  • 1. Data: 2009-01-14 09:36:36
    Temat: Canon A720 IS - stabilizacja
    Od: "JL" <j...@o...pl>

    W zeszlym roku nabylem ten aparat i mam problem z optyczna stabilizacja
    obrazu.
    Podejrzewam ze nie dziala prawidlowo.
    Czy jest jakas metoda na jej sprawdzenie?

  • 2. Data: 2009-01-14 09:49:16
    Temat: Re: Canon A720 IS - stabilizacja
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JL pisze:
    > W zeszlym roku nabylem ten aparat i mam problem z optyczna stabilizacja
    > obrazu.
    > Podejrzewam ze nie dziala prawidlowo.
    > Czy jest jakas metoda na jej sprawdzenie?

    Wyłącz stabilizację na najdłuższej ogniskowej (210mm) i zobacz jak się
    obraz trzęsie. Następnie włącz stabilizację i zobacz, czy trzęsie się
    tak samo, czy raczej pływa (nie ma gwałtownych wstrząsów kadru). Jak tak
    się dzieje, to znaczy, że działa dobrze. Obrazu jak po postawieniu na
    statywie nie będziesz miał, bo stabilizacja nie kompensuje tak dużych
    przesunięć jakie daje ręka.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-14 09:53:12
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "JL" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gkkbn4$27om$1@opal.icpnet.pl... W zeszlym roku nabylem ten aparat i
    mam problem z optyczna stabilizacja
    > obrazu.
    > Podejrzewam ze nie dziala prawidlowo.
    > Czy jest jakas metoda na jej sprawdzenie?

    A w jakich warunkach nie działa Ci prawidłowo?
    Może za dużo oczekujesz? IS działa lepiej jak
    ustawisz jego działanie tylko na czas naświetlania.
    I nie oczekuj, że ustabilizuje Ci każde zdjęcie przy
    dowolnym czasie naświetlania.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 4. Data: 2009-01-14 10:19:01
    Od: "JL" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrawiam Serdecznie!
    >
    > Arkadiusz Stopa
    >
    > <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Nie bardzo widze roznice przy wlaczonej i wylaczonej stabilizacji,
    nawet odnosze wrazenie ze z wlaczona zdjecia sa gorsze.
    Przy 1/8s zdjecia robione z reki (a staram sie jak moge)
    wychodza wyraznie poruszone.

  • 5. Data: 2009-01-14 12:43:02
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > Nie bardzo widze roznice przy wlaczonej i wylaczonej stabilizacji,
    > nawet odnosze wrazenie ze z wlaczona zdjecia sa gorsze.
    > Przy 1/8s zdjecia robione z reki (a staram sie jak moge)
    > wychodza wyraznie poruszone.
    -----------------------
    Przy 1/8 i szerokim końcu zooma to nawet bez stabilizacji czasem
    powinny wyjść nieporuszone, o ile masz pewną rękę i się postarasz.
    Ale tak normalnie, to dopiero od ok. 1/30 nie powinno być problemu
    z poruszeniem na szerokim końcu.
    Z kolei na długim końcu, to przy 1/8 s stabilizacja praktycznie nie
    ma szans, raczej zawsze będą poruszone. Tu dopiero od 1/60-1/125
    stabilizacja daje radę.
    Przetestuj wszystkie tryby działania stabilizacji, jeśli rzeczywiście
    nie poprawia ostrości, pozostaje serwis.

  • 6. Data: 2009-01-14 13:05:46
    Od: "JL" <j...@o...pl>

> [...]
    > Przetestuj wszystkie tryby działania stabilizacji, jeśli rzeczywiście
    > nie poprawia ostrości, pozostaje serwis.

    Dzieki za info.