  • 1. Data: 2010-06-21 18:53:20
    Temat: Certyfikacja oprzyrzadowania
    Od: "WAC" <w...@o...pl>

    Witam.
    Mam pytanie o procedurę certyfikacji oprzyrządowania produkcyjnego. Nie
    chodzi mi o ceryfikat bezpieczeństwa CE lecz o certyfikację jakościową, np.
    gwarantującą zgodność wymiarowa wyrobów. Jak ją przeprowadzić? Czy są jakieś
    procedury?
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2010-06-21 23:35:17
    Temat: Re: Certyfikacja oprzyrzadowania
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > gwarantującą zgodność wymiarowa wyrobów. Jak ją przeprowadzić? Czy są jakieś

    Kiedyś było tak. W dziale kontroli jakości była wydzielona komórka zajmująca się
    sprawdzaniem narzędzi pomiarowych i wszelakiego typu sprawdzianów. Każdy
    przyrząd i sprawdzian miał określony czas do następnego przeglądu. Byłą to
    niezwykle kosztowna zabawa bo wszystkie przyrządy pomiarowe, mikroskopy i inne
    dziwnie wyglądające narzędzia na których sprawdzało się narzędzia produkcyjne
    były dużo wyższej klasy niż sprawdzane. Na dodatek te drogie narzędzia pomiarowe
    służące za wzorce były sprawdzane w Urzędzie Miar i dostawały przegląd na
    określony czas. W praktyce wyglądało to tak. Jeden komplet płytek wzorcowych
    miał kwit z UM. Z nim był porównywany komplet służący do składania wymiarów
    potrzebnych do sprawdzenia suwmiarki albo sprawdzianu. W dzisiejszych czasach
    jest to chyba nie do powtórzenia ze względu na koszt i brak ludzi o potrzebnych
    kwalifikacjach. Kto dzisiaj potrafi za pomocą gumki do ścierania ołówka
    dopiłować płytkę wzorcową do wymiaru?

  • 3. Data: 2010-07-08 05:50:51
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    WAC pisze:
> [...]
    > gwarantującą zgodność wymiarowa wyrobów. Jak ją przeprowadzić? Czy są jakieś

    Każda firma posiadająca ISO9001 ma procedury w tym zakresie. Sprzęt (
    zakup/użytkowanie ) to jedno, nadzór nad sprzętem to drugie. Można mieć
    własne komórki certyfikujące ( drogo ), albo zlecać na zewnątrz ( długie
    oczekiwanie, niekoniecznie taniej ). Najwięcej zabawy jest ze sprzętem
    pomiarowym na podstawie którego są robione wszelkiego rodzaju rozliczenia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem