  • 1. Data: 2009-09-04 09:03:09
    Temat: COM, IE, pobieranie pliku.
    Od: Adam Mikuta <a...@g...wyt.nij.com>

    Próbuję przy pomocy COMa używając IE pobrać plik. Kod w pythonie wygląda
    tak:

    from win32com.client import DispatchWithEvents

    class EventHandler(object):
    def OnDownloadBegin(self):
    print 'begin'

    ie = DispatchWithEvents("InternetExplorer.Application", EventHandler)

    ie.Visible = 0

    ie.Navigate('http://[...]/x.zip')

    Niby wszystko ok, ale nie mam pojęcia jak ustawić ścieżkę i zatwierdzić
    pobranie pliku (a najepiej zapisać do zmiennej).
    Kolejny problem jest np. z złymi certyfikatami. IE wtedy pyta
    użytkownika czy aby na pewno chcę odwiedzić daną stronę. Jak programowo
    potwierdzić coś takiego?
    --
    Adam "Prawda jest prosta - gdyby było inaczej
    każdy głupiec mógłby ją zrozumieć".

  • 2. Data: 2009-09-04 16:07:15
    Temat: Re: COM, IE, pobieranie pliku.
    Od: MAcks <n...@s...mnie>

    W dniu 04.09.2009 11:03, Adam Mikuta pisze:

    > Próbuję przy pomocy COMa używając IE pobrać plik. Kod w pythonie wygląda
    > tak:
    [...]

    urllib2 nie wystarczy w Twoim przypadku?

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-09-07 08:28:15
    Od: Adam Mikuta <a...@g...wyt.nij.com>

    Dnia 04.09.2009 MAcks <n...@s...mnie> napisał/a:

    > [...]
    > urllib2 nie wystarczy w Twoim przypadku?

    Niestety nie... Zacząłem od mechanize i myślałem że będzie ono
    wystarczające. Ale na stronie jest dużo javascriptu, który musi się
    wykonać żebym mógł dostać to co jest mi potrzebne.

  • 4. Data: 2009-09-07 17:07:12
    Od: MAcks <n...@s...mnie>

    W dniu 07.09.2009 10:28, Adam Mikuta pisze:

    > Niestety nie... Zacząłem od mechanize i myślałem że będzie ono
    > wystarczające. Ale na stronie jest dużo javascriptu, który musi się
    > wykonać żebym mógł dostać to co jest mi potrzebne.

    W takim razie może lepiej Selenium sterowane Pythonem?

  • 5. Data: 2009-09-09 08:27:50
    Od: Adam Mikuta <a...@g...wyt.nij.com>

    Dnia 07.09.2009 MAcks <n...@s...mnie> napisał/a:

    > W takim razie może lepiej Selenium sterowane Pythonem?

    Zainstalowałem sobie Selenium IDE. Do testowania wygląda bardzo fajnie.
    Tylko dla mnie to jednak chyba trochę armata na muchę. Może uściślę do
    czego mi to potrzebne.

    Jest strona na której są pewne interesujące użytkownika dane. Żeby je
    zdobyć należy się zalogować przebrnąć przez ajaxowy interfejs i
    wyeksportować sobie do xmla. Później chcę je już tylko przekazać dalej.

    I teraz gdybym sobie używał tego lokalnie to wszystko fajnie, mogę mieć
    poinstalowane selenium, odpalony ten ich server na javie itd. Gorzej
    jeśli chciałbym zrobić instalki dla użytkowników. Ciężko wymagać żeby
    instalowali jdk i odpalali ten server dla ściągnięcia jednego małego
    pliku xmla...

  • 6. Data: 2009-09-09 19:56:22
    Od: MAcks <n...@s...mnie>

    W dniu 09.09.2009 10:27, Adam Mikuta pisze:

> [...]
    > jeśli chciałbym zrobić instalki dla użytkowników. Ciężko wymagać żeby
    > instalowali jdk i odpalali ten server dla ściągnięcia jednego małego

    Rozumiem. Tutaj jest jeszcze jeden moduł podobny do Selenium, ale
    używający IE przez COM: http://pamie.sourceforge.net/. Niestety, nie
    używałem go, więc nie mogę się wypowiedzieć na temat jego jakości i
    przydatności do celu.