  • 11. Data: 2018-02-06 16:15:43
    Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4bf450dc-ae23-49c3-800b-0115cf53e82d@googlegrou
    ps.com...
    > Opisz dlaczego przylacze o odpowiedniej mocy nie jest problemem. To ze
    > prad jest w kablu nie znaczy ze jest go tam nieskonczenie wiele.

    nawet jak w jednym kablu się znajdzie wystarczająco to w efekcie skali w
    transformatorze będzie za mało, trzeba będzie wymienić trafo, później będzie
    problem ze średnim napięciem i tak dalej.....

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 12. Data: 2018-02-06 16:15:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 16:02:57 UTC+1 użytkownik tck napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > A czemu nie?
    > Urządzenie wielkości parkometru na parkingu/przed blokiem/itp, wrzucasz
    > gotówkę lub płacisz karta i ładujesz.
    >
    > a sąsiad odpina kabel od Twojej fury i ładuje swoją :P
    To akurat żadeń problem na dzisiaj
    Już dzisiaj choćby przy wypożyczalniach rowerów masz tak ze odepniesz tylko ten za
    który zapłaciłeś
    To ładowarki tel w markecie tez na jakies kody otwierane okienka miały
    A weżmy choćby taki paczkomat. Wpisujesz kod i otwiera się skrzynka ta która powinna

    5 takich skrzyneczek na słupku(które otwierają się podobnie jak paczkomat)w środku
    gniazdko czy tam nawet kilkanaście metrów kabla i sprawa rozwiązana
    To żadna kosmiczna technologia

  • 13. Data: 2018-02-06 16:23:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2018 o 16:15, tck pisze:

    > nawet jak w jednym kablu się znajdzie wystarczająco to w efekcie skali w
    > transformatorze będzie za mało, trzeba będzie wymienić trafo, później
    > będzie problem ze średnim napięciem i tak dalej.....

    Nie uwierzycie, ale robiłem przy pewnym salonie samochodowym. Mieli tam
    takie "ładowarki do samochodów" - tak naprawdę prostownik, żeby
    podłączyć do akku żeby światła były włączone, bo fajnie wygląda a ludzie
    kupują oczami. Sztuk dwadzieścia kilka.

    Wyobraźcie sobie, że szefostwo wpadło na pomysł, żeby to wymienić na
    ładowarki 2x15kW i nie rozumieli w czym problem i czemu się nie da;) Po
    prostu większośc ludzi myśli, że prąd bierze się z gniazdka;)

    Shrek

  • 14. Data: 2018-02-06 16:28:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 16:12:11 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Opisz dlaczego przylacze o odpowiedniej mocy nie jest >problemem. To ze prad jest w
    kablu nie znaczy ze jest go tam >nieskonczenie wiele.

    Odpisze Tobie tak- osiedle kilku 4 piętrowych bloków wcale nie w centrum miasta
    Kilka lat temu pobudowali tam stację paliw, obok Lidl i kaufland.
    Jakoś sobie poradzili z doprowadzeniem tam prądu
    Kawałek dalej w miejscu gdzie przed blokami były jakieś trawniki do srania dla psów i
    huśtawki McDonald wybudował swoja "restaurację" Nie mam pojęcia jak duże
    zapotrzebowanie na energię musi mieć taki McDonald ale strzelam ze nie mało. I działa
    Oczywiście coś tam energetyka kopała, trafo wielkości pół naczepy tira postawiła. I
    działa
    Niecałe dwa km dalej ścisłe centrum miasta- jakieś trawniki zaorali, stare budynki
    wyburzyli i stoi duży budynek z lokalami usługowymi na dole i mieszkaniami i biurami
    u góry
    Gazem nie grzeją, lampami naftowymi nie świeca
    Energetyka cos tam pokopała, tu nie wiem nawet czy jakieś trafo stawiali(nie
    zauważyłem przynajmniej)
    Z tym budynkiem sąsiaduje dość spory parking dla osób które do centrum przyjeżdżają,
    obok jest kościół itp.
    Jak się elektryczne auta upowszechnią to podejrzewam ze właściciel tej nieruchomości
    jakoś strasznie dużo nie inwestując taki "słupek" z licznikiem wystawi dla
    korzystających z tego parkingu
    Albo i za darmo "dla klientów" udostępni

  • 15. Data: 2018-02-06 16:32:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 16:15:38 UTC+1 użytkownik tck napisał:

    > nawet jak w jednym kablu się znajdzie wystarczająco to w efekcie skali w
    > transformatorze będzie za mało, trzeba będzie wymienić trafo, później będzie
    > problem ze średnim napięciem i tak dalej.....

    Ale to nie wszystko na jutro przecież tylko stopniowo.
    U mnie na mieście raczej nikt jeszcze auta elektrycznego nie ma
    I na jakiś masowy wysyp się nie zapowiada
    Więc powoli systematycznie i kable dostosują i trafo i pewnie jakąś elektrownie
    wybudują,

  • 16. Data: 2018-02-06 16:37:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 16:23:39 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Wyobraźcie sobie, że szefostwo wpadło na pomysł, żeby to wymienić na
    > ładowarki 2x15kW i nie rozumieli w czym problem i czemu się nie da;) Po
    > prostu większośc ludzi myśli, że prąd bierze się z gniazdka;)

    A u nas miasto na obrzeżach tereny inwestycyjne wydzieliło.
    Kilka sporych zakładów już tam jest kolejne pewnie powstaną
    Duże, produkcyjne więc raczej więcej mocy potrzebują jak budka z piwem.
    I jakoś poradzili sobie żeby tam prundu ile trzeba zapewnić
    Ja nie wiem ale może ktoś policzy- zamiast takiego jednego McDonalda ile by można
    miejsc doładowania aut elektrycznych zasilić?

  • 17. Data: 2018-02-06 16:44:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 16:15:38 UTC+1 użytkownik tck napisał:

    > nawet jak w jednym kablu się znajdzie wystarczająco to w efekcie skali

    A kiedy przewidujesz ten efekt skali
    Za 5, 10 czy 15 lat?

  • 18. Data: 2018-02-06 16:52:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-06 o 16:37, Kris pisze:

> [...]
    > Ja nie wiem ale może ktoś policzy- zamiast takiego jednego McDonalda ile by można
    miejsc doładowania aut elektrycznych zasilić?

    Było, McDonald z parkingiem bierze wielokrotnie mniej prądu niż potrzeba
    by do ładowania samochodów zaparkowanych na jego metrażu.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2018-02-06 16:59:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 15:43:30 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > -6 w nocy to trochę głupio zostawiać okno otwarte żeby wózek
    > akumulatorowy naładować.

    W garażu jedno, na zewnątrz na elewacji drugi gniazdo 380v
    Spawarka transformatorowa 3fazowa na tym działa(nie wiem jakiej mocy bo samoróbka to
    jest)
    Myjka 3kW na jednej z faz tego gniazda też działa bez problemu to i pewnie auto bym
    naładował
    I otwierać okna nie musze czy tam bać się ze sąsiad wtyczkę odepnie;)
    Ale póki co auta elektryczne są wg mnie nieekonomiczne więc na razie nie kupie
    Afery z dieslami są to może diesle stanieją to kupie kolejnego i kilka lat pojeżdżę
    aż elektryki się upowszechnią(czytaj stanieją)

  • 20. Data: 2018-02-06 17:02:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 16:52:37 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Było, McDonald z parkingiem bierze wielokrotnie mniej prądu niż potrzeba
    > by do ładowania samochodów zaparkowanych na jego metrażu.

    U nas parking przy McDonald na jakieś kilkadziesiąt aut jest
    Kiedy wg Ciebie elektryki tak się upowszechnia ze na parkingu McDonalda kilkadziesiąt
    elektrycznych aut będzie?
    Może jednak do tego czasu elektrownia powstanie i czas będzie infrastrukturę
    dostosować?