eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2010-08-11 21:20:29
    Temat: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    Szczególnie w kontekście trwałości silnika ?..

    Arek

    tu linki:
    http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/e-c
    lass/brabus-adds-more-power-to-your-mercedes-benz-cg
    i-blueefficiency/
    http://blog.mercedes-benz-passion.com/2010/04/bis-zu
    -26-ps-19-kw-und-40-nm-mehr-fur-die-mercedes-cgi-blu
    eefficiency-modelle/


  • 2. Data: 2010-08-11 21:31:22
    Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    A r t i e pisze:

    [cut]

    Pytanie co to za silnik, bo sie nie orientuje, NA czy turbo/kompresor?
    Jak to pierwsze to nie zawracalbym sobie glowy w ogole, jak drugie to
    podjechalbym do jakiegos dobrego tunera w PL i za 1/10 zrobil lepszy
    program niz gotowiec od Brabusa.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 3. Data: 2010-08-11 21:38:02
    Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w wiadomości
    news:i3utqa$b9k$1@node1.news.atman.pl...
    >A r t i e pisze:
    >
    > [cut]
    >
    > Pytanie co to za silnik, bo sie nie orientuje, NA czy turbo/kompresor?

    1.8 litra, V4, kompresor benzynowy, fabrycznie 204KM.

    Ale Brabu się chwali (widać dużą ilość kabli) że mierzy temperaturę w paru miejscach
    i w razie potrzeby wraca do ustawień
    fabrycznych...


  • 4. Data: 2010-08-11 22:16:17
    Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    A r t i e pisze:

    > Ale Brabu się chwali (widać dużą ilość kabli) że mierzy temperaturę w
    > paru miejscach i w razie potrzeby wraca do ustawień fabrycznych...

    Pewnie robia cos takiego, bo juz kilka silnikow wysadzili w samochodach
    klientow :) Powaznie to jest silnik V4?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 5. Data: 2010-08-11 22:23:49
    Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>


    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w wiadomości
    news:i3v0ei$bou$1@node1.news.atman.pl...
    >A r t i e pisze:
    >
    >> Ale Brabu się chwali (widać dużą ilość kabli) że mierzy temperaturę w paru
    miejscach i w razie potrzeby wraca do ustawień
    >> fabrycznych...
    >
    > Pewnie robia cos takiego, bo juz kilka silnikow wysadzili w samochodach klientow :)

    Coś bliżej ?

    > Powaznie to jest silnik V4?

    Oczywiście, nowoczesne tylko 1.8 litra z 204KM...


  • 6. Data: 2010-08-12 10:18:19
    Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    A r t i e pisze:

    > Oczywiście, nowoczesne tylko 1.8 litra z 204KM...

    Wszedlem na strone Mercedesa to jest silnik R4, nie V4.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 7. Data: 2010-08-12 12:12:00
    Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>


    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w wiadomości
    news:i40aob$gv3$1@node1.news.atman.pl...
    >A r t i e pisze:
    >
    >> Oczywiście, nowoczesne tylko 1.8 litra z 204KM...
    >
    > Wszedlem na strone Mercedesa to jest silnik R4, nie V4.

    Racja, chodziło mi o to że ma 4 cylindry. Pomyliłem V z R.

    >Pewnie robia cos takiego, bo juz kilka silnikow wysadzili w samochodach klientow :)

    Czyli pewnie nie jest bez wpływu na żywotność silnika tuning 204->230..


  • 8. Data: 2010-08-12 12:50:37
    Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    A r t i e pisze:

    > Czyli pewnie nie jest bez wpływu na żywotność silnika tuning 204->230..

    To nie tak, sa dwie strony medalu, silnik zawsze jest robiony z jakims
    zapasem, jak mozna sie przekonac niektorzy producenci ten zapas daja
    spory (patrz 1.9TDI 130KM i osiagane moce 260KM). Niecale 30KM przyrostu
    to nie jest jakis kosmos ale jak program jest zrobiony z glowa a nie z
    gotowca. Nie raz mozna bylo sie przekonac, ze gotowce z WIELKICH firm
    tuningowych to badziewie (patrz chip bodaj MTM do RS4 B5 znanego z
    sr.pl, gdzie splynely tloki). Czemu gotowce to badziew? Bo nie
    uwzgledniaja kondycji konkretnego silnika, czesto sa popelniane
    karygodne bledy (tak jak nieuwzglednienie sytuacji, ze ktos moze lubic
    pocisnac bardziej majac wieksza moc) i konczy sie to tym, ze tloki
    splywaja. Do czego daze, jak pojedziesz do Brabusa to wgraja Ci drogiego
    gotowca i piona, narazie. Pojedziesz do tunera to pogadasz, powiesz
    czego oczekujesz, dostaniesz zalecenia do konkretnego programu (jak np.
    powiesz, ze cisniemy ile wlezie KM to tuner zapewne Ci powie, ze masz
    zbyt dlugo nie palowac, studzic silnik i kaze zamontowac zegar do
    monitowania EGT i/lub AFR), jak bedziesz chcial bezpieczny przyrost to
    zrobi Ci sensowny program, ze bedziesz mogl uzywac samochodu praktycznie
    jak seryjnego i nic sie nie stanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 9. Data: 2010-08-12 13:15:04
    Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>


    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w wiadomości
    news:i40jlt$i85$1@node1.news.atman.pl...


    > zbyt dlugo nie palowac, studzic silnik i kaze zamontowac zegar do monitowania EGT
    i/lub AFR), jak bedziesz chcial bezpieczny
    > przyrost to

    1) Dzięki za opinię
    2) Z tego co czytałem w tych linkach co dają to to własnie on ma jakieś czujniki
    dodatkowe, które w razie potrzeby (czytaj: za długo
    przyciskania za mocno gazu) obniżają program do standardu.
    3) Niestety ten silnik jest JUŻ wyżyłowany, bo w klasie C te sama co do cm3 jednostka
    jest w wersjach 180 (156KM) 200 (184KM) i 250
    (204KM) :(
    4) Decyzja na leży do mnie, nikt mi nie odpowie czy po tym konkretnym tuningu przy w
    miarę normalnej jeździe wytrzyma 500tyś
    przebiegu..

    Arek


  • 10. Data: 2010-08-12 13:54:58
    Temat: Re: Chip Brabusa do E250CGI 204KM --> 230KM co sądzicie ?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    A r t i e pisze:
    >
    > 1) Dzięki za opinię
    > 2) Z tego co czytałem w tych linkach co dają to to własnie on ma jakieś
    > czujniki dodatkowe, które w razie potrzeby (czytaj: za długo
    > przyciskania za mocno gazu) obniżają program do standardu.
    > 3) Niestety ten silnik jest JUŻ wyżyłowany, bo w klasie C te sama co do
    > cm3 jednostka jest w wersjach 180 (156KM) 200 (184KM) i 250 (204KM) :(
    > 4) Decyzja na leży do mnie, nikt mi nie odpowie czy po tym konkretnym
    > tuningu przy w miarę normalnej jeździe wytrzyma 500tyś przebiegu..

    Pytanie czy projektanci Mercedesa podczas projektowania przewidzieli
    taki przebieg?:) Wyzylowany to on zbytnio nie jest. 2.0TFSI w Audi S3 to
    miewa bodaj 280KM. Jak chcesz robic przebiegi 500kkm i miec troche pod
    noga to po pierwsze zadnego turbo czy kompresora, po drugie duza
    pojemnosc i min. 6 cylindrow. Nie sadze, zeby po tuningu na 230KM temu
    silnikowi skrocila sie znacznie zywotnosc ale tak jak pisalem wyzej,
    skad pewnosc, ze projektanci przewidzieli 500kkm przebiegu?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: