  • 11. Data: 2020-05-14 20:47:04
    Temat: Re: C is number one (znowu)
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 13 maja 2020 18:38:54 UTC+2 użytkownik Luke napisał:
> [...]
    wydania wylacznie w postaci papierowej,

    > Jest już "Wysokie C" Kotowskiego. Jeśli do tego się dołoży K&R oraz C
    > FAQ, czego jeszcze brakuje?

    Gdzie można znaleźć "Wysokie C"?

  • 12. Data: 2020-05-14 21:05:32
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 14.05.2020 o 20:47, g...@g...com pisze:

    > Gdzie można znaleźć "Wysokie C"?

    Bardzo rzadko na allegro.

    Chociaż książka ociera się jeszcze chwilami o DOS i nawet conio.h, jest
    moim zdaniem obowiązkową lekturą o tym języku...

  • 13. Data: 2020-05-14 22:34:08
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 21:05:30 UTC+2 użytkownik Luke napisał:

    > Bardzo rzadko na allegro.
    >
    > Chociaż książka ociera się jeszcze chwilami o DOS i nawet conio.h, jest
    > moim zdaniem obowiązkową lekturą o tym języku...

    e, jak nie ma na chomikach, torrentach czy innych libgenach, to tak jak jakby nie
    istniała.

    i nie wiem, czy chciałoby mi się zatruwać swoje życie near pointerami

  • 14. Data: 2020-05-15 08:48:36
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 22:34:09 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:

    > e, jak nie ma na chomikach, torrentach czy innych libgenach, to tak jak jakby nie
    istniała.

    > i nie wiem, czy chciałoby mi się zatruwać swoje życie near pointerami

    akurat near pointery sa jak szorty w porownaniu do intow, (moga bc przydatne i
    wzmacniac program), c pozwala dobrze ogarniac takie rzeczy

  • 15. Data: 2020-05-15 09:54:10
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    g...@g...com wrote:

    > e, jak nie ma na chomikach, torrentach czy innych libgenach, to tak jak jakby nie
    istniała.

    Jest na chomiku jakiś plik .txt, ale to nie jest ta książka tylko artykuł
    z PC Kuriera, natomiast w katalogu, w którym ten plik jest, jest też wiele
    innych książek na temat C.

    Nie linkuję, żeby nie było, że rozpowszechniam, ale łatwo znaleźć.

    > i nie wiem, czy chciałoby mi się zatruwać swoje życie near pointerami

    To tylko pokazuje, ile zmieniło się przez 22 lata od wydania książki...

  • 16. Data: 2020-05-15 09:56:21
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    fir <p...@g...com> wrote:

    > akurat near pointery sa jak szorty w porownaniu do intow, (moga bc
    > przydatne i wzmacniac program), c pozwala dobrze ogarniac takie rzeczy

    Kiedy ostatnio używałeś near pointerów i segmentacji pamięci?

  • 17. Data: 2020-05-15 10:25:31
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 15 maja 2020 09:54:11 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:

> [...]
    > innych książek na temat C.
    >
    > Nie linkuję, żeby nie było, że rozpowszechniam, ale łatwo znaleźć.

    Ja tylko znalazłem "Piotr Adamczyk - Wysokie C.mp3"

    Ale to chyba nie o to chodziło :/

    "Jestem ptak. Latam wokół siebie,
    myślę, że wiem, ale co wiem - nie wiem.
    Skrzydeł mych wzór czule niesie wiatr w górę,
    zerkam hen w dół, a tam - mojej dumy ślad.

    Jeśli wolno byłoby mi ćwierkać przez cały czas,
    to tylko w wysokim C, brzmiącym doskonale tak.

    Wiem, że tak śpiewać by chciał niejeden dziób, bo to sztuka.
    Podniebny czar - ja mam po prostu dar.

    Wierzę, że jest zachwyt gdzieś w nas ukryty.
    Wydobądź go i krzycz z całej siły.

    To, czego nie ma, możemy mieć
    - wystarczy tylko tego chcieć.

    Jeśli pokochasz to, co byś chciał,
    to w pewnym sensie będziesz to miał.

    Lataj wysoko, nie tylko w snach,
    omijaj chmury, ląduj na piach.

    Ptakiem być możesz bez skrzydeł też,
    jeśli uwierzysz w to, co chcesz.

    Fantazja daje przestrzeń i czas
    na pokonanie siebie w nas.

    To, czego nie ma, możemy mieć
    - wystarczy tylko tego chcieć"

    A może właśnie o to?

    "omijaj chmury, ląduj na piach" brzmi jak zachęta do "powrotu do krzemu".

    > To tylko pokazuje, ile zmieniło się przez 22 lata od wydania książki...

    W K&R też nie ma near i far pointerów :)
    Więc raczej pokazuje, jak dziwną architekturą było 8086

    Z drugiej strony, pojawienie się mikrokomputerów było mimo wszystko jakimś pretekstem
    do "wynajdywania koła na nowo"

  • 18. Data: 2020-05-15 11:23:50
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 14.05.2020 o 22:34, g...@g...com pisze:

    > i nie wiem, czy chciałoby mi się zatruwać swoje życie near pointerami

    Ta książka ma 540 stron, jest to tak wszechstronne studium, że nie da
    się jej sprowadzić do near lub far pointerów.

    Według aktualnych szacunków odsetek rzędu 95% zasobów światowej kultury
    nadal istnieje tylko w postaci analogowej, więc nie ma się co dziwić, że
    zapomniana niskonakładowa polska książka z lat 90 nie krąży w sieci.

    Tu jest spis treści w odmętach archiwów i kilka zdań:

    http://web.archive.org/web/20030703174541/januszg.hg
    .pl/ksiazki/wysokie_c.html

  • 19. Data: 2020-05-15 11:43:25
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 15 maja 2020 11:23:49 UTC+2 użytkownik Luke napisał:

> [...]
    > nadal istnieje tylko w postaci analogowej, więc nie ma się co dziwić, że
    > zapomniana niskonakładowa polska książka z lat 90 nie krąży w sieci.

    Z drugiej strony, książkę Lionsa z lat 70. o UNIXie można łatwo znaleźć, pomimo że
    podobno AT&T swego czasu próbował z nią walczyć:
    https://cs3210.cc.gatech.edu/r/unix6.pdf

    > Tu jest spis treści w odmętach archiwów i kilka zdań:
    >
    > http://web.archive.org/web/20030703174541/januszg.hg
    .pl/ksiazki/wysokie_c.html

    Niepokojąco wygląda obecność rozdziału o "notacji węgierskiej".
    Trochę też martwi to, że "wskaźniki na funkcje" pojawiają się w spisie treści tylko w
    takim kontekście:

    9.8. Przykład - tablice wskaźników na funkcje
    9.9. Tablica wskaźników na wskaźniki na funkcje

    (no ale wiadomo, to tylko spis treści)

  • 20. Data: 2020-05-16 12:22:18
    Od: Bischoop <B...@v...net>

    On 2020-05-15, Luke <l...@l...net> wrote:

    > Według aktualnych szacunków odsetek rzędu 95% zasobów światowej kultury
    > nadal istnieje tylko w postaci analogowej, więc nie ma się co dziwić, że
    > zapomniana niskonakładowa polska książka z lat 90 nie krąży w sieci.

    Bo zapewne sprowadza wszystko do podstaw a dzis jak cos wymaga zbyt
    dlugiej koncetracji nad dlugim tekstem to nie jest zbyt lubiane.
    I obawiam sie ze bedzie jeszcze gorzej.