  • 1. Data: 2013-01-21 12:07:32
    Temat: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    Co byście wybrali do fotografowania amatorskiego - gdybyście chcieli zacząć
    od zera?
    Parametry:
    - fotografowanie na wyjazdach (żagle, góry, jeziora, morze, rowery)
    - zoom często potrzebny
    - imprezki mniejsze i większe
    - rzadko kiedy portrety - częściej grupy ludzi i sprzęt (żagle, rowery)
    - duże imprezy z tysiącem ludzi dookoła
    - szybki i sprawny AF
    - świetne sprawowanie się w ciemności
    - dobry obraz przy wyższym ISO
    - focenie średnio raz w miesiącu, ale w lecie nawet codziennie.

    Co byście wybrali na moim miejscu?

  • 2. Data: 2013-01-21 12:11:58
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Sony NEX-5r lub 6

  • 3. Data: 2013-01-21 12:13:31
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    quent wrote:

    > Sony NEX-5r lub 6

    Nie wchodzi w rachubę. Znajomi mają Nikony albo Canony i obiektywy do tego
    ;)

  • 4. Data: 2013-01-21 12:17:45
    Od: adal <a...@a...eu>

    W dniu 2013-01-21 12:07, Raffaello pisze:

> [...]
    > - świetne sprawowanie się w ciemności
    > - dobry obraz przy wyższym ISO
    > - focenie średnio raz w miesiącu, ale w lecie nawet codziennie.

    Zdecydowanie Nikon 5100
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Cam
    era-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)
    /813%7C0/(brand)/Canon/(appareil2)/698%7C0/(brand2)/
    Nikon

  • 5. Data: 2013-01-21 12:18:23
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Raffaello" napisał w wiadomości grup
    > Nie wchodzi w rachubę. Znajomi mają Nikony albo Canony i obiektywy do tego

    To w sumie jest jakiś argument.
    Myślę jednak, że prędzej czy później zacznie Ci uwierać SLRowy złom.
    No ale jak widać każdy musi sam do tego dojrzeć ;-)

    Pozdr.

  • 6. Data: 2013-01-21 12:59:05
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-01-21 12:18, quent pisze:
    > Użytkownik "Raffaello" napisał w wiadomości grup
    >
    > To w sumie jest jakiś argument.
    > Myślę jednak, że prędzej czy później zacznie Ci uwierać SLRowy złom.
    > No ale jak widać każdy musi sam do tego dojrzeć ;-)

    Czyżby wreszcie pojawiły się jakieś fajne, małe systemowe szkła
    do Nexa?

  • 7. Data: 2013-01-21 13:14:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Raffaello" napisał w wiadomości grup

    > Co byście wybrali do fotografowania amatorskiego - gdybyście chcieli
    > zacząć
    > od zera?

    Obiektyw.

    Jeśli masz kupić aparat + jakiś jeden obiektyw Tamrona to nie ma znaczenia
    co wybierzesz. Jeśli masz jakieś szczególne wymagania to popatrz na ofertę
    obiektywów - bo najczęściej to obiektyw ogranicza możliwości.

    Jeśli jak piszesz znajomi mają obiektywy to zastanów się które chciałbyś
    pożyczać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-01-21 14:14:36
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-21 12:07, Raffaello pisze:

    > Co byście wybrali do fotografowania amatorskiego - gdybyście chcieli zacząć
    > od zera?

    Tak jak już Ci napisano, szklarnię. IMO Canon obecnie chyba najgorzej
    się prezentuje pod względem tańszych szkieł (taniość oczywiście jest
    rzeczą względną) systemowych pod cropa. Na próżno w Canonie szukać
    jakościowo-cenowych odpowiedników takich szkieł jak 18-105 czy 35/1.8. A
    jeżeli nie przeszkadza Ci wizjer elektroniczny, to zastanów się nad
    jakimś SLT. Na bagnet A też już jest trochę ciekawych szkieł, a
    wbudowana stabilizacja pozwala też zaoszczędzić nieco na szkłach
    niesystemowych (np. Tamron 17-50/2.8 i Sigma 50-150/2.8).

    --
    marcin

  • 9. Data: 2013-01-21 16:17:44
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    mt wrote:

> [...]
    > wbudowana stabilizacja pozwala też zaoszczędzić nieco na szkłach
    > niesystemowych (np. Tamron 17-50/2.8 i Sigma 50-150/2.8).

    Ale ja nie chcę mieć aparatu Sony. Nie kupię nigdy niczego z Sony - mam
    swoje powody ku temu. A że mają SLT - ich sprawa. Dla mnie w tej chwili
    liczy się to, że mogę mieć w zasięgu reki do uzyczenia "jakby co" obiektywy
    od kumpli co mają Nikona czy Canona.
    Dalej - Canona mam i albo daję te 2.5 kafla i mam body z nowym 18-55 i
    obiektywy te, które miałem do niego - albo kupuję Nikona z 18-55, dokładam
    jeszcze troszkę i mam jakiegoś zooma w miarę rozsądnej cenie. Przy czym dla
    mnie rozsądna cena to jest tak do okolic 1000 PLN. Po prostu nie żyję z
    fotografii, moje zdjęcia nie pracuja na mnie i to jest tylko i wyłącznie
    moje hobby.
    Nie nie zamierzma też wchodzić w kompakciki bo takowego miałem i czasami mam
    w reku i nie sięga on do połowy piętki lustrzanki jeśli chodzi o to CO można
    uzyskać i w JAKI sposób.
    Miałem też w ręku hybrydę - to też nie jest to.
    Ktoś w niższym wątku dawał linka do wspaniałych zdjęć wykonanych róznymi
    aparatami - pozwolę się tu odnieśc, że zdjęcia są fajne, ale byle
    pałerszotem ich nie zrobił, tylko musiał mieć coś, co nie łapie szumy w
    biały dzień w cieniu dachu... (sic!!!). (vide A630)

    Jeśli chodzi o wizjer - korzystam praktycznie tylko z wizjera. Rzadko kiedy
    z LV.

    Ponawiam więc pytanie - Nikon D5100 czy Canon 650D?
    Nikt nie ucierpi, jeśli źle wybiorę - chcę tylko poznać rady bardziej
    doświadczonych ode mnie :)

  • 10. Data: 2013-01-21 16:34:06
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-01-21 16:17, Raffaello pisze:

    Ty już wszystko wiesz, to po co pytasz?
    Twoje pytania i tak są RETORYCZNE, więc szkoda czasu.
    Zapytaj kolegów z Kanonami i Niconami ;-)