  • 1. Data: 2010-06-10 10:30:01
    Temat: Szambiarka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    A jak juz przy kanalizacji jestesmy .. to jak w zasadzie dziala taka
    cysterna do wywozenia szamba ?

    Na oko to ma pompe ssaca powietrze z gornej czesci zbiornika,
    alo to przeciez mocno ogranicza gebokosc zasysania - chyba nie nizej
    niz 5m ponizej poziomu podworka [+2m w cysternie].

    Malo efektywne, za to mocno smrodzace powinno tez byc.

    Czy moze smrodek filtruja, albo przepuszczaja przez silnik ?

    J.

  • 2. Data: 2010-06-10 11:46:34
    Temat: Re: Szambiarka
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-06-10 12:30, J.F. pisze:

> [...]
    > alo to przeciez mocno ogranicza gebokosc zasysania - chyba nie nizej
    > niz 5m ponizej poziomu podworka [+2m w cysternie].

    No ale po co ma zasysać z większej głębokości? Zbiornik szamba
    przeważnie jest zakopany do metra pod ziemią i może mieć ze
    dwa - góra trzy metry średnicy.

    > Malo efektywne, za to mocno smrodzace powinno tez byc.

    Wypompowanie 7m3 trwa 10-15 minut i to jest czas w zupełności
    do przyjęcia, smrodu specjalnie przy tym nie ma, jeśli tylko
    kierowca umiejętnie wyciągnie rurę ssącą z szamba i nic mu się
    z niej nie powylewa na podwórko...

    > Czy moze smrodek filtruja, albo przepuszczaja przez silnik ?

    Moje szambo jakoś w ogóle mało śmierdzi, ale ja tam regularnie
    wrzucam bakterie w proszku, które pomagają w rozkładaniu zawartości.

    T.

  • 3. Data: 2010-06-13 12:41:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jun 2010 13:46:34 +0200, Tomasz Finke wrote:

    >No ale po co ma zasysać z większej głębokości? Zbiornik szamba
    >przeważnie jest zakopany do metra pod ziemią i może mieć ze
    >dwa - góra trzy metry średnicy.

    No moze i racja - jesli to takie plytkie ..

> [...]
    >do przyjęcia, smrodu specjalnie przy tym nie ma, jeśli tylko
    >kierowca umiejętnie wyciągnie rurę ssącą z szamba i nic mu się

    Ale powietrza musi odessac ze dwa razy wiecej przy takim podcisnieniu.

    No i wszystko latwiej paruje .. smrodki tez :-)

    J.