  • 11. Data: 2018-02-05 13:16:20
    Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1m6ix8eor1k5f$....@m...org...
    Mon, 5 Feb 2018 11:52:55 +0100, J.F.

    >No raczej nie, dlatego na pieprzenie o "spekulacji"
    >to może tylko szrek wpaść. :P

    >Przecież piszą o inteligentnych "ładowarkach", czyli pewnie będzie
    >można
    >określić poziom rozładowania itd.

    >Ale skoro już masz akumulator, to po co Ci hałaśliwy i śmierdzący
    >generator?

    Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac bez pradu, bez
    ciepla i bez transportu :-P

    Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)

    >Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
    >zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.

    IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo -
    solary czy wiatrak.

    uduje-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii

    >No właśnie, stąd pewnie pomysł na wykorzystanie baterii w samochodach
    >jeśli
    >ktoś ich codziennie nie potrzebuje w całości.

    Jest jakas idea niekonkurencyjna ... ale to dopiero w kolejnym
    punkcie.
    No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ... choc
    w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km
    powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke
    polowa pojemnosci akumulatora..

    >Ale przecież tam jest mowa o setkach tysięcy ludzi a nie milionach (a
    >Ty
    >jeszcze pewnie firmy wszelakie w PL uwzględniłeś, a które są już na
    >brak
    >prądu generatorami zabezpieczone).

    Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
    Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

    No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do
    szczytow, to moze i to by mialo sens.

    W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy wlaczaja
    czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
    Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.

    J.

  • 12. Data: 2018-02-05 13:25:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Przecież nie po to wchodzimy w elektryki żebyś sobie mógł pospekulować
    > na prądzie :) Nie powiem wprost po co, weź chwilę pomyśl o tym, to
    > dobrze robi na kiepełe.

    To po co linkowałeś artykuł o spekulacji prądem?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2018-02-05 13:30:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 12:35, Myjk pisze:
    > Mon, 5 Feb 2018 12:21:00 +0100, Janusz

    > Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeś. :P Zatem powtórzę z
    " także wykorzystywać go
    do łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w
    drogiej (zamiast prądu sieciowego). "
    Do tego się odniosłem

    > pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV które da Ci (jak TPW2) 3kW
    > użytkowej mocy w zimie czy w nocy? Załóżmy te 7kWh (bo drugą część chcę
    Wiem o tym ale nie o tym pisałeś w fragmencie zacytowanym.

    > zawsze zostawiać jako UPS).
    Ups też się nie opłaca, aku za szybko padają, wiem bo miałem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2018-02-05 13:31:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 5 Feb 2018 13:25:00 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > To po co linkowałeś artykuł o spekulacji prądem?

    Widzisz, dla jednego to artykuł o spekulacji prądem a dla drugiego to
    artykuł jak zapobiec katastrofie światowej. Rzecz w ilości oleju w
    głowie. Sam zdecyduj do której grupy należysz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2018-02-05 14:25:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz

> [...]
    > Do tego się odniosłem
    > Wiem o tym ale nie o tym pisałeś w fragmencie zacytowanym.

    Nie wiem do czego się odnosiłeś, bo była zacytowana całość mojego postu.
    Niemniej niepotrzebnie wyrwałeś z kontekstu tylko część pasującą do Twojej
    teorii ;) bo wyraźnie napisałem, że podstawowym celem instalacji TPW2
    będzie funkcja UPS -- a UPS ma to do siebie, że działa zawsze (naturalnie w
    zakresie posiadanej pojemności) czy jest ciepło czy zimno, czy pada śnieg
    czy świeci słońce. Dopiero przy okazji po spełnieniu warunku będę chciał
    wykorzystać eku do obniżenia zużycia dziennego -- ale to nei jest
    priorytet. Dlatego pytam które PV spełniają podstawowy warunek, i ile będą
    kosztowały dające 3kW mocy na wyjściu tak jak potrafi to TPW2.

    > Ups też się nie opłaca, aku za szybko padają, wiem bo miałem.

    TPW2 jest przystosowane do wielu cykli, podobnie jak baterie trakcyjne w
    samochodach elektrycznych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2018-02-05 14:38:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.

    > Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac
    > bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P

    To znowu zależy od sytuacji. Jak już wspominałem u mnie przerwy w dostawie
    prądu zdarzają się niezmiernie rzadko. Jakbym kupił generator, to przez 10
    lat bym zeń nie skorzystał ani razu, za to mając akumulator, poza funkcją
    UPS wykorzystywałbym go codziennie.

    > Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)

    I co, zatankował do pełna i nie miał potem chęci worków z piaskiem nosić?
    :P

    > IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo -
    > solary czy wiatrak.

    Za dużo dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, że się nie opłacają
    bez dopłat. To już wolę zamontować TPW2 i działać w trybie j.w. łądować w
    taniej i użytkować w drogiej jednocześnie mając UPS. Jakby się dało w
    podobny sposób wykorzystać jeszcze auto elektryczne to byłaby super sprawa
    jak dla mnie.

> [...]
    > w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km
    > powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke

    No właśnie, a jak ja jeżdżę 4km dziennie to nawet testowany niedawno miev
    by mi wystarczył, Tesla to już w ogóle...

    > Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
    > Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

    No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, więc nie wiesz na ile
    może starczyć.

> [...]
    > czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
    > Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.

    U nas jest inaczej myślisz? :P Ja bym taką energię wykorzystywał choćby do
    zasilenia komputra -- bo mam 2 taryfy (i dwie będą w nowym domu bo grzać
    bedę prądem), a pracuję głównie w drogiej, więc i energię bytową w drogiej
    zużywam.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2018-02-05 15:08:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.02.2018 o 13:25, RadoslawF pisze:

    > To po co linkowałeś artykuł o spekulacji prądem?

    Bo on jest za a nawet przeciw. I jak coś bez sensu wstawi o elektrykach
    to on jest mądry, tylko dyskutancie nie dorośli do jego poziomu:P

    Shrekk

  • 18. Data: 2018-02-05 15:23:29
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 05.02.2018 o 14:25, Myjk pisze:
    > Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz

    tak ogólnie, dla tych którzy nie śledzili wątków tutaj o elektrykach i
    na budowlanej o upsach tesli z zajebistą nazwą i ceną.

    otóż - mówie na serio- akumulatory w teslach wykorzystują marsjańską
    technologię, (albo głupotę ludzką) bo ich sprawność dobija do 100%.
    również ładowarki do nich mają conajmniej 100% sprawności. tak więc
    przyjmując żywotność 500 milionów cykli, to się może opłacać. :)
    nawet biorąc pod uwagę, że taki ups na 3 kw, mozna zrobić ze starego
    serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulatorów.
    trudno będzie stworzyć taką baterię słoneczną, która w nocy i pod
    śniegiem będzie dawała prąd. tak więc nikomu kto ma taki zamiar, nie
    polecam inwestycji w ogniwa słoneczne. Natomiast takie osoby które mają
    otwarte umysły i kalkulator, mogą spokojnie kupić baterie słneczne.
    dlatego że przez pół roku oddają prąd do sieci, a drugie pół roku mogą
    za darmo odebrać 80% tego co oddali. podobno nawet po zachodzie słońca
    mogą pobierać prąd. No ale 80% to zawsze mniej niż elektryczna ściana
    tesli ze sprawnością może nawet większa niż 100%.

    ToMasz

  • 19. Data: 2018-02-05 15:31:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Widzisz, dla jednego to artykuł o spekulacji prądem a dla drugiego to
    > artykuł jak zapobiec katastrofie światowej. Rzecz w ilości oleju w
    > głowie. Sam zdecyduj do której grupy należysz.

    Katastrofie światowej?
    Racje mieli ci którzy pisali jaki jesteś.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-02-05 15:52:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.

> [...]
    >przez 10
    >lat bym zeń nie skorzystał ani razu, za to mając akumulator, poza

    Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia
    mozliwosci zakupu generatora :-)
    W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)

    >I co, zatankował do pełna i nie miał potem chęci worków z piaskiem
    >nosić?
    >:P

    Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
    To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale
    inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km
    :-)

    >Za dużo dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, że się nie
    >opłacają
    >bez dopłat.

    Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje
    ~40gr/kWh.
    Taniej niz z sieci. Ale on zapotrzebowanie na prad mial.
    A niestety cos sie zepsulo i nie moge sprawdzic jak mu to wychodzi
    rocznie.

    W upalne lato swietne, bo im wiecej slonca, tym bardziej klime trzeba
    zasilac i wychodzi za darmo :-)

> [...]
    >taniej i użytkować w drogiej jednocześnie mając UPS. Jakby się dało w
    >podobny sposób wykorzystać jeszcze auto elektryczne to byłaby super

    Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do
    pracy, i co - oddajesz do sieci ?
    Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac
    do 22 ?

    >No właśnie, a jak ja jeżdżę 4km dziennie to nawet testowany niedawno
    >miev
    >by mi wystarczył, Tesla to już w ogóle...

    Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile
    tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ?
    A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)

    >No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, więc nie wiesz na
    >ile
    >może starczyć.

    Znam za to spozycie Polski.

    >U nas jest inaczej myślisz? :P

    W przerwie meczu to sie piwo otwiera :-)

    Laptopa sobie kup z duza bateria :-P

    J.