  • 1. Data: 2010-06-22 09:07:51
    Temat: ERP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Widzieliscie gdzies moze porownanie roznych programow ERP, do
    niezbyt duzej firmy ?

    Coraz wiecej tego, i porownanie coraz trudniejsze.

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-06-22 11:12:53
    Temat: Re: ERP
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 22 June, 10:07, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Widzieliscie gdzies moze porownanie roznych programow ERP, do
    > niezbyt duzej firmy ?
    >
    > Coraz wiecej tego, i porownanie coraz  trudniejsze.

    To jest tak jak z kredytami hipotecznymi. Mnóstwo ofert, mnóstwo
    pośredników, mnóstwo handlowej propagandy. I tak jak z kredytami
    trzeba postępować. Zawołać do siebie kilku repów oferujących
    rozwiązania od różnych producentów i poprosić o prezentację skupioną
    na pięciu najważniejszych dla nas cehcach. Jakie one będą- to zależy
    jaka firma, co robi, jakich ludzi zatrudnia, jakim budżetem dysponuje
    itd. Jeśli dasz pięć cech i poprosisz o takie zaprezentowanie
    produktów, żeby dało się coś realnie prównać, to masz szansę podjąć
    jakąś decyzję. Inaczej to będzie porównywanie jabłek z gruszkami. Bo
    co Ci po takiej prezentacji, po której dowiesz się że jeden produkt ma
    fajne moduły a drugi super interfejs użytkownika? Jak to porównać?
    Konrad

  • 3. Data: 2010-06-22 22:13:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010 04:12:53 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    >rozwiązania od różnych producentów i poprosić o prezentację skupioną
    >na pięciu najważniejszych dla nas cehcach.

    No ale wiesz jak to z kredytami - diabel tkwi w szczegolach i jaka
    glupote sie popelnilo to sie czlowiek dowiaduje dopiero w kryzysie :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-06-23 09:01:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 22 June, 23:13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale wiesz jak to z kredytami - diabel tkwi w szczegolach i jaka
    > glupote sie popelnilo to sie czlowiek dowiaduje dopiero w kryzysie :-)

    Wiem. Pracuję w średniej firmie należącej do dużej korporacji. Od
    dziesięciu lat wybierają ERP i w tym tempie zajmie im to drugie tyle,
    bo właśnie w szczegóły się zagłębili. A w firmie chaos, bajzel,
    sodoma. Jakiś kretyn uznał że lepiej sodoma niż nienajlepiej trafiony
    system. Co chałupa to zwyczaj...
    Konrad
    PS Darmowych ERP jest ponad tuzin, jak ktoś się boi źle zainwestować
    pieniądze, można zacząć bez pieniędzy.
    PS2 Pracowałem kiedyś w firmie która wprowadziła podajże najgorszy MRP
    (to nie były jeszcze czasy ERP) dostępny na rynku. Do dzisiaj go
    używają bez problemów, więc nie wierzę że zły wybór systemu może mieć
    tragiczne skutki.

  • 5. Data: 2010-06-23 13:31:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał
> [...]
    >trafiony
    >system. Co chałupa to zwyczaj...
    >PS Darmowych ERP jest ponad tuzin, jak ktoś się boi źle

    Niestety to tez inwestycja i to spora - zle rozpoznasz temat i sie
    okaze ze "przeciez wszyscy wiedza ze on tego nie potrafi" :-)

> [...]
    >(to nie były jeszcze czasy ERP) dostępny na rynku. Do dzisiaj go
    >używają bez problemów, więc nie wierzę że zły wybór systemu może

    Tragiczne to nie, tylko trzeba bedzie dodatkowych ludzi zatrudnic
    do wpisywania danych do systemu, bo reszcie zabraknie czasu jak
    maja robic po staremu i dobrze i jeszcze wpisywac w system nie
    wiadomo po co :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-06-23 14:01:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 23 June, 14:31, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > do wpisywania danych do systemu, bo reszcie zabraknie czasu jak
    > maja robic po staremu i dobrze i jeszcze wpisywac w system nie

    Ręczne przepisywanie danych z jakiegoś programu do ERP to jest temat
    na komedię. Jeśli komuś szkoda pieniędzy na zamówienie interfejsu do
    automatycznego wyciągania danych i łykania ich do ERP, to kołchoz
    powinien prowadzić a nie firmę. Ale wiem że takie przypadki się
    zdarzają. Co chałupa to zwyczaj :-)
    Konrad

  • 7. Data: 2010-06-24 05:08:54
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > (to nie były jeszcze czasy ERP) dostępny na rynku. Do dzisiaj go
    > używają bez problemów, więc nie wierzę że zły wybór systemu może mieć

    Tragiczne to może co najwyżej dla księgowego.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem