  • 1. Data: 2009-05-13 12:16:34
    Temat: Flash BIOSu na plycie Gigabyte - Q-flash
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    W przypadku updatu BIOSa programem Q-Flash (do plyt Gigabyte) musze
    cos robic z ustawieniami BIOSu?

    W sensie czy po updacie BIOSu trzeba cos jeszcze w nim na nowo
    ustawiac?
    W instrukcji ze strony Gigabyta pisze, ze po updacie Q-flash'em nalezy
    ponownie wejsc do BIOSu i dac " Load Optimized Defaults" Czy to
    wystarczy? Czy moze pozniej trzeba cos jeszcze w BIOSie robic?

    Kolejna sprawa, bo widzialem na roznych forach dwa zdania: Gigabyte w
    poradniku pisze, ze przy aktualizacji BIOSu Q-Flash'em zostawic
    wlaczona opcje "Keep DMI Data". Natomiast na kilku forach z opisami
    flashowania BIOSu spotkalem sie z opinia, zeby ta funkcje wylaczyc. Co
    zrobic? Do czego w ogole jest ta funkcja?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-05-14 22:57:05
    Temat: Re: Flash BIOSu na plycie Gigabyte - Q-flash
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 13 Maj, 14:16, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > W przypadku updatu BIOSa programem Q-Flash (do plyt Gigabyte) musze
    > cos robic z ustawieniami BIOSu?

    Heh mam problem :( Q-flash nie widzi mi pamieci USB :(

    Zaczyna sie od tego, że nie mam stacji dyskow FDD i musze wgrac BIOSa
    z pendriva USB.
    Z tego co pisze na www gigabyta Q-flash bez problemu radzi sobie z
    nowym biosem zapisanym na pendrivie.
    Ale niestety teoria teoria, a praktyka praktyka :/

    Zrobilem format pendriva w FAT32 (czyli tak jak zaleca Gigabyte).
    Zgralem nowy bios na pena i...
    Po wejsciu do BIOSu z wlozonym pendrivem i uruchomieniu Q-Flash'a nie
    widac pendriva :(

    Q-flash u mnie wyglada tak:

    http://img188.imageshack.us/img188/9181/bios1.jpg

    I jest do wyboru tylko "Floppy". Nie mam zielonego pojecia jak to
    zmienic na czytanie danych z pendriva.
    Jak to przeskoczyc? W sensie zrobic sobie kopie aktualnego biosu na
    penie i wczytac z niego nowy bios?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2009-05-15 08:33:35
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Rafal M pisze:
> [...]

    > zmienic na czytanie danych z pendriva.
    > Jak to przeskoczyc? W sensie zrobic sobie kopie aktualnego biosu na

    Coś mi się kojarzy, że w biosie coś tam odnośnie USB trzeba przestawić i
    w menu głównym zalecam wciśnięcie CTRL + 1
    Będzie więcej opcji. Teraz nie mam jak tego sprawdzić.

  • 4. Data: 2009-05-17 09:43:16
    Od: digitaladam <digitalfilter_na_Wirtualnej_Polsce>

    Rafal M pisze:

    > Heh mam problem :( Q-flash nie widzi mi pamieci USB :(

    Włącz w BIOSie Legacy USB Support.

  • 5. Data: 2009-05-17 15:22:49
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 17 Maj, 11:43, digitaladam <digitalfilter_na_Wirtualnej_Polsce>
    wrote:

    > Włącz w BIOSie Legacy USB Support.

    Jest wlaczone. I nie dziala :(

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2009-05-18 07:12:15
    Od: digitaladam <digitalfilter_na_Wirtualnej_Polsce>

    Rafal M pisze:
    > Jest wlaczone. I nie dziala :(
    >

    > Pozdrawiam
    > Rafal

    To spróbuj z innym pendrivem i robiąc wcześniej Load Bios Default. Nigdy
    nie miałem problemu z flashowaniem biosu z pendrive, przy pomocy Qflasa.
    Choć pamiętam starszą płytę, która to miała już Qflash, ale nie potrafił
    jeszcze odczytywać 'pendrajwa'.
    Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2009-05-18 15:41:41
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 18 Maj, 09:12, digitaladam <digitalfilter_na_Wirtualnej_Polsce>
    wrote:

> [...]
    > nie miałem problemu z flashowaniem biosu z pendrive, przy pomocy Qflasa.
    > Choć pamiętam starszą płytę, która to miała już Qflash, ale nie potrafił

    Mam Gigabyta GA-965P-DS3 (rev. 1.0). Q-Flash wg info na www pisze ze
    obsluguje pendrivy, ale w samej papierowej instrukcji do plyty ani
    slowa :/

    Pozdrawiam
    Rafal