  • 1. Data: 2010-09-27 21:14:32
    Temat: Cieknacy zacisk
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    Czesc!

    Cieknie mi tylni zacisk hamulcowy w VW Sharanie 97' - tak jakby na
    wejsciu dzwigni hamulca recznego.
    Powiedzcie mi czy to sie regeneruje czy lepiej kupic nowy zacisk? A
    jesli "nowy" to uzywany czy jednak lepiej nowy?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2010-09-27 21:29:45
    Temat: Re: Cieknacy zacisk
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-27 21:14, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:
> [...]
    > Powiedzcie mi czy to sie regeneruje czy lepiej kupic nowy zacisk? A
    > jesli "nowy" to uzywany czy jednak lepiej nowy?

    Do zacisków dostępne są zestawy uszczelniaczy - do Twojego myślę że również.

    Jeżeli chodzi o nowy, to brałbym albo nowy, albo regenerowany (czyli tak
    naprawdę używany z nowymi uszczelniaczami).
    Używany to już masz teraz... ;)

  • 3. Data: 2010-09-27 21:40:24
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 27.09.2010 21:29, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Jeżeli chodzi o nowy, to brałbym albo nowy, albo regenerowany (czyli tak
    > naprawdę używany z nowymi uszczelniaczami).

    Musze ceny sprawdzic, ale chyba sie szarpne na nowy z ebaya ;) Bede
    wtedy mogl to sam wymienic a nie bawic sie u mechanikow.

    Swoja droga - stalo sie to 3 dni po przegladzie. To chyba sugeruje
    bezsens tychze...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 4. Data: 2010-09-28 09:17:33
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Swoja droga - stalo sie to 3 dni po przegladzie. To chyba sugeruje
    > bezsens tychze...
    >
    > Pozdr.
    Niekoniecznie.
    Może nastąpiło przesilenie podczas hamowania na hamowni.
    Inaczej przytrafiłoby się to może w drodze.
    Nie ma sensu kupować całego zacisku przed zdjęciem i obejrzeniem starego.
    1) Zdjąć rano o 8:00 i obejrzeć
    2) dokupić gumki lub nowy zacisk
    3) wieczorem lub na drugi dzień założyć.

    Gumy są dużo mniej odporne na działanie mechaniczne od metalu.
    Wymiana metalu, gdy uszkodzone są gumki - nadmiarowość.
    Już lepiej dokupić przewody hamulcowe sztywne - miedziane i gumowe.
    To i tak trzeba będzie kiedyś wymienić.
    Sztywne się ukręcają w starych wozach, a gumowe cały czas się zginają
    i dużo zależy od gumy.
    Nie ma nic gorszego, gdy mamy nowe klocki, zaciski, płyn hamulcowy,
    a ukręci się przewód :-)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 5. Data: 2010-09-28 09:25:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>
    > Cieknie mi tylni zacisk hamulcowy w VW Sharanie 97' - tak jakby
    > na wejsciu dzwigni hamulca recznego.
    > Powiedzcie mi czy to sie regeneruje czy lepiej kupic nowy zacisk?
    > A jesli "nowy" to uzywany czy jednak lepiej nowy?

    Zaciski to sie chyba jeszcze "regeneruje". Czyszczenie tloczka,
    dwie nowe gumki i bedzie jak nowy.
    Chyba ze tloczek ma juz wzery.

    Ale cylinderkow to mi powiedzano ze sie juz nie naprawia.
    Jesli cylinderek kosztuje ~30zl, to kto by zarobil na samych
    gumkach :-(

    J.

  • 6. Data: 2010-09-28 09:28:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    > Musze ceny sprawdzic, ale chyba sie szarpne na nowy z ebaya ;)
    > Bede wtedy mogl to sam wymienic a nie bawic sie u mechanikow.

    Ilosc roboty w obu przypadkach podobna, a uwazac trzeba glownie na
    plyn - moze bardzo skutecznie lakier rozpuszczac.

    > Swoja droga - stalo sie to 3 dni po przegladzie. To chyba
    > sugeruje bezsens tychze...

    Przeglady nie sa po to zeby wykryc usterki ktore sie zdarza, tylko
    zebys nie jezdzil z cieknacym zaciskiem :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-09-28 09:40:33
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Ale cylinderkow to mi powiedzano ze sie juz nie naprawia.
    > Jesli cylinderek kosztuje ~30zl, to kto by zarobil na samych
    > gumkach :-(
    ASO :-)

    S.

  • 8. Data: 2010-09-28 17:08:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w
    > ASO :-)

    ASO byc moze tez woli sprzedac cylinderek za 300 zl, niz gumki za
    150 :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-09-28 22:06:29
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    > Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w
    >
    > ASO byc moze tez woli sprzedac cylinderek za 300 zl, niz gumki za
    Miałem podobny przypadek w Focusie. Jak rozebrałem to okazało się że na
    trzpieniu od ręcznego sa takie wżery że wymiana uszczelniaczy nic nie da.
    Kupiłem nowy za 360 pln.

    Cezar

  • 10. Data: 2010-09-28 22:43:26
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 28.09.2010 22:06, Cezar pisze:
    > Mia?em podobny przypadek w Focusie. Jak rozebra?em to okaza?o si? ?e na
    > trzpieniu od r?cznego sa takie w?ery ?e wymiana uszczelniaczy nic nie da.
    > Kupi?em nowy za 360 pln.

    Tego sie wlasnie obawiam, a samochod potrzebny codziennie, wiec glupio
    by bylo, jakby sie okazalo, ze nowe uszczelki jednak nie pomoga.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com