  • 1. Data: 2009-01-14 09:08:29
    Temat: Jaki tele ybrać 55-200mm czy 70-210mm ?
    Od: Michal Szymanski <d...@p...onet.pl>

    Po wielu latach fotografowania stwierdziłem, że może jednak warto
    dokupić jakieś dodatkowe obiektywy :) Właściwie wszystkie zdjęcia
    które zrobiłem były robione jednym obiektywem, dokładniej mówiąc
    używam Nikkor 18-70DX. Stwierdziłem, że zacznę od jakiegoś tele
    powiedzmy do 200mm bo po prostu za niewielkie pieniądze można kupić
    dobry używany obiektyw. Właściwie wytypowałem dwa obiektywy jeden to
    'stary' Nikkor 70-210mm f/4.5.6 AF-D (http://www.kenrockwell.com/nikon/
    7021056.htm) i nowy Nikkor AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6G (http://
    www.optyczne.pl/98.1-Test_obiektywu-Nikkor_AF-S_DX_V
    R_55-200_mm_f_4-5.6G_IF-ED.html).
    Cena w stanach gdzie będe to kupował jest właściwie ta sama. No i
    teraz jestem w rozterce co wybrać? Stary to solidna konstrukcja
    podobno porządną optyką i bardzo szybkim focusem, nowy obiektyw
    podobno też jest niezły i co ciekawe ma redukcje drgań chociaż
    wykonany z plastiku i jakby nie patrzeć to dolna półka. Niestety ani
    jednego ani drugiego obiektywu nie miałem w dłoni i tak naprawdę nie
    wiem co wybrać. Może ktoś z was porównywał te obiektywy zwłaszcza np.
    D70tką ?

    Michał Szymański
    http://blog.szymańskich.net

  • 2. Data: 2009-01-14 09:18:20
    Temat: Re: Jaki tele ybrać 55-200mm czy 70-210mm ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michal Szymanski pisze:

    > dobry używany obiektyw. Właściwie wytypowałem dwa obiektywy jeden to
> [...]

    Mam doświadczenia z 70-300 i muszę powiedzieć, że na APS-C brakuje mi
    tych 20mm na początku. Nawet mając krótki zoom kończący się na 70mm
    rzadko używam 70-300mm, bo nie ma wiele okazji na używanie aż tak
    długich ogniskowych. 50-200 moim zdaniem dużo bardziej pasuje do APS-C.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 3. Data: 2009-01-14 10:00:52
    Od: conik <c...@i...pl>

    70-210 zarowno 4-5.6 (pompka) jak i 4.0 to starsze ale bardzo zacne
    konstrukcje jakosciowo zjadajace na sniadanie 55-200 ktory jest niczym
    wydmuszka po jajkach...oba nie maja napedu wiec nie podejda do
    wykastrowanych ze srubokreta korpusow.
    Ze starszych najszybszy jest ponoc (za KR) nowsza wersja 70-210 4-5.6D
    Optycznie imo wypadaja bardzo smacznie

  • 4. Data: 2009-01-14 10:18:59
    Od: Michal Szymanski <d...@p...onet.pl>

    .
    > Ze starszych najszybszy jest ponoc (za KR) nowsza wersja 70-210 4-5.6D
    > Optycznie imo wypadaja bardzo smacznie

    no wlasnie poluje na ta 4-5.6D :) Jako ze mam d70 to brak napedu mi
    nie straszny. Co do 55-200mm to moje najwieksze obawy sa takie
    ze to obiektyw dla osob ktore przy zakupie aparatu musza miec tele 'no
    bo przeciez najwazniejsze w aparacie jest przyblizenie' :)

    Michal
    htttp://blog.szymanskich.net

  • 5. Data: 2009-01-14 10:29:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michal Szymanski pisze:
> [...]
    > ze to obiektyw dla osob ktore przy zakupie aparatu musza miec tele 'no
    > bo przeciez najwazniejsze w aparacie jest przyblizenie' :)

    No ale to tylko 4x zoom ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-01-14 10:37:27
    Od: "rem" <f...@o...pl>

    Owszem, ale na FF. Porownywalem kiedys obiektywy, ktorymi robilem piekne
    zdjecia na analogu i potem bylo rozczarowanie na cyfrze. Najwieksze
    rozczarowanie to byl Nikkor 50mm/1,4. Wspaniale zdjecia na F100 i takie sobie
    na D80. Na cyfrze nigdy nie wychodzily tak dobrze. Teoretycznie gorszy
    obiektyw DX rysowal ten sam motyw ladniaj niz porzadny FF. Okazalo sie, ze
    obiektywy, ktore sa zaprojektowanie do formatu DX pracuja z cyfra lepiej, niz
    wg. pomiarow duzo lepsze optycznie obiektywy obiektywy na FF. Prawdopodobnie
    przewaga tych obiektywow wyjdzie, jezeli bedziesz fotografowala na cyfrze z
    pelna klatka, ale jesli to jest format DX, to w tej chwili bym bral obiektyw
    zaprojektowany pod ten format. Nie potrafie tego racjonalnie wytlumaczyc, bo
    teoretycznie tak nie powinno byc, ale w praktyce tak wyglada. Ja bym bral 55-
    200 a dodatkowym atutem tego obiektywu jest VR. I mysle, ze AF tez dziala
    szybciej.
    Pozdrawiam
    rem

  • 7. Data: 2009-01-14 14:09:52
    Od: j...@a...at

> [...]
    > zaprojektowany pod ten format. Nie potrafie tego racjonalnie wytlumaczyc, bo

    telecentrycznosc !!!!!!

  • 8. Data: 2009-01-14 14:37:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > telecentrycznosc !!!!!!

    Która wcale wszystkiego nie tłumaczy, bo jest sporo obiektywów starej
    daty, które świetnie sobie radzą nawet z cyfrą FF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-01-14 15:38:43
    Od: f...@o...pl

    > Która wcale wszystkiego nie tłumaczy, bo jest sporo obiektywów starej
    > daty, które świetnie sobie radzą nawet z cyfrą FF.

    Totez napisalem, ze te obiektywy prawdopodobnie dopiero beda wykazywac swoja
    jakosc i przewage na FF. A na razie na APS-c chyba obiektywy DX sa
    rozsadniejszym wyborem, o ile wlasciciel nie ma zamiarow przyjsc za jakis czas
    na cyfre pelnoklatkowa. Ja ogladalem zdjecia zrobione na kitowym 18-55 i
    zaraz potem na 24-70/2,8 robione Nikonem D200. Roznica w jakosci obrazu
    absolutnie nie tlumaczyla roznicy cen. Ale pewnie, gdyby porownac potem
    zdjecie zrobione kit-em na D200 i 24-70 na D700 to roznica bylaby duza. A w
    formacie aps-c jakos to sie gubi.

  • 10. Data: 2009-01-14 16:25:54
    Od: Michal Szymanski <d...@p...onet.pl>

    On 14 Sty, 16:38, f...@o...pl wrote:

> [...]
    > zdjecie zrobione kit-em na D200 i 24-70 na D700 to roznica bylaby duza. A w

    Chyba jednak skusze się na 70-210 a jak będzie źle to po prostu to
    sprzedam przy zakupach z ebay i sprzedaży później u nas wiele się nie
    straci.
    Co do obiektywów do niecyfraków to jednak 50mm 1.8 w porównaniu z
    18-70 to jeśli chodzi o ostrość jest dużo lepsza - sprawdziłem
    eksperymentalnie co prawda właśnie 50mm sprzedałem na allegro bo
    sensowność tego obiektywu przy cyfraku jest niewielka