  • 1. Data: 2010-06-13 06:55:26
    Temat: Wałki grafitowe
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Witam !

    Mam bardzo dużo (kilkaset kg) grafitowych wałków pokrytych po wierzchu
    miedzią. Wałki mają średnicę około 10mm i długość około 20-30 cm.
    Nie bardzo wiem jakie jest zastosowanie tych elementów. Myślę, że mogą
    to być elektrody do lamp łukowych. Planuje to wyrzucić. Trochę mi jednak
    szkoda to zrobić. Czy tego typu elementy do czegoś się jeszcze stosuje ?

    Paweł

  • 2. Data: 2010-06-13 07:48:45
    Temat: Re: Wałki grafitowe
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > być elektrody do lamp łukowych. Planuje to wyrzucić. Trochę mi jednak
    > szkoda to zrobić. Czy tego typu elementy do czegoś się jeszcze stosuje ?

    Może to do uszlachetniania stali?
    Sprzedaj firmie która się tym zajmuje.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 3. Data: 2010-06-13 11:11:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Jun 2010 08:55:26 +0200, Paweł wrote:
> [...]
    >to być elektrody do lamp łukowych. Planuje to wyrzucić. Trochę mi jednak
    >szkoda to zrobić. Czy tego typu elementy do czegoś się jeszcze stosuje ?

    Wystaw na allegro :-)

    Jesli do lamp lukowych .. sprawdzic w AMW czy to nie od APM
    [reflektory przeciw/lotnicze]

    P.S. Jak to pokryte - galwanicznie miedziowane ?

    J.

  • 4. Data: 2010-06-13 15:22:16
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Wystaw na allegro :-)

    Ciekawe w jakim dziale ?

    > Jesli do lamp lukowych .. sprawdzic w AMW czy to nie od APM
    > [reflektory przeciw/lotnicze]
    >
    > P.S. Jak to pokryte - galwanicznie miedziowane ?

    Nie przyglądałem się dokładnie.
    Grafit jest wciśnięty w rurkę miedziana lub jest jakoś pokryty miedzią.
    Całość się dość ciężka. Leży to przynajmniej od 20 lat. Jak już
    napisałem wcześniej zapewne są to elektrody do lamp łukowych używanych
    kiedyś w projektorach kinowych. Być może takie pręty z grafitu do czegoś
    można jeszcze użyć. Jak nie to wszystko wyląduje to na śmietniku.

    Paweł

  • 5. Data: 2010-06-13 16:00:32
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > projektorach kinowych. Być może takie pręty z grafitu do czegoś można
    > jeszcze użyć. Jak nie to wszystko wyląduje to na śmietniku.

    Możesz się odezwać na priv ?
    p...@o...pl

    Usuń iksa - zabezpieczenie antyspamowe

  • 6. Data: 2010-06-13 18:26:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Jun 2010 17:22:16 +0200, Paweł wrote:
> [...]
    >Całość się dość ciężka. Leży to przynajmniej od 20 lat. Jak już
    >napisałem wcześniej zapewne są to elektrody do lamp łukowych używanych

    No to rtv.kino-domowe :-)

    Albo militaria..
    http://www.allegro.pl/item1079839326_zil_130_apm_90_
    skrzyniowy_reflektor_lotniskowy.html

    spytaj sie jakie tu elektrody pasuja.

    J.

  • 7. Data: 2010-06-13 18:51:34
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >
    > Mam bardzo dużo (kilkaset kg) grafitowych wałków pokrytych po wierzchu
    > miedzią.

    Kiedyś widziałem napełnianie lodówki freonem. Potem przy lutowaniu rurek
    [lutem srebrnym] użyto takich jakby szczypiec z takimi jak opisujesz
    elektrodami które przytykało się w miejscu lutu. Rurka w tym miescu się
    nagrzewała i po przyłożeniu drutu topił się on i ładnie zalewał połączenie
    rurek.

    Palik

  • 8. Data: 2010-06-14 10:19:59
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    Wystaw na alle... i daj linka:-) pozbędziesz sie i na piwo zostanie ...

  • 9. Data: 2010-06-14 16:51:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 13 June, 07:55, Paweł <p...@n...pl> wrote:
> [...]
    > to być elektrody do lamp łukowych. Planuje to wyrzucić. Trochę mi jednak
    > szkoda to zrobić. Czy tego typu elementy do czegoś się jeszcze stosuje ?

    Opis mało precyzyjny, ale z dużym prawdopodobieństwem mogą to być
    elektrody do żłobienia.
    Konrad

  • 10. Data: 2010-06-14 19:51:48
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Palik" <p...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nagrzewała i po przyłożeniu drutu topił się on i ładnie zalewał połączenie

    Tu coś jest o podobnej http://www.pul.com.pl/uzytkowanie.htm
    Piszą:"
    W lutownicy zastosowano elektrody grafitowe miedziowane powierzchniowo."

    Palik