gotowy. Wstyd przyznać, nie szukałem nawet. Znam tylko apache'a, chyba
    byłby zbyt ciężki na moje potrzeby. Ten mój serwer jest niewielki,
    znajduje się w pliku src/http/internal_http_server.cc, kod wygląda
    mniej więcej tak:

    if (request == "/ChrzaszczMaze.jar")
    {
    http_response_jar response(connected_socket, "/ChrzaszczMaze.jar",
    "/ChrzaszczMaze.jar");
    response.send();
    }
    else
    if (request == "/META-INF/services/org.xml.sax.driver")
    {

    Rozumie tylko z góry zadaną ilość zapytań (jeden aplet Javy, jeden
    obrazek, kilka dokumentów HTML). Niewiele mnie kosztował, a oceniam,
    że opłacił się. Gra go cały czas updatuje (przez DBus'a). Technicznie
    i tak jestem do przodu w porównaniu z wieloma grami, które mają własne
    systemy przeglądania tekstu ;) Chociaż "chrząszcz" specjalnie grywalny
    nie jest ;(

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki