  • 1. Data: 2010-06-22 21:18:55
    Temat: Canon EF 50mm 2,5 Macro
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Jak się ostrzy w trybie makro tym obiektywem?
    Przymierzam się do zakupu tego obiektywu do 50D - będzie coś z tego?

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2010-06-23 00:16:22
    Temat: Re: Canon EF 50mm 2,5 Macro
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "J-L-F" napisał
    > Jak się ostrzy w trybie makro tym obiektywem?
    > Przymierzam się do zakupu tego obiektywu do 50D - będzie coś z tego?

    Zastanów się czy warto.
    Ostrzy się tak jak każdym innym ale:
    - 1:2 (1:1 dopiero z lifesize conv. i wtedy robi się f=3,5)
    - hałaśliwy i wolny przy normalnej pracy
    - cenowo mało konkurencyjny do 60mm USM
    - i ta pierdzielona rura

    Plusy:
    - FF
    - porządna konstrukcja (ale 60mm nie ustepuje mu niczym)

    Za połowę ceny 60mm można by się zastanawiać, moim zdaniem lepiej polować na
    używaną sześćdziesiątkę niż na to.

    adam

  • 3. Data: 2010-06-23 18:32:17
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    ?

  • 4. Data: 2010-06-23 21:57:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "J-L-F" napisał

    > ?

    http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/canon
    _50_25/lens.jpg
    : )

    adam

  • 5. Data: 2010-06-24 14:15:23
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    adam pisze:
    > Użytkownik "J-L-F" napisał

    > http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/canon
    _50_25/lens.jpg

    Piękna!!!

  • 6. Data: 2010-06-24 14:16:40
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    _50_25/lens.jpg

    > Piękna!!!

    Sama się wysuwa, czy trzeba jej pomóc?

  • 7. Data: 2010-06-24 16:08:58
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    W dniu 24.06.2010 16:16, J-L-F pisze:

    > Sama się wysuwa, czy trzeba jej pomóc?

    A ja polecę EF 100mm f/2.8 USM - jest super i nie rusza mordą w
    trakcie ostrzenia. No i 1:1 bez dodatków, a z pierścieniami o wiele
    większa skala odwzorowania. Słyszałem, że teraz jest nawet nowa
    wersja z IS, więc podejrzewam że starsza wersja będzie tanieć.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2010-06-24 17:17:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "J-L-F" napisał
    >>> http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/canon
    _50_25/lens.jpg

    > Sama się wysuwa, czy trzeba jej pomóc?

    Sama, oczywiście przy ostrzeniu na bliski dystans : )
    Osłona p-słoneczna w pakiecie : )
    To właściwie można by zaliczyć na kolejny plus względem 60/2,8.

    adam

  • 9. Data: 2010-06-24 19:37:35
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    adam pisze:
    > Użytkownik "J-L-F" napisał

    > Sama, oczywiście przy ostrzeniu na bliski dystans : )
    > Osłona p-słoneczna w pakiecie : )
    > To właściwie można by zaliczyć na kolejny plus względem 60/2,8.

    Plusem jest też stosunkowo niska cena, patrząc na te półki.
    Pytanie, czy mnie, jako amatorowi, potrzebne jest coś więcej, i kolejne
    pytanie (tu ukłon w stronę JM), czy jestem w stanie odpowiednio
    wykorzystać potencjał obiektywów z jeszcze wyżej półki?
    Dzięki za info.

  • 10. Data: 2010-06-25 15:09:12
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "J-L-F" napisał

    > Plusem jest też stosunkowo niska cena, patrząc na te półki.

    Acha, no to OK. Ja rzuciłem okiem na Allegro i eBay i wyszło mi, że cenowo
    50 i 60 mm są zbyt zblizone. Jesli masz dobrą ofertę to warto. Pomimo
    szczegółów, które wymieniłem na minus to jest bardzo dobre szkło.
    Myslę, że będziesz zadowolony.

> [...]
    > pytanie (tu ukłon w stronę JM), czy jestem w stanie odpowiednio
    > wykorzystać potencjał obiektywów z jeszcze wyżej półki?

    Ja wiem ?
    Zależy jaki amator i na co się zasadzasz.
    Ja jestem amator i robię sobie dla rozrywki takie pierdółki Micro Nikkorem
    55/3,5 (mogę sobie pozwolić bo mam do tego G1 ;), też ma max 1:2:
    http://picasaweb.google.pl/adamdee1/NikkorMicro5535?
    authkey=Gv1sRgCOyhzrGZqrmvugE#
    Szkło nie ma oczywiście AF, jest ciemne, poobijane, stare (prawie w moim
    wieku ; ) ale zabawa jest przednia.

    adam