  • 1. Data: 2018-06-22 20:27:09
    Temat: Ciągnik wyścigowy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Widuję na drodze czasami taki cudo: ciągnik "Fastrac" + 2 przyczepy.
    Jedzie to z prędkością 60-70 km/h.
    Dzisiaj widziałem taki zestaw w akcji ostrego hamowania, gdzie podniosło
    do góry przednie koła ciągnika. Wyglądało to dość niesamowicie.
    Czy coś mi umknęło, czy nadal jest przepis ograniczający dopuszczalną
    prędkość ciągnika do 30 km/h?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-06-22 20:47:39
    Temat: Re: Ciągnik wyścigowy
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 22-06-2018 o 20:27, Jacek pisze:
> [...]
    > do góry przednie koła ciągnika. Wyglądało to dość niesamowicie.
    > Czy coś mi umknęło, czy nadal jest przepis ograniczający dopuszczalną

    Może nie był zarejestrowany jako ciągnik rolniczy tylko jako ciężarówka?

    yabba

  • 3. Data: 2018-06-22 21:01:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-22 o 20:27, Jacek pisze:
> [...]
    > do góry przednie koła ciągnika. Wyglądało to dość niesamowicie.
    > Czy coś mi umknęło, czy nadal jest przepis ograniczający dopuszczalną

    Znaczy: zapylał do tyłu z dwoma przyczepami i zaczął hamować, aż mu
    przednie koła podniosło? :O

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-06-22 21:16:05
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 22 czerwca 2018 14:01:21 UTC-5 użytkownik Adam napisał:

    > Znaczy: zapylał do tyłu z dwoma przyczepami i zaczął hamować, aż mu
    > przednie koła podniosło? :O

    Pewnie mial jednoosiowa przyczepe z duzym obciazeniem z przodu.
    Jak hamowal to jej ciezar naciskajac przez dyszel podniosl przod ciagnika w gore.

    Ciezary tam musialy byc spore.

    https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71n
    7jQGpFQL._SX355_.jpg

  • 5. Data: 2018-06-23 09:09:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 21:16 <s...@g...com> pisze:

    > Pewnie mial jednoosiowa przyczepe z duzym obciazeniem z przodu.
    > Jak hamowal to jej ciezar naciskajac przez dyszel podniosl przod
    > ciagnika w gore.
    >
    > Ciezary tam musialy byc spore.

    Albo przyczepy miały wydajniejsze hamulce niż ciągnik.

    TG

  • 6. Data: 2018-06-23 09:41:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.06.2018 o 20:47, yabba pisze:
    > Może nie był zarejestrowany jako ciągnik rolniczy tylko jako ciężarówka?
    W Polsce?
    Ciężarówka może ciągnąc u nas JEDNĄ przyczepę, to nie Australia, ani Meksyk.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-06-23 09:43:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.06.2018 o 21:01, Adam pisze:
    > Znaczy: zapylał do tyłu z dwoma przyczepami i zaczął hamować, aż mu
    > przednie koła podniosło?
    Obawiam się, że "zapylał do przodu" i przy hamowaniu przyczepa docisnęła
    ciągnik na tyle mocno, że mu przód podniosło.
    Jacek

  • 8. Data: 2018-06-24 00:01:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-23 o 09:43, Jacek pisze:
    > Obawiam się, że "zapylał do przodu" i przy hamowaniu przyczepa docisnęła
    > ciągnik na tyle mocno, że mu przód podniosło.

    Bardzo rzadko widuję przyczepy jednoosiowe do ciągników - w zasadzie
    tylko ogrodnicze.
    Na drogach dwuosiowe, a taka nie naciska na dyszel.

    Prędzej wydaje mi się taki scenariusz: przyczepa z hamulcem najazdowym,
    ciągnik się zatrzymał, przyczepa dobiła po czym zwolnił się jej hamulec
    i odbiła do tyłu, podnosząc przód ciągnika.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2018-06-24 00:16:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 czerwca 2018 00:01:13 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Bardzo rzadko widuję przyczepy jednoosiowe do ciągników - w zasadzie
    > tylko ogrodnicze.
    > Na drogach dwuosiowe, a taka nie naciska na dyszel.

    Dwuosiowe ale takie np
    https://www.google.pl/search?biw=840&bih=389&tbm=isc
    h&sa=1&ei=mMUuW9_eM4bTkwX3hLWoBQ&q=przyczepa+do+ci%C
    4%85gnika+do+%C5%BCwiru&oq=przyczepa+do+ci%C4%85gnik
    a+do+%C5%BCwiru&gs_l=img.3...10771.13934.0.14427.9.9
    .0.0.0.0.523.1308.4j4j5-1.9.0....0...1c.1.64.img..0.
    1.521...0j0i30k1j0i8i30k1j0i24k1.0.wjpY4xPY3s4#imgrc
    =q16NFemGrbpjdM:

    Tego typu a i większe są

    Z rolnictwem to niewiele wspólnego ma- u nas do pzrewozu zwiru i innych kruszyw
    wykorzystuja
    Gadałem z kumplem co dużą żwirownie ma i takich "naczep" używa- mówił ze taka
    przyczepą lepiej jak ciezarówką bo żadne tachografy sie nie musi bawić itp.

  • 10. Data: 2018-06-24 01:19:46
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 24.06.2018 o 00:01, Adam pisze:

> [...]
    > ciągnik się zatrzymał, przyczepa dobiła po czym zwolnił się jej hamulec
    > i odbiła do tyłu, podnosząc przód ciągnika.

    Chyba odwrotnie. Kiepskie hamulce przyczepy, punkt zaczepu do ciągnika
    poniżej osi kół tylnych i dobicie przyczepy przy hamowaniu ciągnika
    podnosi jego przednie koła.

    --
    Czarek