  • 1. Data: 2009-09-01 19:32:41
    Temat: Usługi pod Windows - nie startuje...
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Witam,

    Mam dziwny problem z tworzeniem usług pod Windows XP SP3 za pomoca Visual
    Studio 2005 C++. Najdziwniejsze jest to, ze dawniej (2 lata temu) wszystko
    mi działało, a teraz jest problem...

    Sytuacja jest taka: Mam program *.exe gdzie na poczatku tworze usluge za
    pomoca CreateService() i wszystko jest ok, usluga jest widoczna w Panelu
    Sterowania/Usługi. Teraz w tym samy programie *.exe probuje wystartowac ta
    usluge przez wykonanie funkcji API StartServiceCtrlDispatcher() i zawsze ta
    funkcja zwraca mi blad 1063. Dlaczego?
    Ciekawe jest to, ze kiedy w 'Panelu Sterowania/Usługi' uruchamiam ta usluge
    dziala ona w 100% poprawnie...

    Czy cos sie zmieniło w implementacji uslug pod Windows XP SP3 w porownaniu z
    zwyklym Windows XP, ze nie mozna ich uruchomic za pomoca
    StartServiceCtrlDispatcher()? Czy moze nie mozna uruchomic uslug w trybie
    Debug? W jaki sposob system operacji wie gdzie znajduje sie funkcja
    ServiceMain() skoro nie wykonałem funkcji StartServiceCtrlDispatcher()?

    Dzieki za wszelkie odpowiedzi...

  • 2. Data: 2009-09-01 23:41:55
    Temat: Re: Usługi pod Windows - nie startuje...
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    Megas <k...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > Debug? W jaki sposob system operacji wie gdzie znajduje sie funkcja
    > ServiceMain() skoro nie wykonałem funkcji StartServiceCtrlDispatcher()?

    Czyżby to samo?

    http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/window
    ssdk/thread/e75e97d9-c5ef-4b77-b1e1-cb130be8a9f3

  • 3. Data: 2009-09-01 23:48:10
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    Megas <k...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > Debug? W jaki sposob system operacji wie gdzie znajduje sie funkcja
    > ServiceMain() skoro nie wykonałem funkcji StartServiceCtrlDispatcher()?

    A podajesz takie same opcje jak z menadzera usług?

  • 4. Data: 2009-09-03 13:25:04
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h7kbrq$dhg$1@inews.gazeta.pl...
    > A podajesz takie same opcje jak z menadzera usług?

    Menadzera uslug uzywam graficznego Panel Sterowania/Narzedzia
    Administracyjne/uslug...

  • 5. Data: 2009-09-03 20:30:26
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    Megas <k...@o...eu> napisał(a):

    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h7kbrq$dhg$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Menadzera uslug uzywam graficznego Panel Sterowania/Narzedzia
    > Administracyjne/uslug...

    No tak właśnie zakładałem. Menadżer usług gdy odpala usługę może jej
    przekazywać pewne parametry. Jeśli odpalasz bezpośrednio, bez menadżera
    usług, to sprawdź czy przekazujesz do programu takie same parametry.

  • 6. Data: 2009-09-04 07:55:44
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Mariusz Marszałkowski wrote:

    > No tak właśnie zakładałem. Menadżer usług gdy odpala usługę może jej
    > przekazywać pewne parametry. Jeśli odpalasz bezpośrednio, bez menadżera
    > usług, to sprawdź czy przekazujesz do programu takie same parametry.

    Przy okazji - do debugowania serwisów przydaje się "asm int 3;".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 7. Data: 2009-09-04 19:49:26
    Temat: Re: Us�ugi pod Windows - nie startuje...
    Od: "Mariusz Marsza�kowski" <b...@g...pl>

    Paweďż˝ Kierski <n...@p...net> napisaďż˝(a):

    > Przy okazji - do debugowania serwisów przydaje się "asm int 3;".

    Dlaczego?

  • 8. Data: 2009-09-04 20:59:24
    Od: MAcks <n...@s...mnie>

    > Dlaczego?

    Można na nie ustawić breakpoint w debuggerze.
    (np. tym: http://rr0d.droids-corp.org/)

  • 9. Data: 2009-09-07 10:28:20
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Mariusz Marsza?kowski wrote:
    > Paweďż˝ Kierski <n...@p...net> napisaďż˝(a):

    > Dlaczego?

    Debugger łapie to i pozwala na podłączenie się do procesu. Przydało mi
    się, gdy miałem problem z nieinicjującym się serwisem. Nie dało się
    zrobić "Attach to process...", bo procesu po ułamku sekundy od włączenia
    w menadżerze już nie było. A tak łapałem go na starcie w "naturalnych
    warunkach".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 10. Data: 2009-09-08 23:26:25
    Od: "darekl" <d...@...dont.want.spam>

    > Przy okazji - do debugowania serwisów przydaje się "asm int 3;".

    Tak dla uzupełnienia - funkcja API "DebugBreak" daje dokładnie
    ten sam efekt. Może być przydatne, gdy kompiluje się coś pod x64 -
    wtedy nie można używać "inline assembly" :(

    Darek