  • 11. Data: 2013-01-21 16:40:16
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: Raffaello <r...@r...pl>

    Dawid wrote:

    > Ty już wszystko wiesz, to po co pytasz?
    > Twoje pytania i tak są RETORYCZNE, więc szkoda czasu.
    > Zapytaj kolegów z Kanonami i Niconami ;-)

    Dawidzie - ja ciebie o zdanie nie pytam. Bądź łaskaw się odstosunkować od
    wątków twozonych przeze mnie.

  • 12. Data: 2013-01-21 16:50:50
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, January 21, 2013 10:40:16 AM UTC-5, Raffaello wrote:

    > Dawidzie - ja ciebie o zdanie nie pytam. Bądź łaskaw się odstosunkować od
    >
    > wątków twozonych przeze mnie.

    Raffaellondzie, nie dosc ze jestes glupi, to jestes rowniez niegrzeczny.

    Slon.

  • 13. Data: 2013-01-21 17:01:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-21 16:17, Raffaello pisze:
    > Ale ja nie chcę mieć aparatu Sony. Nie kupię nigdy niczego z Sony - mam
    > swoje powody ku temu.

    Ale wiesz, że w dzisiejszych czasach nie ma żadnego Sony tylko kapitał,
    know-how, akcjonariusze i tak dalej? :)
    Jak już chcesz koniecznie jakiś korzeni, to jest trochę Konika, a
    bardziej Minolta.

    > Nie nie zamierzma też wchodzić w kompakciki bo takowego miałem i czasami mam
    > w reku i nie sięga on do połowy piętki lustrzanki jeśli chodzi o to CO można
    > uzyskać i w JAKI sposób.

    Zatem na pewno rozróżnisz zdjęcia robione kompakcikami i lustrzankami :)
    http://as.elte-s.com/patrz/duze.htm

    > Miałem też w ręku hybrydę - to też nie jest to.
    > Ktoś w niższym wątku dawał linka do wspaniałych zdjęć wykonanych róznymi
    > aparatami - pozwolę się tu odnieśc, że zdjęcia są fajne, ale byle
    > pałerszotem ich nie zrobił, tylko musiał mieć coś, co nie łapie szumy w
    > biały dzień w cieniu dachu... (sic!!!). (vide A630)

    Nie porównuj dziadka do obecnych konstrukcji. Prawda jest taka, że
    teoretycznie lustrzankami można więcej, ale praktycznie to z kompaktu
    jest większy uzysk, chyba że będziesz się telepał ze statywem, torbą
    pełną wszystkiego i babrał z każdym ujęciem kupę czasu.

    > Ponawiam więc pytanie - Nikon D5100 czy Canon 650D?

    Wciąż 5100 bez dwóch zdań.

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 14. Data: 2013-01-21 17:34:39
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-21 16:17, Raffaello pisze:
    > mt wrote:

    > Ponawiam więc pytanie - Nikon D5100 czy Canon 650D?
    > Nikt nie ucierpi, jeśli źle wybiorę - chcę tylko poznać rady bardziej
    > doświadczonych ode mnie :)

    Nikon D5100, ale z 18-105 a nie z 18-55. Zapłacisz 3 stówy więcej, ale
    masz bardziej uniwersalne i lepsze optycznie szkło. A następnym razem
    jak Ci będzie brakować światła na imprezie, to za 700 zł dokupisz sobie
    AF-S 35/1.8.

    --
    marcin

  • 15. Data: 2013-01-21 18:10:24
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Zatem na pewno rozróżnisz zdjęcia robione kompakcikami i lustrzankami :)
    > http://as.elte-s.com/patrz/duze.htm

    napisz jakimi aparatami robione byly te zdjecia.

  • 16. Data: 2013-01-21 19:50:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-21 18:10, chwdp pisze:
    > napisz jakimi aparatami robione byly te zdjecia.

    ep1, epl1, xz1, 450d, 300d, 7d, 350d, sp350, d90, g9, e510... może
    jeszcze coś okazjonalnie, nie pamiętam.

    --
    pozdrawia Adam
    /ale ja kłamać potrafię tylko za pieniądze.../

  • 17. Data: 2013-01-21 21:35:09
    Od: "user" <b...@d...com>

    Czy Nikon AF-S 35 f/1.8G DX jest obiektywem szerokokątnym czy to po prostu
    super jasny obiektyw ?
    Nikon AF-S 35 f/1.8G DX ma kąt widzenia 44 stopnie a 18-105 76.5 - 15.4
    stopni na DX
    Ja osobiście szukam czegoś jasnego o szerszym kącie ale w podobnej cenie.

  • 18. Data: 2013-01-21 22:31:45
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2013-01-21 21:35, user pisze:
    > Czy Nikon AF-S 35 f/1.8G DX jest obiektywem szerokokątnym czy to po
    > prostu super jasny obiektyw ?
    > Nikon AF-S 35 f/1.8G DX ma kąt widzenia 44 stopnie a 18-105 76.5 - 15.4
    > stopni na DX
    Niektórzy twierdzą, że 35/1,8 jest obiektywem portretowym - nie
    bardzo to się zgadza z tym co można wyczytać ze starych książek, ale może?

    > Ja osobiście szukam czegoś jasnego o szerszym kącie ale w podobnej cenie.

    To może jakiś Samyang - 14/2,8? 24/1,4? :)

  • 19. Data: 2013-01-21 22:32:41
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-21 21:35, user pisze:
    > Czy Nikon AF-S 35 f/1.8G DX jest obiektywem szerokokątnym czy to po
    > prostu super jasny obiektyw ?

    Ani superjasny, ani szerokokątny, ot ekwiwalent taniego standardu na cropa.

    > Nikon AF-S 35 f/1.8G DX ma kąt widzenia 44 stopnie a 18-105 76.5 - 15.4
    > stopni na DX
    > Ja osobiście szukam czegoś jasnego o szerszym kącie ale w podobnej cenie.

    O szerszym kącie niż co? Niż 18-105 czy 35? Jak to drugie, to są jeszcze
    Nikkory 28/1.8 i 24/1.8 oraz Sigmy 30/1.4, 28/1.8 i 24/1.8, ale wszystko
    w cenie znacznie przekraczającej 700 zł.

    --
    marcin

  • 20. Data: 2013-01-21 22:43:34
    Od: "user" <b...@d...com>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Nikkory 28/1.8 i 24/1.8 oraz Sigmy 30/1.4, 28/1.8 i 24/1.8, ale wszystko
    w cenie znacznie przekraczającej 700 zł.

    Szerszy niż te oba, przydał by mi sie taki obiektyw do focenia pomieszczeń
    szerszych krajobrazów.