  • 1. Data: 2009-07-23 14:27:50
    Temat: Ceny telefonów rosna czy spadaja ?
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Tak na szybko .... W ciągu ostatnich 3 tygodni ceny telefonów w markecie
    elektronicznym Saturn (Złote Tarasy - Warszawa) spadły średnio o 3,5%
    przy czym na 76 modeli dostępnych 1 lipca i dzisiaj 23 lipca cene
    zmieniło 27 modeli w tym dwa podrożały pozostałe staniały.

    Do ciekawostek można zaliczyć cene LG KF750 Secret w Saturnie, która
    staniała o 100zł i przy cenie 799zł jest konkurencją dla operatorów.
    Przykładowo w Play na karte ten LG kosztuje 1309zł !!! a w Orange bez
    umowy 1549zł !!!! To samo z SE W910 w Saturnie 799zł w PnK 1129zł !!

    Calość
    http://teleklony.pl/wp/?p=216

  • 2. Data: 2009-07-23 16:57:50
    Temat: Re: Ceny telefonów rosna czy spadaja ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > średnio o 3,5% przy czym na 76 modeli dostępnych 1 lipca i
    > dzisiaj 23 lipca cene zmieniło 27 modeli w tym dwa podrożały

    Tylko ze to wszystko zamaskowane przez fakt ze wchodza nowe modele,
    a starych jest koncowka.
    Np fotoaparaty - wydawaloby sie ze powinny taniec blyskawicznie. A
    tu srednio - producenci po prostu przestali robic np 6M, teraz juz
    chyba i 8M, a robia 10 i 12. i sprzedaja drogo.

> [...]
    > operatorów. Przykładowo w Play na karte ten LG kosztuje 1309zł
    > !!! a w Orange bez umowy 1549zł !!!! To samo z SE W910 w Saturnie

    O ile pamietam to zawsze tak bylo. Dzieki temu klientowi sie wydaje
    ze wiecej oszczedza.

    J.

  • 3. Data: 2009-07-23 17:02:20
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko ze to wszystko zamaskowane przez fakt ze wchodza nowe modele,
    > a starych jest koncowka.

    Dlastego mowie o tych samych 76 modelach ktore dostepny byly dostepne
    trzy tygodnie temu. Relatywnie wiec tanieja.

    > O ile pamietam to zawsze tak bylo. Dzieki temu klientowi sie wydaje
    > ze wiecej oszczedza.

    Ale sa tez przyklady w druga strone wspomniany w reszcie artu promocja w
    saturnie na Nokie 6300 po 599zł podczas gdy w Play na Karte jest po 499zł

  • 4. Data: 2009-07-24 05:58:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Jul 2009 19:02:20 +0200, Jan Strybyszewski wrote:

    >Dlastego mowie o tych samych 76 modelach ktore dostepny byly dostepne
    >trzy tygodnie temu. Relatywnie wiec tanieja.

    IMHO to relatywnie kiepskie dane i kiepskie wnioski :-)
    49 modeli nie zmienilo ceny. Co zreszta chyba w takim Saturnie nie
    dziwi - kupili, wystawili i czeka sobie na lepsze czasy.

    A tak swoja droga to jestem ciekaw czy ktos takie telefony po 2000zl
    tam kupuje ... zreszta chyba na telefony w Polsce nie ma normalnego
    rynku, wiec nie ma sie co cenami podniecac.

    J.

  • 5. Data: 2009-07-24 06:03:20
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > IMHO to relatywnie kiepskie dane i kiepskie wnioski :-)
    > 49 modeli nie zmienilo ceny. Co zreszta chyba w takim Saturnie nie
    > dziwi - kupili, wystawili i czeka sobie na lepsze czasy.

    Ooo mam inne zdanie... w Playu i Orange w wersjach na karte czy bez
    umowy ceny nie zmienił ZADEN TELEFON w 3 tygodnie.. To te 30%
    taniejacych telefonow w saturnie uznalbym za normalna gre rynkowa.

    > A tak swoja droga to jestem ciekaw czy ktos takie telefony po 2000zl
    > tam kupuje ... zreszta chyba na telefony w Polsce nie ma normalnego
    > rynku, wiec nie ma sie co cenami podniecac.

    Skoro sa w sklepie to chyba kupuje nie ?
    Szczegolnie ze taki N97 jest dostepny ... w odroznieniu od operatorow
    (tak wiem Play kupuje w Saturnie w razie co, w ofercie na zyczenie)

  • 6. Data: 2009-07-24 18:31:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jul 2009 08:03:20 +0200, Jan Strybyszewski wrote:

    >Ooo mam inne zdanie... w Playu i Orange w wersjach na karte czy bez
    >umowy ceny nie zmienił ZADEN TELEFON w 3 tygodnie.. To te 30%
    >taniejacych telefonow w saturnie uznalbym za normalna gre rynkowa.

    Zeby to uczciwie ocenic to musialbys sledzic sytuacje na biezaco,
    porownywac kilka sklepow, robic miesieczne wykresy.

    Zeby sie nie okazalo ze "telefony stanialy o 3.8%", bo pare starych
    modeli trafilo na wyprzedaz, albo dlatego ze nierealna cene obnizono

    >Skoro sa w sklepie to chyba kupuje nie ?

    Tak by wypadalo .. ale taki pewny nie jestem. Kolejek do kasy z takimi
    aparatami nie widac. Ale moze sa w stanie opchnac tego kilka
    miesiecznie.

    J.