  • 51. Data: 2013-01-23 17:41:28
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-23 17:27, Bo t manager pisze:

    > Nowe Pentaxy focus peaking podobno mają. Niezrozumieliśmy się do nexa z af
    > to jest mało szkieł, ale można ratować się manualami wtedy nie ma AF.
    > Poza tym mam zapłacić wiecej za podstawowy 18-55 niży kosztowało body?
    > Obiektywy są drogie w stosunku do jakości.

    No ale chyba znałeś dostępność i ceny szkieł do Nexa przed kupnem? :)

    > Widzisz wszystko niestety wychodzi w praniu...
    > A "pretensje" są po to by ktoś inny w to nie wdepnął przypadkowo.

    Tylko, że jak ktoś będzie wybierać "przypadkowo", to w każdy system
    można wdepnąć ;)

    --
    marcin

  • 52. Data: 2013-01-23 17:42:51
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-23 17:30, Bo t manager pisze:

    > Nie robi dobre, ale do makrofotografii to on się zupełnie nie nadaje w/g
    > mnie. A tym się próbuję zajmować i ciągle mnie coś w nim wkurza.

    Było brać Pena z zewnętrznym wizjerem, albo coś innego z m4/3 z fikanym
    ekranem :)

    --
    marcin

  • 53. Data: 2013-01-23 17:55:57
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    mt wrote:

    [ciach]
    > No ale chyba znałeś dostępność i ceny szkieł do Nexa przed kupnem? :)
    Tak i liczyłem że stanieją. To sobie kita kupię.

    > Tylko, że jak ktoś będzie wybierać "przypadkowo", to w każdy system
    > można wdepnąć ;)

    Było tanio, i opinie b. dobre, opinii z "prania" jeszcze nie było.
    Teraz wiem że trza było się nie rzucać jak szczerbaty na suchary :)

    A i następne dwa grzechy:
    Bracketing - spróbuj zrobić zdjęcie ze statywu, nie działa samowyzwalacz w
    tym trybie. A trzeba trzymać przycisk dopóki nie zrobi wszystkich zdjęć.

    Bulb - nie działa w trybie włącz wyłącz, trza trzymać spust migawki cały
    czas.

    Bo(o)t manager

  • 54. Data: 2013-01-23 17:57:25
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    mt wrote:

    > Było brać Pena z zewnętrznym wizjerem, albo coś innego z m4/3 z fikanym
    > ekranem :)

    Najgorsze jest to że o wizjer tu najmniej w/ mnie chodzi. Choć b. by się
    przydał.

    Bo(o)t manager

  • 55. Data: 2013-01-23 19:28:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Ergie:

    > No to popatrzmy na standardowy zestaw do cropa czyli zoom spacerowy + tele +
    > portretówka (ceny za fotoexpert.pl)

    Co to za standardowy zestaw bez standardu? Do szkoły.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 56. Data: 2013-01-23 19:29:38
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Ergie:

    > Masz rację nie zauważyłem że nie piszesz o odpowiedniku 35mm a o tej
    > ogniskowej na FF. W takim razie tym bardziej nie rozumiem po co to
    > amatorowi.

    No to chyba jasno pokazuje ile wiesz, bo przez dziesiątki lat ludzie mieli
    aparat z samym standardem i robili tym zdjęcia. Nie mieli 75 mm i nie mieli
    zooma, tylko mieli 50 mm na małym obrazku.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 57. Data: 2013-01-23 23:44:32
    Od: Hugon Von Szpak <k...@o...pl>

    > Nikon.

    Sam stałem przed takim dylematem, skończyło się na:
    - D5100
    - 35/1,8G
    - 18-200/3.5-5.6 (wersja I)

    brakuje mi tylko szkła o krótkiej ogniskowej, za jakiś rok pewnie sobie
    dokupię. Tendencja jest taka że w plener (czyt. na dwór) biorę 18-200 w
    pomieszczeniach zwykle staram się używać 35.W 18-200 potrafi się czasem
    samo rozsunąć co przeszkadza przy noszeniu, mógłby być mniejszy i
    lżejszy (nie można mieć wszystkiego na raz).

    Pzdr.
    HvS

  • 58. Data: 2013-01-24 00:56:47
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bo t manager" <b...@W...poczta.wp.pl> wrote:

    [...]
    > Bulb - nie działa w trybie włącz wyłącz, trza trzymać spust migawki
    > cały czas.

    Że co??? Mam stać minutę w dziwnej pozycji, trzymać za aparat
    i trząść statywem? (myślałem, że doceniam posiadanie pilota, ale
    muszę przyznać - chyba za mało. :)

    Dzięki!

    Mariusz [mr.]

  • 59. Data: 2013-01-24 09:07:04
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 23 Jan 2013 15:42:27 +0100, mt wrote:
    > 50-ka na cropie to taki ni pies ni wydra, ani to fajna portretówka
    > [...]

    Bo?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 60. Data: 2013-01-24 09:49:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-24 09:07, Michal Tyrala pisze:
    > Bo?

    Bo to taki Zenit. Tam było naprawdę 58, w wizjerze jakieś 80, a na
    skutek nieszczelności brzegi filmu do skadrowania proporcjonalnie z siłą
    docisku klapy :)

    Ale już serio - 50mm na cropie zachwyca początkujących, lecz jest
    niepraktyczne. Do mazów, detali itp. słitaśnych ujęć. Dlatego olek
    rozdaje 45mm za złotówkę - bo, oprócz tego, że to ogniskowe najtańsze w
    produkcji, to jeszcze zachwycają neofitów.

    --
    pozdrawia Adam
    /oryginalność powstaje wtedy, kiedy o niej nikt nie myśli/