  • 1. Data: 2010-06-22 07:35:25
    Temat: Szukam kompaktu do..filmowania ;)
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

    Witam,
    poszukuję kompaktu który będzie robił bardzo dobre filmy (a przy okazji
    równie dobre zdjęcia). Miałem w planach zakup kamery HD/FullHD ale to w
    sumie bez sensu bo filmować będę sporadycznie a jednak nawet mała kamera
    będzie 2-3razy większa niż zwykły kompakt, poza tym wożenie tego w
    podróż do Azji czy Ameryki Południowej będzie bardziej upierdliwe niż
    noszenie przy sobie małego kompaktu filmującego w HD jako uzupełnienie
    lustrzanki.

    Macałem już SONY CyberShot HX5 i Panasonic TZ10. Czytałem kilka
    recenzji, widziałem z nich filmy na YT. Możliwości filmowania w Sonym
    robią wrażenie (FullHD, AVCHD 60fps) ale moim zdaniem jakoś dziwnie
    (gorzej niż panasonic) odwzorowuje kolory na filmach (na foto podobno
    też są jakieś przygaszone).

    Czy ktoś z Was mógłby polecić/odradzić któryś z w/w aparatów?
    Ewentualnie jakiś inny kompakt w cenie do 1,1-1,2k zł warty uwagi?
    Będę wdzięczny za pomoc.

    pozdrawiam,
    Glexu

  • 2. Data: 2010-06-22 08:06:37
    Temat: Re: Szukam kompaktu do..filmowania ;)
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-06-22 09:35, Glexu pisze:
> [...]
    > robią wrażenie (FullHD, AVCHD 60fps) ale moim zdaniem jakoś dziwnie
    > (gorzej niż panasonic) odwzorowuje kolory na filmach (na foto podobno

    Panas ma matrycę CCD - sprawdź jak ten model zachowuje się w filmowaniu gdy złapie
    słońce lub
    silniejszą żarówkę w kadrze (tego typu matryce w takich warunkach potrafią produkować
    upierdliwe
    paski pionowe albo poziome od silnych źródeł światła).
    U Sonyego na pokładzie jest nowy back-illuminated CMOS, podobnie jak w nowych Canon
    SD4000 IS czy
    Casio EX-FH100 - temu ostatniemu też sugeruję się dokładniej przyjrzeć.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 3. Data: 2010-06-22 08:22:36
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > U Sonyego na pokładzie jest nowy
    > back-illuminated CMOS, podobnie jak w nowych Canon SD4000 IS czy Casio
    > EX-FH100 - temu ostatniemu też sugeruję się dokładniej przyjrzeć.

    Zgadza sie co do Casio, tez mam na niego ochote.

  • 4. Data: 2010-06-22 08:23:34
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:
> [...]
    > U Sonyego na pokładzie jest nowy back-illuminated CMOS, podobnie jak w
    > nowych Canon SD4000 IS czy Casio EX-FH100 - temu ostatniemu też sugeruję

    Tak, zapomniałem napisać w pierwszym poście że Panasonic na paski od
    refleksów świetlnych i mocniejszych źródeł światła. Zaraz popatrzę po
    necie za tym Casio - ale jakoś mnie firma produkująca zegarki odstrasza
    od swojego sprzętu foto (może niepotrzebnie?)

  • 5. Data: 2010-06-22 08:26:43
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > necie za tym Casio - ale jakoś mnie firma produkująca zegarki odstrasza od
    > swojego sprzętu foto (może niepotrzebnie?)

    Mozesz zaczac myslec samodzielnie - wyedty bedzie latwiej
    przelknac to Casio ;)

    Miny znajomych pytajacych "jakim aparatem zrobiles to zdjecie"
    - bezcenne :)

  • 6. Data: 2010-06-22 08:37:24
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-06-22 10:22, Jakub Jewuła pisze:

    > Zgadza sie co do Casio, tez mam na niego ochote.

    W fotkach uniwersalna optyka (10 x zoom) daje już o sobie znać:

    http://216.18.212.226/PRODS/EXFH100/FULLRES/EXFH100h
    HOUSE.JPG
    http://216.18.212.226/PRODS/G11/FULLRES/G11hHOUSE.JP

    (Wciąż) nie ma idealnego kompaktu ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 7. Data: 2010-06-22 08:39:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Glexu" <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl> napisał
    > poszukuję kompaktu który będzie robił bardzo dobre filmy (a przy
    > okazji

    To zacznij od sprawdzania ktory potrafi zoomowac w czasie
    filmowania, bo to rzadka umiejetnosc.
    Potem mozna sprawdzic jak sobie radzi z ustawianiem ostrosci.

    A na koniec kup lustrzanke :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-06-22 08:45:06
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał w
    wiadomości news:4c20764d@news.home.net.pl...
    > W fotkach uniwersalna optyka (10 x zoom) daje już o sobie znać:
> [...]

    Ano.

    Mnie raczej interesuje szerszy koniec szkla i mozliwosc
    filmowania z predkoscia 120kl/s - potrzebuje nakrecic kilka
    scenek na YT ;)

    Z EX-P700 mozna bylo zrobic bardzo dobre powiekszenia 13x18,
    pewnie z tego nie bedzie gorzej, a raczej lepiej. Dla mnie wystarczy.

  • 9. Data: 2010-06-22 08:55:18
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

    J.F. pisze:
    > To zacznij od sprawdzania ktory potrafi zoomowac w czasie filmowania, bo
    > to rzadka umiejetnosc.
    > Potem mozna sprawdzic jak sobie radzi z ustawianiem ostrosci.

    Z tego co mi wiadomo to oba ktore podałem zoomuja podczas filmowania.

    > A na koniec kup lustrzanke :-)

    Lustro już mam, ale bez filmów :)

  • 10. Data: 2010-06-22 09:45:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Glexu pisze:
    > Tak, zapomniałem napisać w pierwszym poście że Panasonic na paski od
    > refleksów świetlnych i mocniejszych źródeł światła. Zaraz popatrzę po
    > necie za tym Casio - ale jakoś mnie firma produkująca

    Casio to marka, a nie firma produkująca.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl