  • 11. Data: 2016-09-01 21:47:14
    Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 21:07:34 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
> [...]
    [...]
    > Czyli płyn reaguje również na kwasy, powiadasz.
    > Bardzo możliwe.
    >
    > A ty Pablo, nie kleiłeś czegoś w tym silikonem "octowym"?

    Ja nic nie kleiłem - ale warsztat, który mi zmieniał głowicę - możliwe. Tzn. tak: na
    pewno został użyty _jakiś_ silikon do uszczelnienia głowicy, w sumie nie wiem, jczy
    potrzebnie czy nie - bo założona jest nowa oryginalna uszczelka + komplet nowych
    oryginalnych śrub Mitsu.

    Ale wątpię, by ta odrobina silikonu tak szybko zareagowała z testerem na korku
    chłodnicy. Jeśli już - to czy resztki wypłukiwanego oleju krążące w układzie
    chłodzenia mogły zareagować w taki sposób?..

    pablo

  • 12. Data: 2016-09-01 22:25:18
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 01.09.2016 o 21:41, Pablo Eldiablo pisze:
> [...]
    >>> http://allegro.pl/tester-co2-szczelnosci-uszczelki-g
    lowicy-jonnesway-i6425344559.html

    > Tester nie był mój - spróbuję podpytać warsztat, czy nie zrobią takiego testu w
    wolnej chwili. Jak znam życie - pracujący ludzie nie mają wolnych chwil, więc... ;-)

    > Czego można wg Ciebie się spodziewać po teście z octem? Raczej słabym byłem
    chemikiem ;-))

    > pablo

    Podejrzewam (tylko podejrzewam), że ten test wykrywa po prostu
    zakwaszenie płynu chłodniczego. Jeśli to prawda to każdy kwas wywoła
    zmianę koloru, ocet, sok z cytryny, sok z kiszonej kapusty, etc.
    Ma to nieco sensu bo rzeczywiście jeśli do płynu dostaje się CO2, to
    płyn zostaje delikatnie zakwaszony.
    Tyle, że tanie silikony utwardzają się właśnie w ten sposób, że
    wydzielają kwas octowy (ocet) i to może być przyczyną fałszywego alarmu.
    Czy kolor testera był podobny do tego?
    https://s3.amazonaws.com/classconnection/626/flashca
    rds/6555626/jpg/bromothymol_blue_colors-14A6427A38E1
    BA2B18B.jpg

    --
    Kaczin

  • 13. Data: 2016-09-03 22:25:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Aug 2016 03:06:32 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
    > Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pęk?
    > ?a głowica

    Jaki miał przebieg, gdy zdarzyło się to przegrzanie? Czy był
    zainstalowany ten fabryczny moduł zwiększający moc?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-09-04 00:44:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze sie spytaj czy jeze w okolicy na kwasno nie pierdza.

  • 15. Data: 2016-09-04 12:13:17
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu sobota, 3 września 2016 22:25:34 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > On Wed, 31 Aug 2016 03:06:32 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
    >
    > Jaki miał przebieg, gdy zdarzyło się to przegrzanie? Czy był
    > zainstalowany ten fabryczny moduł zwiększający moc?

    Ok. 245 kkm, bez chipa, fabryczne 100KW.

  • 16. Data: 2016-09-04 12:14:46
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

  • 17. Data: 2016-09-04 12:20:11
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 22:25:19 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:

> [...]
    > Czy kolor testera był podobny do tego?
    > https://s3.amazonaws.com/classconnection/626/flashca
    rds/6555626/jpg/bromothymol_blue_colors-14A6427A38E1

    Nie, tester przed użyciem był niebiesko-granatowo-fioletowy ;-) coś a'la dykta ;-)
    Po zassaniu gazu z płynu chłodzącego (nie płynu) - zmienił barwę na bladozielony.

  • 18. Data: 2016-09-04 14:26:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Sep 2016 03:13:17 -0700 (PDT), Pablo Eldiablo
    > Ok. 245 kkm, bez chipa, fabryczne 100KW.

    miał już tą nową (zmodyfikowaną) uszczelkę pod głowicą czy jeszcze
    starą?

    --
    Marek

  • 19. Data: 2016-09-04 14:45:18
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > na pewno został użyty _jakiś_ silikon do uszczelnienia głowicy

    Jesli musieli uzyc silikonu, to znaczy, ze nie chcialo im sie glowicy
    planowac i dlugo z tym nie pojezdzisz. Zmien warsztat.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 20. Data: 2016-09-05 10:32:38
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 14:26:57 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > miał już tą nową (zmodyfikowaną) uszczelkę pod głowicą czy jeszcze
    > starą?

    Miał oryginalną, więc sprzed modyfikacji, zmianione zostały chyba w 2010. Nowa
    została oryginalna Mitsu - już ta wzmocniona.