  • 1. Data: 2010-02-17 19:42:24
    Temat: Centrala Panasonic KX-T61610B+współpraca z faksem=problem
    Od: "PaLiwon" <p...@m...pl>

    Witam.
    Dysponuję dość leciwą (ale sprawną) centralą analogową Panasonic model
    KX-T16610B. Podpięte są do niej zewnętrzna linia analogowa i linia cyfrowa
    ISDN. Jeśli chodni o połączenia głosowe obsługiwane przez tę centralę
    wszystko jest ok. Problem zaczyna się, gdy podpinam jako jedną z linii
    WEWNĘTRZNYCH urządzenie faksowe. Konkretnie dysponuję dwoma urządzeniami
    tego typu t.j. RICOH 1018D i RICOH 2018D. Są to właściwie "moduły" faksowe z
    wymienionych urządzeń wielofunkcyjnych. Problem polega na
    wysyłaniu/odbieraniu faksów z tych urządzeń. Po wybraniu dowolnego z nich
    (t.j. nr wewnętrznego po przyjściu połączenia) abonent nie otrzymuje sygnału
    gotowości do wysłania/odbioru faksu. Tak sie dzieje, gdy urządzenia są
    ustawione na RĘCZNY odbiór. W trybie automatycznym jest lepiej, teoretycznie
    mogę odebrać faks, ale... ustawienie AUTOMATYCZNE przejmuje każde
    przychodzące połączenie (nie mam mozliwości ustawienia, po ilu dzwonkach
    automat ma zadziałać). Skutek? Jeśli sekretariat nie odbierze takiego
    przychodzącego połączenia NATYCHMIAST, startuje automat i przekierowuje na
    faks... Dodam jeszcze, że urządzenia są w pełni sprawne, ponieważ jeśli
    podłaczone są BEZPOŚREDNIO do linii zewnętrznej, to wszystko hula jak
    należy, czy w trybie ręcznym, czy automatycznym.
    Może ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problemem lub zna
    powód? W uzupełnieniu: serwis Panasonica twierdzi, że jego urządzenie działa
    prawidłowo, podobne zdanie głosi serwis Ricoha. Ale współpracować ze soba
    nie chcą (urządzenia, oczywiście, nie serwisy...).
    Poproszę o podpowiedź.

    PaLiwon

  • 2. Data: 2010-02-17 20:11:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-17 20:42, PaLiwon wrote:
> [...]
    > podłaczone są BEZPOŚREDNIO do linii zewnętrznej, to wszystko hula jak
    > należy, czy w trybie ręcznym, czy automatycznym.

    Ewidentny błąd użyszkodnika :-) Ustawiasz w centrali listę telefonów
    dzwoniących przy połączeniu przychodzącym, na której nie umieszczasz
    numeru wew. faksu. Dodatkowo ustawiasz tryb nocny, w którym dzwoni np.
    tylko awizo, a po N (N chyba jest tam równe 4) dzwonkach przełącza na
    numer faksu.

    Z drugiej strony, w dzisiejszych czasach miec faks na tej samej linii co
    numer głosowy... Masochizm połąćzony z sadyzmem.

> [...]
    > prawidłowo, podobne zdanie głosi serwis Ricoha. Ale współpracować ze soba
    > nie chcą (urządzenia, oczywiście, nie serwisy...).

    Ależ współpracują, tylko że inaczej niż byś chciał, ale zgodnie z
    ustalonym algorytmem.

  • 3. Data: 2010-02-17 21:32:15
    Od: "PaLiwon" <p...@m...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hlhign$pln$1@news.onet.pl...
    > On 2010-02-17 20:42, PaLiwon wrote:
    > Ewidentny błąd użyszkodnika :-) Ustawiasz w centrali listę telefonów
    > dzwoniących przy połączeniu przychodzącym, na której nie umieszczasz
    > numeru wew. faksu.

    OK. Sprawdzę, czy ta centrala to potrafi. Przypominam, to urządzenie
    ANALOGOWE. Ale może nie doceniam jej mozliwości. Koniecznie do sprawdzenia.

    Dodatkowo ustawiasz tryb nocny, w którym dzwoni np.
    > tylko awizo, a po N (N chyba jest tam równe 4) dzwonkach przełącza na
    > numer faksu.

    J.w. ;)

    > Z drugiej strony, w dzisiejszych czasach miec faks na tej samej linii co
    > numer głosowy... Masochizm połąćzony z sadyzmem.

    Nie do końca. Ilość faksów in/out jest stosunkowo niewielka. Większość
    korespondencji śmiga przez maila. Nie tracę w ten sposób jednego numeru
    telefonu przechodzacego przez centralę. Poza tym mój "sabat czarownic"
    (biuro rachunkowe) jest dość konserwatywny i nerwowo reaguje na nowoczesność
    (czytaj: ZMIANY). Nie uśmiecha mi się kopać z koniem, więc chciałbym aby
    działało. To już i tak duzy sukces, ze potrafią wykorzystywać te urządzenia
    jako drukarki sieciowe, kopiarki, tudzież skaner. nie mogę wymagać nazbyt
    wiele...

    > Ależ współpracują, tylko że inaczej niż byś chciał, ale zgodnie z
    > ustalonym algorytmem.

    I tu pochylę głowę i powiem MASZ RACJĘ! Na tym etapie tępe urządzenie jest
    mądrzejsze ode mnie, dlatego zwróciłem się po pomoc.

    PaLiwon

  • 4. Data: 2010-02-17 22:14:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-17 22:32, PaLiwon wrote:

    > OK. Sprawdzę, czy ta centrala to potrafi. Przypominam, to urządzenie
    > ANALOGOWE. Ale może nie doceniam jej mozliwości. Koniecznie do sprawdzenia.

    Analogowe, ale ze sterowaniem cyfrowym. Można na pewno, tylko... mnie
    logika(?) programowania panasłoników mnie zawsze przerastała.

> [...]
    > jako drukarki sieciowe, kopiarki, tudzież skaner. nie mogę wymagać nazbyt

    No to zamów faks wirtualny w funkcji IN (statystycznie 5 zł mieisęcznie,
    chociaż podobno można taniej) i problem sam się rozwiąże. Funkcję OUT
    zostaw bez zmian. Dodatkowo zaprogramuj w nagłówku ten wirtualny numer,
    żeby nikt nie miał żadnych wątpliwości.

    > I tu pochylę głowę i powiem MASZ RACJĘ! Na tym etapie tępe urządzenie jest
    > mądrzejsze ode mnie, dlatego zwróciłem się po pomoc.

    :-)

  • 5. Data: 2010-02-18 20:08:21
    Od: "PaLiwon" <p...@m...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hlhpng$g2d$1@news.onet.pl...
    > On 2010-02-17 22:32, PaLiwon wrote:

    Witam.

    > Analogowe, ale ze sterowaniem cyfrowym. Można na pewno, tylko... mnie
    > logika(?) programowania panasłoników mnie zawsze przerastała.

    Macieju, jestes genialny! Oczywiście zadziałało i furga aż miło!
    Serdeczne dzięki!!!

    PaLiwon