  • 1. Data: 2018-02-05 10:05:53
    Temat: Cd. samochodów elektrycznych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale
    nikt nie poruszył tego aspektu:
    http://www.chip.pl/2018/02/kierowcy-elektrycznych-au
    t-zarobia-sprzedazy-pradu/
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2018-02-05 13:27:07
    Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wy się zastanawiacie jak tu jechać elektrykiem, ale... większość Polaków
    mieszka chyba w blokach.

    Jak oni te cuda będą ładować? Las kabli na osiedlu z okien? Z latarni?

  • 3. Data: 2018-02-06 15:16:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 15:00:13 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Z latarni?
    A czemu nie?
    Urządzenie wielkości parkometru na parkingu/przed blokiem/itp, wrzucasz gotówkę lub
    płacisz karta i ładujesz.

  • 4. Data: 2018-02-06 15:43:23
    Od: p...@g...com

    https://edison.handelsblatt.com/erklaeren/smarte-lam
    pe-laden-an-der-strassenlaterne/20668850.html?ticket
    =ST-215840-faJs1qX2skadFKPyDK9w-ap2

  • 5. Data: 2018-02-06 15:43:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-06 o 15:16, Kris pisze:

    > A czemu nie?

    -6 w nocy to trochę głupio zostawiać okno otwarte żeby wózek
    akumulatorowy naładować.

    > Urządzenie wielkości parkometru na parkingu/przed blokiem/itp, wrzucasz gotówkę lub
    płacisz karta i ładujesz.

    A coś mniej ocierające się o Science Fiction?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-02-06 15:58:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale to urzadzenie wielkosci parkometru nie bedzie dzialalo po wkopaniu rurki w
    ziemie. Musi do niego isc kabel z pradem. Do latarni nie da sie podlaczyc bo w dzien
    w skrzynkach nie ma pradu a w nocy swieca i kable policzone sa do mocy lamp. Nawet
    jak zmienic zarowki na ledowe to na latarni pojawi sie rezerwa 0,2 kW. Zeby miec
    ladowarki to trzeba przekopac cale miasta i wsie, polozyc nowe kable i postawic
    podstacje.

  • 7. Data: 2018-02-06 16:02:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 15:43:30 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > -6 w nocy to trochę głupio zostawiać okno otwarte żeby wózek
    > akumulatorowy naładować.

    A po co otwarte okno?

    > A coś mniej ocierające się o Science Fiction?

    Niedalej jak kilka dni temu w któryms z marketów widziałem słupek gdzie było miejsce
    na kilka amoże i kilkanaście telefonów komórkowych. Można było tam komórke zostawić
    podłączoną do ładwoarki, po zakupach wracasz naładowana.
    Jakiś kosmicznym problemem nie jest ustyawienie na parkingu, przed marketem słubka z
    kilkoma gniazdami i i czyms na z\wzór licznika prepaid
    https://sprytneliczniki.pl/index.php?id_product=91&c
    ontroller=product
    Kilka stówek taki licznik kosztuje jak widzisz jak będzie zapotrzebowanie to kilka
    takich liczników włożą w ładną idiotoodporną obudowę + gniazdka. To żadna
    skomplikowana technologia. Oczywiście odpowiednio wydajnym przyłączem trzeba
    dysponować ale to też nie jest strasznym problemem
    Myślę ze markety, mcDonaldy itp. już na dzisiaj mają odpowiednie rezerwy mocy żeby
    kilka takich słupków ustawić

  • 8. Data: 2018-02-06 16:03:02
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    ps.com...
    napisał:
    > Z latarni?
    A czemu nie?
    Urządzenie wielkości parkometru na parkingu/przed blokiem/itp, wrzucasz
    gotówkę lub płacisz karta i ładujesz.

    a sąsiad odpina kabel od Twojej fury i ładuje swoją :P

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2018-02-06 16:09:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 15:58:13 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ale to urzadzenie wielkosci parkometru nie bedzie dzialalo >wkopaniu rurki w
    ziemie. Musi do niego isc kabel z pradem.

    Ano musi. I myśłe jak wyżej pisałem ze markety i inne McDonaldy odpowiednie zapasy
    moacy na dwa takie słupki mają już dzisiaj

> [...]
    latarni pojawi sie >rezerwa 0,2 kW. Zeby miec ladowarki to trzeba przekopac cale
    >miasta i wsie, polozyc nowe kable i postawic podstacje.

    Tu zgoda ale przecież nagle na jutro tysiące takich słupków nie sa potrzebne.
    U siebie w mieście auta elektrycznego jeszcze nie widziałem nie licząć meleksów z
    zakładu pogrzebowego
    A energetyka ciągle coiś tam ryje, zmieniają chodniki lampy itp. to i pewnie przy
    okazji mogliby grubsze kable położyć. Póki co zapotrzebowania na coś takiego dużego
    nie ma ale stopniowo będzie rosło.
    20lat temu u mnie w mieście była 1 stacja paliw, z 10lat temu statoli postawił drugą.
    Teraz chyba z 10 jest

  • 10. Data: 2018-02-06 16:12:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Opisz dlaczego przylacze o odpowiedniej mocy nie jest problemem. To ze prad jest w
    kablu nie znaczy ze jest go tam nieskonczenie wiele.