  • 41. Data: 2011-01-25 18:10:08
    Temat: Re: Chinskie ceny wcišż budzš mój podziw...
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości
    news:ihmgns$lk4$1@news.onet.pl...

    > Nie narzekaj. Jest byznes do zrobienia, ktoś inny na tym zarabia, a "JA"
    nie
    > potrafię?

    co ma to wspólnego z chęcią zakupienia taniej? Szczególnie gdy prawdziwe
    wysokości marż (mimo dezinformacji w wykonaniu handlarzy małych a
    szczególnie dużych) są już mniej więcej znane. A dzięki temu, że są znane,
    staranne przyglądanie się rynkowi może przynieść naprawdę spore
    oszczędności.

    Inna sprawa, że obecnie na produkt, _szczególnie_ elektroniczny, musisz
    patrzeć nie jak na sam mierniczek za 5zł ale na komplet sprzęt + gwarancja
    (wiesz, ile mam zepsutych dekoderów SAT, których sprzedawca nawet nie
    chciał z powrotem?). Na allegro sprzedający jest daleko i, jakby co, de
    facto możesz go pocałować, więc spokojnie można handlować nawet odrzutami,
    jak się ma do takowych dostęp.

    e.

  • 42. Data: 2011-01-25 18:11:40
    Temat: Re: Chinskie ceny wci?ż budz? mój podziw...
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > A co bedzie jak wszystkie fabryki w kraju przerobia na sklepy ? :-)

    niedługo się dowiesz bo ten eksperyment jest już w zaawansowanej fazie :)

    e.

  • 43. Data: 2011-01-25 18:13:33
    Temat: Re: Chinskie ceny wciąż budzą mój podziw...
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Pszemol wrote:

    > "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > No to lepszy jesteś :-) Ja takich tanich nie widziałem.

    > A'propos czego ten mail bo nie pamiętam gdzie mam szukać :-)

    No pytałeś mnie o płytki do przerabiania SMD na DIL

    Waldek

  • 44. Data: 2011-01-25 19:14:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No pytałeś mnie o płytki do przerabiania SMD na DIL

    Teraz pamiętam. Dostałem 2 maile od Ciebie, nie było w żadnym linków.
    W drugim był numer aukcji - dzięki!

  • 45. Data: 2011-01-25 19:38:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 19:11:40 +0100, entroper wrote:

    >niedługo się dowiesz bo ten eksperyment jest już w zaawansowanej fazie :)

    Nie dowiem sie, bo prawdziwa produkcja w kraju rosnie.

    J.

  • 46. Data: 2011-01-25 19:53:05
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Przecież produkcja wielu rzeczy przeniosła się do Azji.
    > Europa udziela licencji, certyfikatów, i innego urzędniczego dobra.
    > Usługi muszą być realizowane lokalnie.
    > Co będzie dalej? Wojna? Znowu bankierzy będą zacierać ręce?

    Usługi będą realizowane lokalnie, to fakt.
    Co do przenoszenia produkcji do tańszej części świata,
    to jest to oczywiście nieuniknione. Jeśli ja nie przeniosę produkcji,
    to zrobi to konkurencja i mnie wykosi. Jednak jest
    też niebezpieczeństwo, że ten tani kraj dzięki produkcji
    setek milionów klapek i koszulek będzie się bogacił,
    potem zbuduje uniwersytety, wykształci młodych ludzi
    i nam zagrozi -- to dzieje się w Chinach. Niedługo Chiny
    będą prawdziwym potentatem. Jeśli w krótkim czasie
    nie opanują militarnie świata (o czym był już rok czy
    dwa lata temu artykuł chyba we "Wprost"), to znajdzie
    się kolejny tani kraj (może Indie), który po jakimś czasie
    wykosi Chiny... i tak w kółko. Zatem wojna.

    R.
    PS. Jak mawiał jeden z moich profesorów, po
    powrocie z konferencji w Chinach: "uczmy się chińskiego" ;)

  • 47. Data: 2011-01-25 20:00:54
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    W latach 80-tych radioodbiornik kosztowal ok jednej pensji
    wiec radio kupowano jedno na cale zycie .
    Teraz radio kosztuje 20-100zl i co kilka lat kupuje sie nowe chinskie radio
    wiec pod pewnym wzgledem niewiele sie zmienilo :) przez cale zycie na takie np.
    radio wydajemy i tak tyle samo co 25 lat temu :) :)

  • 48. Data: 2011-01-25 20:34:01
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Nie dowiem sie, bo prawdziwa produkcja w kraju rosnie.

    Handel też raczej nie maleje, w szczególności handel chińszczyzną :)

    e.

  • 49. Data: 2011-01-25 20:37:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 21:00:54 +0100, nenik wrote:
    >W latach 80-tych radioodbiornik kosztowal ok jednej pensji
    >wiec radio kupowano jedno na cale zycie .

    No nie. Stac rodakow bylo na czesciej, bo to sie tak prosto nie
    przeliczalo.

    >Teraz radio kosztuje 20-100zl i co kilka lat kupuje sie nowe chinskie radio
    >wiec pod pewnym wzgledem niewiele sie zmienilo :) przez cale zycie na takie np.
    >radio wydajemy i tak tyle samo co 25 lat temu :) :)

    A tak mowiac szczerze to szukam radyjka, moze nawek kilku, tylko
    mstawiam jeden warunek - z synteza.
    A tu jakby elektronika nic sie nie rozwinela - wszystkie na galke,
    albo za nie wiadomo jak drogo ..

    J.

  • 50. Data: 2011-01-25 22:14:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > mstawiam jeden warunek - z synteza.
    > A tu jakby elektronika nic sie nie rozwinela - wszystkie na galke,

    Pelno radiobudzików z synteza w sklepach - zadnych galek,
    przestrajanie jest guzikiem +/-.