  • 1. Data: 2024-02-18 21:14:37
    Temat: Chiński oscylator
    Od: Jacek <j...@...pl>

    Na Ali można kupić kwarcowe oscylatory TCXO za 30-60 zł. Łatwo znaleźć
    oferty wpisując w szukajkę frazę "oscylator tcxo 1 mhz". Deklarują
    dokładność częstotliwości 0,1 ppm i tego rzędu stabilność (takie bez
    tych deklaracji kosztują kilka zł). Wydaje mi się to najmarniej o rząd
    przesadzone. Macie zdanie na ten temat?

  • 2. Data: 2024-02-19 21:20:55
    Temat: Re: Chiński oscylator
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Feb 2024 21:14:37 +0100, Jacek wrote:
> [...]
    > dokładność częstotliwości 0,1 ppm i tego rzędu stabilność (takie bez
    > tych deklaracji kosztują kilka zł). Wydaje mi się to najmarniej o rząd

    Osiągalne, ale wierzyc Chinczykom?

    Kupisz, to się dowiesz :-)

    J.

  • 3. Data: 2024-02-19 21:41:21
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 19.02.2024 o 21:20, J.F pisze:

    > Osiągalne, ale wierzyc Chinczykom?
    >
    > Kupisz, to się dowiesz :-)

    Problem w tym ze nijak się tego dowiedzieć nie można bez laboratorium na
    światowym poziomie. A nie mam takiego pod ręką :) No, w zasadzie mógłbym
    zrobić ustrojstwo które by porównywało ten oscylator z jakimś wzorcem
    radiowym ale kupuję ten oscylator właśnie po to by się w robienie
    takiego ustrojstwa nie wrobić.

  • 4. Data: 2024-02-20 09:58:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Feb 2024 21:41:21 +0100, Jacek wrote:

> [...]
    > zrobić ustrojstwo które by porównywało ten oscylator z jakimś wzorcem
    > radiowym ale kupuję ten oscylator właśnie po to by się w robienie

    Zegarek z GPS, albo chocby i komputera, po zsynchronizowaniu z
    atomowym. 0.1ppm to 0.25s odchyłki w ciagu miesiąca.

    Trzeba dorobic podzielnik i licznik. Albo skorzystac z jakiegos
    zegarka - i podmienic oscylator.

    J.