  • 1. Data: 2011-01-24 13:17:07
    Temat: jaki higrometr?
    Od: Szczepan <s...@k...org>

    Witam.

    Jaki higrometr możecie polecić ?

    Urządzenie ma wisieć na ścianie w hali maszyn i mierzyć wilgotność
    powietrza.

    Zakres pomiaru - od suchego powietrza powstałego zimą podczas ogrzewania
    CO do wilgotnego które mamy czasami w upalne duszne dni latem.

    Nie potrzebuję dokładności co do ułamków procenta, szukam jednak
    urządzenia którego mogę być tyle o ile pewien - jeśli pokaże np 40% to
    chcę być pewny że wilgotność jest w zakresie powiedzmy 37-43%.

    Wiem, że różne chińskie wynalazki produkowane masowo mogą się zachowywać
    b. różnie, szukam więc czegoś sprawdzonego. Z drugiej strony super-hiper
    urządzenia o wspaniałej dokładności też nie potrzebuję.

    Jaki model urządzenia możecie polecić?

    Funkcjonalność stacji pogody itp jest nieistotna.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-24 21:36:39
    Temat: Re: jaki higrometr?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-24 14:17 Szczepan napisał(a):

    > Jaki higrometr możecie polecić ?
    >
    > Urządzenie ma wisieć na ścianie w hali maszyn i mierzyć wilgotność
    > powietrza.

    Jak w hali maszyn to przydałaby się konstrukcja przemysłowa a nie
    chińskie wynalazki ze sklepu za rogiem.
    Na przykład taka:
    http://www.label.pl/img/lb725.jpg

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2011-01-25 08:45:58
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > Zakres pomiaru - od suchego powietrza powstałego zimą
    > podczas ogrzewania CO do wilgotnego które mamy czasami w

    Gdyby nie taki duży zakres to mógłbyś pomyśleć o... końskim
    włosiu. Poważnie. Kiedyś mieliśmy w laboratorium taki
    higrometr, na dodatek włączał on nawilżacz :-). Tylko nie
    wiem jak by to działało w "suchszym" przedziale...

  • 4. Data: 2011-01-25 14:53:57
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    W dniu 24.01.2011 14:17, Szczepan pisze:
    > Jaki higrometr możecie polecić ?

    Mogę polecić sam czujnik, kwestia dobudowania woltomierza i wyświetlacza
    (jeżeli ma coś wyświetlać).
    Używam takich: http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/309
    i jestem zadowolony z poziomu współpracy.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-01-26 08:03:51
    Od: Szczepan <s...@k...org>

    W dniu 2011-01-25 15:53, TomaszB pisze:

> [...]
    > (jeżeli ma coś wyświetlać).
    > Używam takich: http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/309
    > i jestem zadowolony z poziomu współpracy.

    O dzięki.
    A czy ten czujnik ma charakterystykę liniową czy jakąś inna?

    Jest gdzieś do niego jakiś datasheet cobym mógł ocenić łatwość zrobienia
    odpowiedniego ustroju pomiarowego
    ?

  • 6. Data: 2011-01-26 08:06:33
    Od: Szczepan <s...@k...org>

> [...]
    > (jeżeli ma coś wyświetlać).
    > Używam takich: http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/309
    > i jestem zadowolony z poziomu współpracy.

    slepy jestem - pdf jest na stronie:)